peter85
Member
Eerlijk gezegd denk ik dat dit primair is gedreven door een tekort aan chips/sensoren. Blijft knap waardeloos en ik kan me haast niet voorstellen dat we USS over een tijdje niet terug zien.Laat staan dat het sowieso al een vreemde keuze was om de USS te verwijderen zonder dat de software-oplossing voldoende productievatbaar is.
Je weet ondertussen dat de Holiday-updates vrijwel uitsluitend draaien om show/looks/gimmicks, dus als je de verwachting had dat daarmee alle FSD verwachtingen zouden worden ingelost dan begrijp ik dat niet zo. Begrijp me niet verkeerd; ik vind het ook knap waardeloos dat (E)AP/FDS nog niet op het niveau zit van de VS en vind ook dat dat meer prioriteit zou moeten hebben of tenminste uitleg waarom dit achterblijft. Als je de filmpjes van de VS ziet dat is dat toch wel echt een gamechanger.Niks gegeven paard, vele duizenden euros betaald voor FSD suite met een heleboel features op de website genoemd met datums beschikbaar. Sindsdien alleen maar beloftes met "by the end of the year" of local regelgeving schuld geven. Als iets niet lukt te produceren of te reguleren, kan prima, maar dan moeten alle mensen die duizenden euro's hiervoor neergelegd hebben hun geld terug krijgen!
Bij iedere grote update de gespannen verwachting misschien komt het dan NU eindelijk?? Neehoor een of andere spellerje en remote scheten laten. Ik raad het niemand meer aan, leugenaars allemaal
Daarnaast: ik verwacht dat het standpunt van Tesla zal zijn dat de prijs die men nu betaalt overeenstemt met de functionaliteit van dit moment. Dat is consistent met de prijsverhogingen voor FSD wanneer er extra functionaliteit beschikbaar komt. Je kunt natuurlijk twisten over de vraag of de huidige functies 3.800/7.500 waard zijn. Ik sluit niet uit dat kopers daarbij laten meewegen dat EAP/FSD in de toekomst mogelijk meer waard zal worden, mede door de verwachtingen die door Tesla worden gecreëerd. Toch blijft dat een beetje speculeren omdat er geen 'harde' toezeggingen worden gedaan en het slagen afhankelijk is van meerdere (interne en externe) factoren. Zelf meen ik ook dat je de aankoopbeslissing vooral moet baseren op wat de auto nu kan. Op mijn Model 3 had ik EAP en ik vond het de meerprijs uiteindelijk niet waard. Op de Model Y heb ik het daarom niet meer genomen.