Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wintersport, sneeuw, laden, dakdragers, sneeuwkettingen etc.

This site may earn commission on affiliate links.
Ben inderdaad heel benieuwd wat het extra verbruik is. Durfde het zelf niet aan deze keer.

- - - Updated - - -

Ga op de heenweg naar Oostenrijk noodgedwongen 's nacht rijden maar zoek voor de terugweg nog een overnachtingshotel met laadmogelijkheid. Iemand misschien goede ervaringen met een bepaald hotel? Vertrek vanuit Fiss.

Hier nog een Fiss ganger volgende week. Denk dat er al veel vol zit onderweg. Heb zelf ook nog niks kunnen vinden, maar twijfel er ook sterk aan of ik niet toch maar een range rover moet pakken met 3 kids en volledige skiuitrustingen..
 
Hier nog een Fiss ganger volgende week. Denk dat er al veel vol zit onderweg. Heb zelf ook nog niks kunnen vinden, maar twijfel er ook sterk aan of ik niet toch maar een range rover moet pakken met 3 kids en volledige skiuitrustingen..
Ik heb besloten het gewoon een keer te proberen met 3 kinderen (16-18) en uitrusting. Bagage is wel op rantsoen maar de laatste paar keer zijn we met het vliegtuig gegaan en dan hadden ze ook alleen handbagage :smile:. Zie ik je wel in de Hexenalm :wink:.
 
Alle oude nooit gebruikte weisenfells sneeuwkettingen 3x via marktplaats verkocht voor 20 euro per set. Nu nog iets vinden voor de 19" met Dunlop 3D winterbanden (245/45x19). Als ik ze kan lenen van een mede lid tussen Amsterdan en Zoetermeer zou leuk zijn. Anders toch iets kopen en die kan ik uitlenen en zonder kosten terug krijgen. Gebruiken = kopen, toch? Van van 12 t/m 19 maart naar Zugspitz Arena in Oostenrijk. Moet route nog uitzoeken, maar huisje heeft krachtstroom als het goed is.
 
Alle oude nooit gebruikte weisenfells sneeuwkettingen 3x via marktplaats verkocht voor 20 euro per set. Nu nog iets vinden voor de 19" met Dunlop 3D winterbanden (245/45x19). Als ik ze kan lenen van een mede lid tussen Amsterdan en Zoetermeer zou leuk zijn. Anders toch iets kopen en die kan ik uitlenen en zonder kosten terug krijgen. Gebruiken = kopen, toch? Van van 12 t/m 19 maart naar Zugspitz Arena in Oostenrijk. Moet route nog uitzoeken, maar huisje heeft krachtstroom als het goed is.

Ik heb mijne al eens aangeboden in dit draadje: Maggi the One 105. Heb ze zelf volgende week nodig (Sorry SIG116), maar van 12 t/m 19 maart kan je ze lenen. Voor als je meerdere aanbiedingen krijgt: deze zijn met klassieke sluiting, niet de handigste. (thuis even oefenen). Heb ze gekocht vanwege vermelding op deze Zwitserse site.
 
Wij gaan ook het avontuur aan.
Whispbars op het dak, met een 'oude' skihouder voor 6 paar ski's.
Naar Frankrijk, maar wel door Duitsland Zwitserland, de 2-stall niet altijd vol vermogen ladende SuC's laat ik maar even op de kaart links liggen...
Sneeuwkettingen van maggi trak, vol goede moed op pad. Waarschijnlijk wel overnachten ivm thuisfrontrangeandloadtimeanxiety...
Geen rantsoen, de frunk laadt alles wat normaal in de skibox ging... :smile:

Zou wel lekker zijn als Mogendorf of nog beter Waldlaubersheim opent voor vrijdag, dat scheelt toch snel 75km ...

Ik heb besloten het gewoon een keer te proberen met 3 kinderen (16-18) en uitrusting. Bagage is wel op rantsoen maar de laatste paar keer zijn we met het vliegtuig gegaan en dan hadden ze ook alleen handbagage :smile:. Zie ik je wel in de Hexenalm :wink:.
 
