Onze Tesla staat bij de SEC voor onder andere dit probleem, de loaner heeft precies hetzelfde probleem.Verder weet ik dat ik ook met mijn eigen S hier altijd mee tob bij het reizen van NL naar B, en nooit van NL naar D.
Ik heb dit soort problemen trouwens niet alleen met de S, maar ook met de dual SIM van Vodafone die ik gebruik voor mijn 4G Wifi modem van Vodafone. Het overkomt me regelmatig dat ik m in het buitenland opstart (in NL gebruik ik m zelden) en dat het modem dan wel een signaal vindt maar nul data krijgt. Soms wordt het verholpen door Vodafone zelf, die de SIM opnieuw kunnen aanmelden, soms door de SIM in een ander toestel te stoppen en er een belverbinding mee op te bouwen. Daarna kan de SIM terug in het modem en gaat het verder goed.
E.e.a. doet mij toch denken dat het misschien geen (of niet alleen een) Tesla probleem is, maar een algemeen provider/roaming issue. Ik ben benieuwd of Tesla al heeft geprobeerd om de SIM van Bram te laten resetten, of een andere SIM hebben geprobeerd (dat mag je wel aannemen, maar toch...).
De diverse telefoons (passagiers en van mijzelf) hebben geen last van dit euvel, die schakelen gewoon over. De een sneller dan de andere, dat ligt dan inderdaad aan de provider / bereik van het netwerk over de grens (ik heb ook een buitenlands abonnement, die schakelt ook gewoon over na de grens).
Maar geen van alle telefoons hebben urenlang geen bereik na de grensovergang. Tesla LTE/3G wèl.
Lijkt me daarom specifiek een Tesla / software probleem.
(Aanname: In thuisland Amerika hebben ze geen roaming, zoals hier in EU wel gebruikelijk is?)