Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wintersport, sneeuw, laden, dakdragers, sneeuwkettingen etc.

This site may earn commission on affiliate links.
Op zoek naar een dakkoffer kwam ik deze nog tegen:

/QUOTE]

Is een bekende skibox, hierdoor heb ik vorig jaar mijn dak helemaal moeten laten herspuiten.
Deze had ik oorspronkelijk aangekocht voor een Saab, daarna op C-klasse en uiteindelijk op een CLS. Het dak van deze laatste had blijkbaar een te grote "kromming", waardoor de box volledig op het dak kwam te liggen (enkel met de ski's er in).
Vermoedelijk ligt deze hier ook op het (GLAZEN) dak ... :scared:

IMG_0338.JPG
 
Is een bekende skibox, hierdoor heb ik vorig jaar mijn dak helemaal moeten laten herspuiten.
Deze had ik oorspronkelijk aangekocht voor een Saab, daarna op C-klasse en uiteindelijk op een CLS. Het dak van deze laatste had blijkbaar een te grote "kromming", waardoor de box volledig op het dak kwam te liggen (enkel met de ski's er in).
Oei, dat moet ik niet hebben. Op deze foto lijkt er redelijk wat ruimte tussen te zitten:
tesla-model-s-packline-fx-210_full.jpg
 
Voor de mensen die een dakkoffer mee willen nemen, maar niet met een lompe bak op het dak willen rondrijden, kijk eens naar Packline dakkoffers. Persoonlijk vind ik ze wel mooi, ik heb het idee dat ze ook nog vrij gestroomlijnd zijn!
 
Ga er beetje van uit dat je met bovenstaand advies toch kiest voor de dakkoffer. Als zo ben ik erg benieuwd naar je verbruikscijfers en de verbruikscijfers die je 'normaal' behaald. Wil je die delen?
Iemand bereid gevonden om mijn ski's mee te nemen en de de snowboards passen in de kofferbak dus ik ga het verbruik met de dakkoffer deze keer niet testen. Ben wel benieuw naar de ervaringen van anderen.
 
Heeft er iemand toevallig ook al geladen in de garage van Val Thorens? Ik ga richting drie weken die kant op en heb toestemming om te laden in de garage, alleen zie nu op de Tesla site dat er een aparte "Franse shuko adapter" is (Shop Tesla Gear Franse Schuko Adapter).

Heb ik deze nodig of kan ik gewoon met de UMC en het standaard adapertje laden in Frankrijk? De adapter die ik nu heb lijkt overigens wel universeel.
 
weet iemand al waar je de whispbars kan huren ? Tijdje gezocht maar het lijkt of niemand ze nog verhuurd? EN wie weet wat het bereik wordt in KM met een dakkoffer? Als ik lees lijkt het zo'n beetje rond de 275km te zijn, zonder al te zware rechtervoet:)
 
weet iemand al waar je de whispbars kan huren ? Tijdje gezocht maar het lijkt of niemand ze nog verhuurd? EN wie weet wat het bereik wordt in KM met een dakkoffer? Als ik lees lijkt het zo'n beetje rond de 275km te zijn, zonder al te zware rechtervoet:)

Ik heb een set gekocht, inclusief WB300 skidragers en stel ze graag ter beschikking van de forumleden. Ik heb ze wel zelf nodig van 3 tot 9 maart. Laat maar weten als je interesse hebt.
Een kleine test wees uit dat het verbruik een beetje hoger ligt (het was toen ook kouder). In maart bij onze trip naar Oostenrijk weet ik meer cijfers.

IMG_20150117_142106.jpg
IMG_20150123_154649.jpg
 
Ik heb een set gekocht, inclusief WB300 skidragers en stel ze graag ter beschikking van de forumleden. Ik heb ze wel zelf nodig van 3 tot 9 maart. Laat maar weten als je interesse hebt.
Een kleine test wees uit dat het verbruik een beetje hoger ligt (het was toen ook kouder). In maart bij onze trip naar Oostenrijk weet ik meer cijfers.
Ben inderdaad heel benieuwd wat het extra verbruik is. Durfde het zelf niet aan deze keer.

- - - Updated - - -

Ga op de heenweg naar Oostenrijk noodgedwongen 's nacht rijden maar zoek voor de terugweg nog een overnachtingshotel met laadmogelijkheid. Iemand misschien goede ervaringen met een bepaald hotel? Vertrek vanuit Fiss.