Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2022 holiday update

This site may earn commission on affiliate links.
Dat gaat dan nog een nare verrassing worden, want op dit ogenblik is er echt nog geen betere EV op de markt.
Hahaha, gekkie. Hyundai groep is goed bezig. Stellantis ook. En Renault. Dus voldoende keuze voor iets goeds. Je weet wel, een auto waar je de voorklep wel gewoon dicht kunt laten vallen zonder dat er deuken ontstaan. Waar je niet 10 maanden (en counting) hoeft te wachten op onderdelen. En waar de electronica gewoon werkt, of gefixxt wordt. Zonder dat het kind aan de top zich aangevallen voelt.
 
  • Funny
Reactions: jordy5
Misschien wel wat off topic hier maar dat blijft me verbazen, er is wel een hele wijde spread van mening over de 3. Ik vind m best geweldig, als ik in een ander auto rijd mis ik een hoop van wat de 3 heeft. Hij is significant beter dan mijn vorige autos, ik vind m duidelijk beter dan de Mustang E. En wat betreft problemen betreft niet anders dan wat ik hiervoor heb gereden. Allen de C350E die ik alst tijdelijke auto had voelde meer premium, maar niet perse beter. Misschien Vergelijk ik met een ander categorie dan anderen (Laguna's, Outlander PHEV, Focus, omdat dat de autos zijn die ik hiervoor had)

Hopelijk heb je meer lol aan je volgende auto
Dank, hoop ik ook.
De m3 was gewoon goedkoop in de bijtelling. Was een goede reden voor velen. Maar na dit experiment nooit meer tesla.
 
Zoals VW bijvoorbeeld, waar de buitenspiegels van een gloednieuwe ID.3 tijdens een testrit afgelopen zomer na inklappen niet meer openden en ik zonder spiegels terug naar de garage moest. Wijsneus van een verkoper schoof mij eerst de schuld in de schoenen maar moest uiteindelijk zijn handen gebruiken om ze met brute kracht weer uit te klappen.
Zoals bij Tesla ook regelmatig gebeurt. Maar bij VW hoef je niet 10 maanden te wachten op een reparatie.
 
Je weet wel, een auto waar je de voorklep wel gewoon dicht kunt laten vallen zonder dat er deuken ontstaan. Waar je niet 10 maanden (en counting) hoeft te wachten op onderdelen. En waar de electronica gewoon werkt, of gefixxt wordt. Zonder dat het kind aan de top zich aangevallen voelt.
Juist, al die fabrikanten die er niet in slagen om een mooie cleane frunk onder de voorklep te maken, want aangezien ze vertrekken vanuit hun filosofie van een ICE, is het bijna altijd en rommeltje van leidingen en slangen. Áls er al een frunk is.

Benieuwd of je bij die andere merken ook aan huis service hebt. Bij Tesla loopt het voor mij altijd soepeltjes, via de app is het mogelijk om je probleem aan te geven, eventueel met foto’s, kies je een moment dat het jou past en gaat -normaal- de afspraak meestal wel door.

Ik voel aan dat je precies pech hebt gehad met je wagen, net zoals je dat met andere merken ook aan de hand kan hebben. Ik heb zelf nare ervaringen met Opel, bij Ford was de service dan weer matig.

Als ik kijk naar andere merken: VW doet het niet veel beter met hun ID4 bijv., lange levertijden, idem voor onderdelen. Qua EV-experience doet die zeker onder aan een Tesla, dat ontdek je wel wanneer je (bij extreem koud weer) gaat snelladen. Toevallig Belg en wil je, met aankomende piekstroomtarieven, het vermogen van laden minderen? Pech, gaat niet. Zelfs een dure Porsche Taycan heeft die mogelijkheid niet.

Polestar heeft momenteel een update die je niet over the air kan binnenhalen. Onlangs was er een terugroepactie van Opel waarvoor er een software-update moest worden geïnstalleerd. Je kan het al raden: daarvoor moet je naar de dealer.

BMW i4 heeft dan ook weer problemen met snelladen en kapt af op 150 kW.

En zoals bij elke ICE-fabrikant die EV’s maakt: wil je nog steeds een “start”-knop op je wagen? Wil je nog steeds een versnellingspook in P zetten en manueel een handrem aanzetten?

Long story short: het is overal wel iets. Voor mij persoonlijk maakt Tesla de beste EV’s die er momenteel zijn door van de grond af aan kennis op te doen en zowel hardware als software te optimaliseren. Hebben ze werkpunten (gehad)? Zeker, ik kom van een 2020 Model 3 naar een 2022 Model Y uit Berlijn en het verschil is enorm. Qua service aan huis en updates over the air ben ik steeds tevreden geweest. Ik heb echter nooit issues gehad waarvoor ik lang op onderdelen moest wachten, kan me voorstellen dat dit enorm frustrerend is. Maar hey, niemand garandeert je dat dit bij de door jou genoemde merken niet zo is.

Jammer dat je puur op emoties en frustraties een keuze maakt. We wijken hier stevig af van het topic, ik denk dat je jouw frustraties beter kwijt kan in het “Wat andere merken doen”-topic. Ben benieuwd naar het volledige verhaal.

