Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
bekend plekje! Shangri-La hotel op Kowloon toevallig?

Iemand van hier ;)
ed9d27d125d6ba0baf9f00893971c5ac.jpg

bbfe3af1f82234afa6200abb6666c95a.jpg
 
Het wordt tijd dat ik het Tesla-logo op mijn fluo-hestje zet :smile: Dan weten de tesla rijders waarom die motorrijder naar hen zwaait:biggrin:

Deze ochtend, vlak aan de oprit Sint-Job een lichte grijze S, op de ring van Antwerpen een donkergrijze S (1-KBC-xxx) en op de E19 richting Brussel een witte Roadster m0rph
 
Het was druk deze ochtend rond Antwerpen.
Ik zag een zwarte de oprit van de Noorderlaan richting Gent nemen, later een andere zwarte op E19 in Kontich en in Rumst stonden 2 gloednieuwe Tesla's te blinken op een flatbed (vanuit Tilburg richting SeC Zaventem I guess), waarvan 1 dondergrijze met rode remklauwen en grijze 21'' turbine. Echt mooi.

De mijne stond er echter niet tussen :-(
 
Het wordt tijd dat ik het Tesla-logo op mijn fluo-hestje zet :smile: Dan weten de tesla rijders waarom die motorrijder naar hen zwaait:biggrin:

Deze ochtend, vlak aan de oprit Sint-Job een lichte grijze S, op de ring van Antwerpen een donkergrijze S (1-KBC-xxx) en op de E19 richting Brussel een witte Roadster m0rph

ik denk dat die donkergrijze 1-KBC-*** veel kilometers maakt, want ik heb die ook al enkele keren gespot. een P85D.
 
Gisteren bij afslag kralingen 3-SRJ-** MS85 Rood. Iemand van hier? Mijne is 4-SRJ-** black..
Bijna standaard, maar er zijn wat ledjes kapot van je remlicht...:wink:.

Kwam trouwens laatst eentje tegen met bijna de HELFT van alle ledjes kapot. Die van mij zijn twee maanden geleden gefixt. Tot nu toe geen uitval :)
 
Gisteren bij afslag kralingen 3-SRJ-** MS85 Rood. Iemand van hier? Mijne is 4-SRJ-** black..
Bijna standaard, maar er zijn wat ledjes kapot van je remlicht...:wink:.

Kwam trouwens laatst eentje tegen met bijna de HELFT van alle ledjes kapot. Die van mij zijn twee maanden geleden gefixt. Tot nu toe geen uitval :)

Het zal dan toch wel met de totale 'brandtijd' te maken hebben met m'n 138.000km inmiddels. Vorig jaar heb ik ook een nieuw derde remlicht gekregen en inmiddels is de garantie eraf EN ongeveer de helft van de LEDs van het derde remlicht weer kapot... kwaliteit kennelijk nog niet gestegen in september 2014... :cursing:
 
Ik denk niet dat die LED's veel te lijden hebben. Hoeveel uur zal je nou hebben geremd in 138.000 km. 5% van de tijd?
5% van 138.000(km) / 50(km/uur) = ca. 140 uur. Zelfs het allerslechtste LED lampje zal het nog wel een paar duizend uur uithouden.
Lijkt me dat er dus iets ander aan de hand is.
 
Slechte/gesoldeerde verbindingen. Eigenlijk is solderen 'not done' voor toepassing in auto's, maar of dat niet per ongeluk toch gebeurt, daar kom je niet altijd achter.

Dat zou 'slecht gesoldeerde' moeten zijn. Alles wat op een print zit is gesoldeerd natuurlijk, en die leds zullen ook wel op één of meerdere printen zitten, te zamen met weerstanden en/of regulatoren. Als die net niet het goede temperatuurprofiel in de oven gehad hebben, of een slechte kwaliteit soldeerpasta, of onderdelen die niet aan de temperatuurspec voldoen, etc. etc. dan krijg je dit soort problemen. Wellicht een te dunne te strak gemonteerde print die deformeert bij temperatuurverschillen, waardoor metaalmoeheid in de soldering optreedt, enfin vele foutmodii mogelijk.

zijn alle accucellen niet aan elkaar gesoldeerd?
Ik gok dat die gepuntlast zijn, maar zeker weten doe ik het niet.

- - - Updated - - -

Het exclusieve is er wel een beetje af in de buurt...
Steigereiland, Amsterdam IJburg vanmorgen (er zijn er nog minstens 5 meer)

En de prijsvraag voor de oplettende kijker: welke van deze Tesla's is van ErnstT? :)