Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2022 holiday update

This site may earn commission on affiliate links.
Laat staan dat het sowieso al een vreemde keuze was om de USS te verwijderen zonder dat de software-oplossing voldoende productievatbaar is.
Eerlijk gezegd denk ik dat dit primair is gedreven door een tekort aan chips/sensoren. Blijft knap waardeloos en ik kan me haast niet voorstellen dat we USS over een tijdje niet terug zien.

Niks gegeven paard, vele duizenden euros betaald voor FSD suite met een heleboel features op de website genoemd met datums beschikbaar. Sindsdien alleen maar beloftes met "by the end of the year" of local regelgeving schuld geven. Als iets niet lukt te produceren of te reguleren, kan prima, maar dan moeten alle mensen die duizenden euro's hiervoor neergelegd hebben hun geld terug krijgen!
Bij iedere grote update de gespannen verwachting misschien komt het dan NU eindelijk?? Neehoor een of andere spellerje en remote scheten laten. Ik raad het niemand meer aan, leugenaars allemaal
Je weet ondertussen dat de Holiday-updates vrijwel uitsluitend draaien om show/looks/gimmicks, dus als je de verwachting had dat daarmee alle FSD verwachtingen zouden worden ingelost dan begrijp ik dat niet zo. Begrijp me niet verkeerd; ik vind het ook knap waardeloos dat (E)AP/FDS nog niet op het niveau zit van de VS en vind ook dat dat meer prioriteit zou moeten hebben of tenminste uitleg waarom dit achterblijft. Als je de filmpjes van de VS ziet dat is dat toch wel echt een gamechanger.

Daarnaast: ik verwacht dat het standpunt van Tesla zal zijn dat de prijs die men nu betaalt overeenstemt met de functionaliteit van dit moment. Dat is consistent met de prijsverhogingen voor FSD wanneer er extra functionaliteit beschikbaar komt. Je kunt natuurlijk twisten over de vraag of de huidige functies 3.800/7.500 waard zijn. Ik sluit niet uit dat kopers daarbij laten meewegen dat EAP/FSD in de toekomst mogelijk meer waard zal worden, mede door de verwachtingen die door Tesla worden gecreëerd. Toch blijft dat een beetje speculeren omdat er geen 'harde' toezeggingen worden gedaan en het slagen afhankelijk is van meerdere (interne en externe) factoren. Zelf meen ik ook dat je de aankoopbeslissing vooral moet baseren op wat de auto nu kan. Op mijn Model 3 had ik EAP en ik vond het de meerprijs uiteindelijk niet waard. Op de Model Y heb ik het daarom niet meer genomen.
 
  • Like
Reactions: MaH
Vastvriezen kan je met iedere auto overkomen als je een vochtige auto is de vrieskou zet.

Dat aan Californische codekloppers wijten geeft duidelijk aan dat deze realiteit je niets interesseert.
Ik heb dit namelijk ook gehad met met Franse, Duitse en zelfs Zweedse auto's.

Het voordeel van een Tesla is dat je gewoon de verwarming op afstand kunt aan.
Zelfs met de Zweed moeten kloten met een emmertje lauw warm water om de boel te ontdooien met als gevolg dat je nog meer vocht in alle naden en kieren laat lopen waardoor je de volgende keer weer last hebt van een vastgevroren deur.

Inderdaad: tot nu toe heb ik nergens last van: 15 min van tevoren de verwarming/ontdooi functie aan... Prachtig schone auto....
 
  • Like
Reactions: RobsEV and DM231191
Helpt niks hoor, je raam zit nog steeds vastgevroren dus leuk dat de deurvergrendeling loslaat maar heb je niks aan.
Als je raam toch door de rubbers opentrekt, kijk uit met deur dichtgooien want raam is niet 'gezakt'.

Maarja krijg je als het in californie nooit vriest, denken de codekloppers niet aan
Ik vind het goed werken hoor: de bestuurdersdeur gaat keurig open terwijl alle vastgevroren hendels niet in te drukken zijn.

Nu nog zo iets verzinnen voor het laadklepje....
 