Om ontopic te blijven: zoals ik eerder aanhaalde, heb ik er een groot probleem mee dat Tesla wagens levert zonder parkeersensoren terwijl de software niet voorzien is om hetzelfde gedrag na te bootsen met het hyped Tesla Vision. Het heeft me ook aan het denken gezet, of ik misschien een occasie Model Y moest overwegen, of een ander merk (had ook wat frustraties rond levering bij Tesla). Uiteindelijk toch voor een nieuwe Model Y gegaan, want: begrip vanuit Tesla rond leveringsissue + parkeersensoren zal wel meekomen via een update vroeg of laat. Goed wetende hoe easy het loopt om updates binnen te krijgen. Daar mogen andere merken lessen van nemen. Zoals hierboven genoemd: andere merken hebben andere/grotere problemen die voor mij meer een dealbreaker zouden zijn.
 
Zoals bij Tesla ook regelmatig gebeurt. Maar bij VW hoef je niet 10 maanden te wachten op een reparatie.
Heb je ooit zelf een probleem gehad met een Tesla waarvan de spiegels niet inklappen en vervolgens vervangen moesten worden?
Heb je zelf ooit 10 maanden moeten wachten op Tesla onderdelen?
Of heb je dit allemaal gehoord via anderen?

Onlangs ben ik zelf bij een SEC geweest en de onderdelen waren gewoon de volgende dag binnen, ik herken dus helemaal niet wat je schrijft.
Bij mijn vorige ICE hebben ze ook wel eens 3 maanden gedaan om een probleem te analyseren en op te lossen.
Je leest op internet altijd de uitschieters en die worden vervolgens nog eens extra opgeblazen, de praktijk is vaak veel genuanceerder.
 
Jammer dat je puur op emoties en frustraties een keuze maakt. We wijken hier stevig af van het topic, ik denk dat je jouw frustraties beter kwijt kan in het “Wat andere merken doen”-topic. Ben benieuwd naar het volledige verhaal.
Volgens mij schreef @JeePee al dat hij puur om financiële reden een Tesla is gaan rijden. Slechts vier procent bijtelling. Tel uit je winst. Hiervoor reed hij een Outlander. En daarvoor een Prius. Ik zou hem niet teveel aandacht geven. Het leidt tot niks.
 
De holiday update is dit jaar mager voor AP1/MCU2 rijders, al waardeer ik de optie om Bluetooth handovers niet meer automatisch te laten verlopen. De kleine aanpassingen aan de navigatie zijn niet storend of fantastisch en verder werkt alles zoals het zou moeten.
 
Heb je ooit zelf een probleem gehad met een Tesla waarvan de spiegels niet inklappen en vervolgens vervangen moesten worden?
Heb je zelf ooit 10 maanden moeten wachten op Tesla onderdelen?
Of heb je dit allemaal gehoord via anderen?

Onlangs ben ik zelf bij een SEC geweest en de onderdelen waren gewoon de volgende dag binnen, ik herken dus helemaal niet wat je schrijft.
Bij mijn vorige ICE hebben ze ook wel eens 3 maanden gedaan om een probleem te analyseren en op te lossen.
Je leest op internet altijd de uitschieters en die worden vervolgens nog eens extra opgeblazen, de praktijk is vaak veel genuanceerder.
Ik vier binnenkort dat mijn autopilot tien maanden stuk is.🥳
 
  • Like
  • Funny
Reactions: JeePee and Enzo63
Hahaha, gekkie. Hyundai groep is goed bezig. Stellantis ook. En Renault. Dus voldoende keuze voor iets goeds. Je weet wel, een auto waar je de voorklep wel gewoon dicht kunt laten vallen zonder dat er deuken ontstaan. Waar je niet 10 maanden (en counting) hoeft te wachten op onderdelen. En waar de electronica gewoon werkt, of gefixxt wordt. Zonder dat het kind aan de top zich aangevallen voelt.

niemand die zegt dat ze niet goed bezig zijn, maar ze zijn absoluut nog niet op hetzelfde niveau als Tesla.
Maar koop of lease in godsnaam waar jij denkt gelukkig van te worden natuurlijk, en hopelijk hebben ze van dat merk ook een forum. Doei.
 
Heb je ooit zelf een probleem gehad met een Tesla waarvan de spiegels niet inklappen en vervolgens vervangen moesten worden?
Heb je zelf ooit 10 maanden moeten wachten op Tesla onderdelen?
Of heb je dit allemaal gehoord via anderen?

Onlangs ben ik zelf bij een SEC geweest en de onderdelen waren gewoon de volgende dag binnen, ik herken dus helemaal niet wat je schrijft.
Bij mijn vorige ICE hebben ze ook wel eens 3 maanden gedaan om een probleem te analyseren en op te lossen.
Je leest op internet altijd de uitschieters en die worden vervolgens nog eens extra opgeblazen, de praktijk is vaak veel genuanceerder.
Allemaal zelf gehad.
fijn dat het voor jou beter is, maar bij mij op kantoor zijn mijn service ervaringen de norm. Vooral m3 en een ms. En voor niemand (de m3’s zijn allemaal 4%-ers en dus geen cult leden, wordt de volgende auto een Tesla.