Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.

Had zo maar gekund. Was er begin juni met mijn zoon met een Tesla exchange. Mike uit L.A. is met mijn Tes naar Italië geweest en wij met zijn Tes een rondje California. Zal volgende week een verslagje posten. Hoogtepunt was van Las Vegas dwars door Death Valley naar SuC in Lone Pine. 373 km met behoorlijk wat hoogteverschillen en absoluut geen laadmogelijkheden onderweg. Volgens de navigatie niet mogelijk want we werden steeds omgeleid langs SuC's. Zelfs als we die verwijderden moesten we de lange route nemen. Toen maar een plaats halverwege Death Valley ingevuld en daar aangekomen Lone Pine als bestemming gekozen. Gehaald met nog 23 km over (laatste 100 km 60-80km gereden). We waren apetrots dat we het gehaald hebben en volgens Tesla owners bij de diverse SuC's de eerste die deze tocht gemaakt hebben. Ook bij bezoek aan Tesla fabriek in Fremont onze heroïsche reis genoemd en volgens Tesla medewerkers waren de funny Dutch de eerste die deze tocht door Death Valley gemaakt hebben. Bijgaand wat foto's, rest volgt.
DSC_0931.jpg
DSC_0935.jpg
DSC_0933.jpg
DSC_0083.jpg
 
Iemand van hier?

http://nyhederne.tv2.dk/2015-07-24-vild-biljagt-tesla-jagtede-peugeot-efter-paakoersel

Google heeft het vertaald voor ons. Ok, we weten wat bedoeld wordt.

Donderdagavond ontwikkelde een achtervolging zelf, wanneer een Peugeot leidt de snelweg Køge Bay weigerde te stoppen nadat hij een Tesla had geraakt.

In plaats daarvan ging de 29-jarige man uit Ishoej, en de bestuurder van Teslaen gevolgd, in de hoop om hem te stoppen, zodat zij informatie kunnen uitwisselen.
Het vertelt het hoofd van de beveiliging aan de Copenhagen Vesthegns Politie Kim Svenningsen.
- Langs de weg, het gooien van de bestuurder van de Peugeot eigenlijk, terwijl hij aan het rijden was, met cd's tegen de persoon in de andere auto. Maar ze zijn gemakkelijk één, dus het heeft geen schade doen, zei hij.
Twee beschadigde auto
kort daarna - op Sydvej en Ishøj Stationsvej - reed de 29-jarige man een derde auto - een Audi met een vrouw achter het stuur.

Beide auto's waren bij de botsing totaal verlies en ook jonge man leed wat schade aan de wervelkolom.
Noch de vrouw in de Audi of de bestuurder van Teslaen is gekwetst.
Politie arriveerde na de plaats, heb hem gearresteerd en bracht hem naar het ziekenhuis, waar hij blijft in het ziekenhuis vrijdagochtend.
- We zijn niet in staat hem nog de vraag, dus we weten niet waarom hij zo heftig reageerde, maar we hebben allebei een alcohol en een drugstest genomen.
De 29-jarige man zal worden geproduceerd in hoorzittingen tijdens vrijdag.
 
Over dat groeten gesproken: ik heb sinds 28/7 mijn MS en probeer steeds vriendelijk te zwaaien als ik een Tesla tegenkom, inclusief een keer een Roadster, maar nog geen een keer iemand terug zien zwaaien. Is groeten uit?
Nou... de ene Tesla-bestuurder ziet eerder een Tesla rijden dan de andere Tesla-bestuurder. Ik rijd veel en zie een andere MS meestal net te laat om nog een hand op te kunnen steken voordat we elkaar gepasseerd zijn...
 
Groeten lijkt zeker uit, bij mij in de buurt is er iemand met een nieuwe 85D en zelfs toen ik op hem moest wachten bij het parkeren kon er geen groet, lach of zelfs maar een blik vanaf. Mijn dochtertje van vier: papa waarom zwaait die stomme meneer niet? :biggrin: Ze zwaait overigens altijd naar andere Tesla's en ze krijgt wel vaker een groet terug dan ik....zou het toch aan mijn kop liggen? :biggrin:
 
Het is denk ik vooral zo'n dingetje in het begin. Er zijn er nog maar weinig en we voelen ons lid van een exclusieve club: dus zwaaien we! Bovendien zaten de meesten hier wel op het forum, zo leek het ;).

Ik zwaai altijd (als dat veilig kan en de onderlinge snelheidsverschillen dit nuttig maken ;)) maar krijg ook steeds minder vaak reactie... Het begint welicht gewoon 'een auto' te worden? ;)