Helpt niks hoor, je raam zit nog steeds vastgevroren dus leuk dat de deurvergrendeling loslaat maar heb je niks aan.
Als je raam toch door de rubbers opentrekt, kijk uit met deur dichtgooien want raam is niet 'gezakt'.

Maarja krijg je als het in californie nooit vriest, denken de codekloppers niet aan
'T is een hardware probleem, geen software probleem. Meestal zijn code kloppers daar niet heel goed in :)
 
  • Like
Reactions: MaH
Helpt niks hoor, je raam zit nog steeds vastgevroren dus leuk dat de deurvergrendeling loslaat maar heb je niks aan.
Als je raam toch door de rubbers opentrekt, kijk uit met deur dichtgooien want raam is niet 'gezakt'.

Maarja krijg je als het in californie nooit vriest, denken de codekloppers niet aan
Daar heb je toch de ontdooi functie voor. Ik heb nog nooit gehad dat mijn ramen vastgevroren zitten. En ja hij staat regelmatig op een winderige open plek. Ook tijdens wintersport nooit problemen gehad, maar ik zet dan wel de ontdooi functie aan.
 
Daar heb je toch de ontdooi functie voor. Ik heb nog nooit gehad dat mijn ramen vastgevroren zitten. En ja hij staat regelmatig op een winderige open plek. Ook tijdens wintersport nooit problemen gehad, maar ik zet dan wel de ontdooi functie aan.
Weet jij wat het verschil is tussen de ontdooi functie en de normale klimaat functie? De ontdooi functie zet de verwarming op "HI", terwijl de normale klimaat functie de ingestelde temperatuur aanhoudt. Is dat het enige verschil?
 
Ontdooi schakelt ook de voorruit-, achterruit-/spiegel en stuurverwarming in.
Mijn achterruit-/spiegel en stuurverwarming worden ook ingeschakeld als ik de normale klimaatfunctie gebruik.

De voorruit heeft geen verwarming bij mijn weten. Alleen warme lucht die wordt geblazen.
 
Niks gegeven paard, vele duizenden euros betaald voor FSD suite met een heleboel features op de website genoemd met datums beschikbaar. Sindsdien alleen maar beloftes met "by the end of the year" of local regelgeving schuld geven. Als iets niet lukt te produceren of te reguleren, kan prima, maar dan moeten alle mensen die duizenden euro's hiervoor neergelegd hebben hun geld terug krijgen!
Bij iedere grote update de gespannen verwachting misschien komt het dan NU eindelijk?? Neehoor een of andere spellerje en remote scheten laten. Ik raad het niemand meer aan, leugenaars allemaal
Als ik zo over een product zou denken dan zou ik het allang verkocht hebben.

Heb je overigens al een officiële klacht ingediend bij Tesla. Dat geeft je in elk geval de mogelijkheid om later op terug te vallen als je een beroep wilt doen op geld teruggave.
 
Inderdaad: tot nu toe heb ik nergens last van: 15 min van tevoren de verwarming/ontdooi functie aan... Prachtig schone auto....
Zal niet helpen als de auto echt vochtig is en in de koustaat. Gisteren na een rit van 150km (!) waren de deurhendels nog steed bevroren.
Interieurverwarming op 19 graden gedurende de ganse rit.
Blijkbaar zit er goeie isolatie in de deur.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: JeePee and JanG007
Dit jaar natuurlijk nog maar beperkt kunnen testen, maar in voorgaande jaren wel gehad dat auto onder behoorlijk ijs zat maar met ontdooien ging alles goed. Fingers crossed.... NB auto staat gewoon buiten, geen carport oid.
 
Dit jaar natuurlijk nog maar beperkt kunnen testen, maar in voorgaande jaren wel gehad dat auto onder behoorlijk ijs zat maar met ontdooien ging alles goed. Fingers crossed.... NB auto staat gewoon buiten, geen carport oid.
Die van mij stond ook thuis. Bij vertrek geen problen. Bestuurdersdeur zit aan de kant van het huis en is daardoor wellicht beschermd tegen de grootste kou en vochtige windstromen.
Bij aankomst waren de hendels bevroren. Wel maar licht. Bij het bedienen hoorde ik meteen het ijs kraken.