Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Niet zo heel veel verschil precies op een volledige charge....

Een vreemd filmpje voor wat mij betreft. Hier wordt gemeten op hetzelfde SUC station en er wordt gesproken of er een verschil is dat blijkbaar over verschillende updates m.b.t. tot de Tesla's gaat (uncorcked). Dan laten beide Tesla's bij een verschil in kW 147kW vs 118kW laden beiden 500miles/hr. zien. Dus er klopt niets in deze vergelijking.
 
Een vreemd filmpje voor wat mij betreft. Hier wordt gemeten op hetzelfde SUC station en er wordt gesproken of er een verschil is dat blijkbaar over verschillende updates m.b.t. tot de Tesla's gaat (uncorcked). Dan laten beide Tesla's bij een verschil in kW 147kW vs 118kW laden beiden 500miles/hr. zien. Dus er klopt niets in deze vergelijking.

500" is the maximum number of miles per hour the car shows On Supercharger V3, this number is raised to "1000+ mph" So it's not really 500, it's more like 550 but it displays "500"

Ik zie 2 Teslas laden van 5 tot 90% met verschillende software (denk niet dat de stall geshared is als je dat bedoelde, zou idd redelijk dom zijn) de ene haalt bijna 150 en de andere bijna 120.

Wat ik verder zie is dat die met 150 in het begin idd sneller is maar ook sneller daalt en die met 120 terug gaat inhalen.

Edit: blijkbaar in de commentaren opperde er iemand dat de batterij temperaturen niet hetzelfde waren en daarom die met 120 op het einde in kon halen (geen idee hoe hij dat kan weten)

Denk dat we het zelf even zullen moeten testen als het al van belang zou zijn.
 
500" is the maximum number of miles per hour the car shows On Supercharger V3, this number is raised to "1000+ mph" So it's not really 500, it's more like 550 but it displays "500"

Ik zie 2 Teslas laden van 5 tot 90% met verschillende software (denk niet dat de stall geshared is als je dat bedoelde, zou idd redelijk dom zijn) de ene haalt bijna 150 en de andere bijna 120.
OK, de engelse tekst had er hier ook beter bij kunnen staan, ik heb dat nog even apart moeten opzoeken in youtube! Nee ik bedoelde niet de de sharing want dat halveert de snelheid in eerste instantie. Het gaat vooral om het verschil in het begin natuurlijk, wat ze ook benoemen. Overigens zal ik het zelf nog moeten ervaren, gisteren opgeladen vanaf ca 50% naar 90% en toen begon hij op 80kW, en dat helpt natuurlijk niet. Overigens over de temperatuur ben ik er ook nog niet uit hoe dat zit. Wat mij is opgevallen is dat steeds als ik nog boven de ca 20% lading heb hij gaat opwarmen ( bericht op het scherm), maar als ik daar ver onder zit doet hij dat niet!!
 
OK, de engelse tekst had er hier ook beter bij kunnen staan, ik heb dat nog even apart moeten opzoeken in youtube! Nee ik bedoelde niet de de sharing want dat halveert de snelheid in eerste instantie. Het gaat vooral om het verschil in het begin natuurlijk, wat ze ook benoemen. Overigens zal ik het zelf nog moeten ervaren, gisteren opgeladen vanaf ca 50% naar 90% en toen begon hij op 80kW, en dat helpt natuurlijk niet. Overigens over de temperatuur ben ik er ook nog niet uit hoe dat zit. Wat mij is opgevallen is dat steeds als ik nog boven de ca 20% lading heb hij gaat opwarmen ( bericht op het scherm), maar als ik daar ver onder zit doet hij dat niet!!

Ik vond wel dat je het knap had opgemerkt van die 500mi/h op beide schermen...ik had er gewoon overgezien :oops:
 
V3, FN350, ION350, de DC’s kunnen steeds krachtiger leveren. Dat lijkt mooi.
Ondertussen hebben we chargegate. De 85kWh batterij van de MS laadt -ongeacht het potente aanbod- maximaal met een bedroevig lage pak-em-beet 60-70kW.
Als dat zo een dingetje blijft bij de 85kWh (en mogelijk ook bij de nieuwere >100kWh gaat komen) dan is DC-laden op lange afstandsreizen behoorlijk uitdagend qua tijd.
 
Afgelopen weekend bij SuC Vuren geweest: niet meer dan 115 kW. Zijn werkelijk alle SuCs in Europa geupgrade?
Bij welke state of charge? Was je accu warm en leeg gereden? Ja, volgens de navi heeft Vuren 150kW max.
Inderdaad lijkt het of alle SUC's volgens de navigatie overal 150 kW zijn geworden, maar ik geloof er geen hout van. Ik heb intussen 2 keer geladen in Eindhoven, maar dat gaat nog steeds precies zo als voorheen, gewoon maximaal 118 kW. Er is daar absoluut niets veranderd of het zouden andere stalls moeten zijn dan die ik heb gebruikt. Ik denk dat ze gewoon een algemene update van de navi tekst hebben gedaan in Europa en dat de praktische uitvoering nog te wensen overlaat.
 
Bij welke state of charge? Was je accu warm en leeg gereden? Ja, volgens de navi heeft Vuren 150kW max.

SoC iets van 15%. Misschien navi geupdate maar website (nog) niet :)

Vuren_SuC.JPG
 
SoC iets van 15%. Misschien navi geupdate maar website (nog) niet :)

View attachment 449770
Ook bij de Eindhoven SUC website staat nog steeds 120 kW dus die navi loopt kennelijk wat vooruit op de praktijk. En na even checken: er is nog geen enkele Nederlands SUC website die 150 kW aangeeft.
Overigens de Nebbenes Supercharger website waar Björn Nyland zijn Model 3 met 132 kW heeft opgeladen geeft ook nog steeds max. 120 kW aan :D
 
Last edited:
Voorlopig is het in Apeldoorn én Zevenaar heel erg beroerd met laadsnelheden (33-37 Kw en heel veel terugval ook bij niet gepairde stalls).
Beide lokaties via app gemeld (gewoon een serviceafspraak ingepland en dat werkt: ze geven het dan door aan de desbetreffende crew)
EVEN GEDULD a.u.b.
Morgen ga ik Bunnik eens checken. Wil dat eindelijk wel eens meemaken.:rolleyes:
 
In Duitsland bij de SuC in Moers is de boel al ge-updatet naar 150kW. Zal wel via OTA naar de SuC's worden gepushed. Zal nu wel in heel Europa zo zijn neem ik aan (waar de grid het toelaat, maar volgens mij hebben ze de laders altijd al op rond de 150kW berekend)
 

Attachments

  • 150kW.jpg
    150kW.jpg
    347.5 KB · Views: 45