Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Window tinting

This site may earn commission on affiliate links.
Je zou toch verwachten dat met de kennis van het locale wegennet een producent toch zou zoeken naar een dak dat niet kraakt / klappert? :rolleyes::wink:

De vaste variant zou dat natuurlijk oplossen.... Indien deze ook in België gemaakt wordt, zou dat aftermarket mogelijkheden bieden?????

Ik vermoed niet dat het het glas zelf is dat kraakt maar de bevestiging binnen het frame of de bewegende delen. Kan de producent van het glas dus niets aan doen.
In elk geval goed dat de kost van het panodak een meevaller zal zijn voor Tesla gezien de sterke daling van de EUR tov de USD. Hopelijk zijn er nog veel zo'n onderdelen zodat ze de prijs niet weer moeten corrigeren de komende weken en maanden. Met onze Europese QE en een nakende intrestverhoging in de US zal de EUR blijven zakken tov de USD.
 
Ik heb die van mij laten tinten (35%). Vooral gedaan voor mijn dochter van 1 ivm warmte en fel zonlicht. Geen spijt van en zicht is nog prima. Was ongeveer 300 euro.
image.jpeg
 
Heeft er iemand ervaring met aftermarket window tinting? Aangezien het geen optie is bij de bestelling ben ik stilaan aan het uitkijken naar kwalitatieve alternatieven. Ik vind dat het er best goed uit ziet (35%).

Er bestaat reeds een topic maar graag zou ik nog wat meer "lokale" informatie vergaren. :wink:

View attachment 76366

I have no idea what you said but can I just say, the car looks AWESOME! :D
 
Tinten ziet er gewoon cool uit.

Smaken verschillen, ik vind het heel lelijk. Het verstoort het mooie gestrekte profiel van de fraaie ellips van de ramen. Ook de totale lijn van de auto lijdt naar mijn mening onder het kleurverschil van de ramen.
Maar nogmaals, als je het mooi vindt gewoon doen.
Ter vergelijking een foto van mijn Model S.

WIM_5649.jpg
 
Aha! En hoe ziet dat er uit René? En welke folie is het?
Ik vind alleen de achterruiten heel donker tinten ook niet mooi, praktische elke nieuwe middenklasser rijdt daar mee rond.
Ik had gehoopt ooit Photosync te doen, maar dat is hier niet te verkrijgen.
 
Aha! En hoe ziet dat er uit René? En welke folie is het?
Ik vind alleen de achterruiten heel donker tinten ook niet mooi, praktische elke nieuwe middenklasser rijdt daar mee rond.
Ik had gehoopt ooit Photosync te doen, maar dat is hier niet te verkrijgen.

https://vimeo.com/141555776

Ik heb het laten doen in Oosterhout, deze knul doet ook de Tesla's in Tilburg. Klaassen Window Tinting. Hij gebruikt lumix (Edit: Llumar!) wat is het mooiste vond, omdat het er meer grijs uitziet. Andere merken zijn vaak bruin, je moet kijken wat het beste past bij de kleur van je auto

Correctie: Het betreft Llumar film: Ceramic Window Tint | LLumar
 
Last edited:
400 excl BTW. Dat is wel zo'n beetje de 'normale' prijs, ja.

Uit het Belgische kwamen hier eerder nog wel veel lagere prijzen langs, maar daar hoorden we niet veel meer over.
(Maar ook geen verkeerde berichten, dacht ik trouwens.)
 
Smaken verschillen, ik vind het heel lelijk. Het verstoort het mooie gestrekte profiel van de fraaie ellips van de ramen. Ook de totale lijn van de auto lijdt naar mijn mening onder het kleurverschil van de ramen.
Maar nogmaals, als je het mooi vindt gewoon doen.
Ter vergelijking een foto van mijn Model S.

View attachment 96445
Nu vind ik zwart eigenlijk de enige "kleur" waarbij tinten geen afbreuk doet aan het ontwerp. Maar zoals je zei: smaken verschillen.
Ter onderbouwing een bewerking van jouw foto:
WIM_56492.jpg