Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag aan het werken in Herentals, komt mijn klant binnen met de melding dat hij een rode tesla had gespot met het ongelooflijk maar waar nummerplaat ELONMUSK.
Kan dit kloppen Frank ?
Haha. Dat kan. Mijn dochter was er weeral mee op stap en ze zat in die richting. Hij staat trouwens nog steeds ergens in Olen zag ik net. Ze is ie er ondertussen in geslaagd om 23k km op de teller te zetten in 8 maand.;)
 
Hoe oud is je dochter als ik vragen mag? En heb je geen schrik met zo’n vermogende auto? Het is een vraag die ik me wel stel nu ik de m3 awd heb van: hoe leer je jonge mensen rijden met dit soort auto? (Als ik aan mezelf terug denk toen ik 18 was)

Mijn dochter haar eerste ritje zonder instructeur op de weg was met M3. Ik ging wel even mee uiteraard. Maar ik moet zeggen dat het het zeer soepel ging, automaat was ook de eerste keer. Geen centje pijn, alles ging goed. Moet toegeven dat ik het wel een beetje eng vond. Vooral het feit dat je op geen enkele manier in kan grijpen als ze per ongeluk van schrik het gaspedaal intrapt. (wel heel uitdrukkelijk gevraagd en bewaakt of de linkervoet helemaal links op treeplank staat -> links remmen zorgt voor rare situaties en is nogal eens de neiging van iemand die voor het eerst met een automaat op stap gaat ;)
 
Hoe oud is je dochter als ik vragen mag? En heb je geen schrik met zo’n vermogende auto? Het is een vraag die ik me wel stel nu ik de m3 awd heb van: hoe leer je jonge mensen rijden met dit soort auto? (Als ik aan mezelf terug denk toen ik 18 was)
Als de dochter een karakter had als een wilde jongen, zou ik wel een beetje vaderlijk toezicht houden op haar en de auto, echter aangezien ze maar 23 km in 8 maanden heeft gereden ben ik er gerust op dat zij een braaf meisje zal zijn, of klopt dat niet Frank?
 
Hoe oud is je dochter als ik vragen mag? En heb je geen schrik met zo’n vermogende auto? Het is een vraag die ik me wel stel nu ik de m3 awd heb van: hoe leer je jonge mensen rijden met dit soort auto? (Als ik aan mezelf terug denk toen ik 18 was)
Mijn dochter is net 28 geworden, Ze heeft een jaar voor tesla gewerkt waar ze de ganse dag door testritten moest doen met de zwaarste versies. Ze ligt al enkele jaren, iedere nacht met een Tesla ranger in haar bed , waar ze nog eens hoog zwanger van is. De naam van mijn toekomstige kleindochter is zelfs lichtjes tesla gerelateerd:D. Dan is er nog die gekke vader...;)
Dus laat ons stellen dat ze toch enige ervaring heeft om met de model 3 te rijden.
 
Als de dochter een karakter had als een wilde jongen, zou ik wel een beetje vaderlijk toezicht houden op haar en de auto, echter aangezien ze maar 23 km in 8 maanden heeft gereden ben ik er gerust op dat zij een braaf meisje zal zijn, of klopt dat niet Frank?
Als een braaf meisje zou ik haar niet omschrijven. Eerder zot en rebels, maar nu ze zwanger is komt er toch meer een moederinstinct en verantwoordelijkheidsgevoel boven drijven. het voordeel aan een tesla is dat je vanop de telefoon toch af en toe toezicht kan houden, wat met een andere auto niet kan.
 
Is er iemand die regelmatig nabij P3 Schiphol komt en mee even uit de nood kan helpen?

Mijn auto staat er geparkeerd en ik zie de batterij gestaag dalen in de app. Ik heb een vermoeden waar dat kan aan liggen: ik heb de externe dashcams uitgetrokken toen we de auto achter lieten maar ben vergeten een doosje met seinlichten uit te trekken en die blijft vermoedelijk de 12V accu leeg trekken, en die wordt weer opgeladen door de 100kWh accu, tot die ook leeg is. Zover ik kan berekenen zullen beide accu's leeg zijn tegen dat we weer thuis zijn.

De auto staat dus op Schiphol lang parkeren P3. Ik kan via de app de frunk openen en dan kan iemand dat kabeltje losmaken, maar ik kan het dus niet vanuit hier...

Als er iemand wil omrijden en me uit de nood helpen hoor ik het graag per PM!
 
Is er iemand die regelmatig nabij P3 Schiphol komt en mee even uit de nood kan helpen?

Mijn auto staat er geparkeerd en ik zie de batterij gestaag dalen in de app. Ik heb een vermoeden waar dat kan aan liggen: ik heb de externe dashcams uitgetrokken toen we de auto achter lieten maar ben vergeten een doosje met seinlichten uit te trekken en die blijft vermoedelijk de 12V accu leeg trekken, en die wordt weer opgeladen door de 100kWh accu, tot die ook leeg is. Zover ik kan berekenen zullen beide accu's leeg zijn tegen dat we weer thuis zijn.

De auto staat dus op Schiphol lang parkeren P3. Ik kan via de app de frunk openen en dan kan iemand dat kabeltje losmaken, maar ik kan het dus niet vanuit hier...

Als er iemand wil omrijden en me uit de nood helpen hoor ik het graag per PM!
Misschien een topic Noodoproep maken? Ik zelf woon in Rijswijk en kom haast nooit langs Schiphol. Maar genoeg mensen die wel in de buurt komen.
 
We zijn nog niet zo ver, maar ik hoop dat binnen de komende paar dagen wel iemand een ommetje kan maken. Zou niet meer dan 10 minuten tijd mogen kosten. De wagen staat op +2, dus even je auto 'stationeren', de parkeergarage binnen lopen, de snelle lift in, naar +2 en dan 20 meter lopen naar mijn auto. Wel even coördineren met mij want ik moet natuurlijk wel klaar zitten om de frunk te openen.

Kennissen en familie wonen zelf +2u van Schiphol dus is een beetje moeizaam om iemand voor +4 uur (heen en terug) op te trommelen.
 
IMAG2458.jpg


Meen me deze wagen te herinneren. Iemand van hier? Rode onderkant, rode rim protectors. SuC Hoorn. Heb na de foto vriendelijk gezwaaid :D
 
  • Love
Reactions: DucaTinus