Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

75 en 100 worden sneller / Model X met 7 neerklapbare stoelen

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_8203.JPG


Niet mijn X overigens. Hou het bij Chroom, Rood en Zwarte velgen
 
Last edited:
@Tom X Is allemaal gedaan met losse stukjes wrap. Betekent dat als de spiegels inklappen dan is het stuk wat dan zichtbaar wordt nog chrome.

Vergeet niet dat er een gaatje in de onderzijde van de spiegel zit om het water weg te laten lopen, als je het wrapped moet dit gaatje ook even in de wrap gemaakt worden zodat niet heel je spiegel vol water blijft staan.
 
De zijkanten (dus wat alleen zichtbaar is bij ingeklapte spiegels) hebben ze bij mij ook niet gedaan.
Als de spiegels ingeklapt zijn zie je daar dus gewoon chrome.
De verwachting was dat als je dat toch doet het er binnen de kortste keren niet meer uitziet door de wrijving.
 
Ben vandaag even bij Tesla geweest. Heb een aantal dingen geleerd.
De 5-zits en nieuwe 7-zits configuratie zijn in delen neerklapbaar, maar dat gaat wel handmatig. De 6-zits configuratie is nu de enige configuratie waarbij de stoelen electronisch verstelbaar zijn, soortgelijk als voorstoelen. Dat elektrischer verstelmechanisme vereist ook een andere bodem onder stoelen, en dat verklaart de meerprijs van de 6-zits configuratie. Ik vind 6300 nog steeds veel, maar het is voor mij iets begrijpelijker.

Verder heb ik geleerd dat ik een blauwe met zwarte velgen gewoon mooi vind. Ik heb een model X dus nooit zo geweldig gevonden, maar zo vind ik hem wel gaaf. Net zoals ik bij een model S de 21" velgen heel bepalend vind voor de auto, vind ik dat de Model X in het wit, blauw of rood gewoon een veel mooiere auto is met die Onyx Black velgen er onder. Alleen hangt daar helaas dus weer een prijskaartje aan. Misschien is de 20" t-sportsline mat-zwart als alternatief te overwegen.

Tot slot is mij verteld dat het 0,4% financial lease tarief alleen op bestelling van de stock auto's geldt (en tot eind september dus). Dus niet op een nieuw geconfigureerde auto waarvoor je nu op de bestelknop drukt vanuit de configurator. Nu ben ik geen Gekke Gerrit en snap ik dat ze de verkoop van die stock auto's voor 1 oktober willen stimuleren, maar het klonk nogal stellig. Misschien weet iemand anders hier meer vanaf?

12 dagen geleden was het financial leasetarief voor mij nog 0,4% voor een nieuwe config. Weliswaar 75d uitvoering. Toen was het al wel veel hoger voor de 100d.
 
12 dagen geleden was het financial leasetarief voor mij nog 0,4% voor een nieuwe config. Weliswaar 75d uitvoering. Toen was het al wel veel hoger voor de 100d.

Zojuist bij Tesla geweest omdat ik overweeg mijn mooie groene classic weg te doen voor een nieuwe 75D of 100D, ook mede door het voordelige tarief van 0,4%.

Inderdaad geldt het 0,4% alleen voor voorraad auto's en nieuwe 75D auto's. Voor de 100D is de financial lease veel hoger.

Nu dus voor mij de breinkraker, heb ik genoeg aan de 75D mbt range (ben de classic S85 gewend en daar wil ik eigenlijk niet op inleveren qua range) of dan maar een 100D voorraadwagen.?

To be continued.....
 
  • Like
Reactions: ejadejong
Zojuist bij Tesla geweest omdat ik overweeg mijn mooie groene classic weg te doen voor een nieuwe 75D of 100D, ook mede door het voordelige tarief van 0,4%.

Inderdaad geldt het 0,4% alleen voor voorraad auto's en nieuwe 75D auto's. Voor de 100D is de financial lease veel hoger.

Nu dus voor mij de breinkraker, heb ik genoeg aan de 75D mbt range (ben de classic S85 gewend en daar wil ik eigenlijk niet op inleveren qua range) of dan maar een 100D voorraadwagen.?

To be continued.....

Denk daarbij ook nog even aan de "betere" motor en mogelijk een 85kWH pack die de voorraadauto's tot nog toe dacht ik niet hebben. Good luck!
 
Zojuist bij Tesla geweest omdat ik overweeg mijn mooie groene classic weg te doen voor een nieuwe 75D of 100D, ook mede door het voordelige tarief van 0,4%.

Inderdaad geldt het 0,4% alleen voor voorraad auto's en nieuwe 75D auto's. Voor de 100D is de financial lease veel hoger.

Nu dus voor mij de breinkraker, heb ik genoeg aan de 75D mbt range (ben de classic S85 gewend en daar wil ik eigenlijk niet op inleveren qua range) of dan maar een 100D voorraadwagen.?

To be continued.....

Classic S85 = zelfde of minder range dan een 75D... 75D veel efficiënter. Je classic is waarschijnlijk maar 81 kWh en niet 85
 
Heren,

[goede doelen mode:\ ON]

Nu jullie hier kennelijk allemaal op het punt staan je slag te staan, maak ik gebruik van de mogelijkheid om jullie nogmaals te wijzen op de referral actie van de stichting E-rally. Wij hebben nu drie referrals, wat betekent dat bij de volgende referral de powerwall is gewonnen. Jullie kunnen daarvoor zorgen!

[goede doelen mode:\ OFF]

:D