Wij gaan ook het avontuur aan.
Whispbars op het dak, met een 'oude' skihouder voor 6 paar ski's.
Naar Frankrijk, maar wel door Duitsland Zwitserland, de 2-stall niet altijd vol vermogen ladende SuC's laat ik maar even op de kaart links liggen...
Sneeuwkettingen van maggi trak, vol goede moed op pad. Waarschijnlijk wel overnachten ivm thuisfrontrangeandloadtimeanxiety...
Geen rantsoen, de frunk laadt alles wat normaal in de skibox ging... :smile:

Zou wel lekker zijn als Mogendorf of nog beter Waldlaubersheim opent voor vrijdag, dat scheelt toch snel 75km ...
Ben heel benieuwd hoeveel range de ski's op dak gaan kosten. Heb de ski's deze keer aan iemand mee kunnen geven en de bindingen van de snowboards gehaald zodat ik ze kan stappelen in de trunk. Als het meerverbruik in de praktijk meevalt doe ik ze volgende keer ook op dak.
 
Je kan in die week mijn kettingen ook lenen. Ik heb Clack en Go prestige voor 19"
Tenminste als ze heel blijven volgende week.. :wink:

Hahaha, ik help het hopen :)

We rijden 13 maart naar Val Thorens (startpunt Oosterhout). Zijn de standaard M+S 19" banden voldoende (met kettingen) of zijn winterbanden sowieso aan te raden? En ik twijfel nog over de route via Duitsland/Zwitserland of Belgie/Frankrijk. Wat zijn jullie ervaringen?
 
Ik heb zelf winterbanden genomen maar dat is meer een gewoonte dan omdat ik de standaard banden niet goed vond.
Ik ga naar Oostenrijk dus heb geen onderzoek gedaan naar de route via Frankrijk.
Wat ik wel heb gemerkt dat het irritant is als je niet kan of langzaam moet laden. Was afgelopen zondag in Wilnsdorf (D) om te testen en daar waren 2 stalls kapot en eentje lade traag. De andere waren wel goed overigens.
De superchargers in Frankrijk zijn volgens mij elke keer maar 2 stalls dus de kans op langzaam laden en/of wachten is aanwezig..
 
Gents,
De vakantie komt snel naderbij, de eerste kennismaking met grotere onzekerheid én de mentale druk van het vrouwelijk deel van het gezin in de auto...
Ik ga van Urmond naar Wilnsdorf, volgens EV-tripplanner, met 1,1 en ruime belading, temperatuur laag, 300 km rated nodig.
Volgens Merijns hoogte site, met een basisverbruik van 270 (maar ruim genomen, ski's in skihouder op het dak, ... 60 Kwh.
Tot hoever adviseren jullie te laden in Urmond?
 
Wij gaan ook het avontuur aan.
Whispbars op het dak, met een 'oude' skihouder voor 6 paar ski's.
Naar Frankrijk, maar wel door Duitsland Zwitserland

Ah! Wil je verbruik, temperatuur en je snelheid bijhouden en posten? Mocht je echt wat te doen willen hebben dan misschien zelfs van laadpunt naar laadpunt...

Ik ben erg nieuwsgierig naar wat praktijkcijfers op langere afstanden met skihouders of skibox.

Edit; zie dat ik nr2 ben die hier nieuwsgierig naar is.
 
Gents,
De vakantie komt snel naderbij, de eerste kennismaking met grotere onzekerheid én de mentale druk van het vrouwelijk deel van het gezin in de auto...
Ik ga van Urmond naar Wilnsdorf, volgens EV-tripplanner, met 1,1 en ruime belading, temperatuur laag, 300 km rated nodig.
Volgens Merijns hoogte site, met een basisverbruik van 270 (maar ruim genomen, ski's in skihouder op het dak, ... 60 Kwh.
Tot hoever adviseren jullie te laden in Urmond?

Dat is goed te doen hoor... Ik heb vorige week Hirschberg - Urmond gereden, dat was wel even zweten (was toen wel bijna vol). Maar wel fijn om ruim over te hebben zodat je af en toe even het pedaal kan intrappen.
 
Heeft er nog iemand een paar sokken voor mij voor 13 t/m 22 maart?
Regio Rotterdam voor 19"?
Kettingen mag ook hoor ;-)

Update:
Ik heb deze besteld:
ISSE Tools
Zal ze in maart waarschijnlijk niet nodig hebben, maar zal mijn ervaringen delen als ik ze gebruik.
Deze zouden ook om de 21" (245 35 21) banden moeten passen.
 
Last edited: