Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Achteruitrijcamera lijnen

This site may earn commission on affiliate links.
Op de achteruitrijcamera zijn twee lijnen geprojecteerd die aangeven waar je terecht komt. Volgens mij kloppen die niet met de werkelijkheid. Zie de twee foto's. Is dit af te stellen op zijn de lijnen 'kapot'?

IMG_5434.JPG
Lijnen via de achteruitrijcam.

IMG_5435.JPG
Zicht via de rechter spiegel (op dat zelfde moment)

Eerder vandaag kwam ik achter dit venomeen tijdens het inparkeren naast een zwarte auto. Gevolg is zwarte strepen op mijn witte ms en witte strepen op de zwarte auto. Vreemde was dat toen het te laat was de piepertjes pas begonnen te piepen. Vreemd....
 
Op de achteruitrijcamera zijn twee lijnen geprojecteerd die aangeven waar je terecht komt. Volgens mij kloppen die niet met de werkelijkheid. Zie de twee foto's. Is dit af te stellen op zijn de lijnen 'kapot'?

View attachment 241578
Lijnen via de achteruitrijcam.

View attachment 241579
Zicht via de rechter spiegel (op dat zelfde moment)

Eerder vandaag kwam ik achter dit venomeen tijdens het inparkeren naast een zwarte auto. Gevolg is zwarte strepen op mijn witte ms en witte strepen op de zwarte auto. Vreemde was dat toen het te laat was de piepertjes pas begonnen te piepen. Vreemd....
Volgens mij klopt het ook niet helemaal. In het verleden nooit moeite gehad om een auto achteruit in te parkeren, maar sinds ik een X rij, sta ik vaak scheef.
 
Op de achteruitrijcamera zijn twee lijnen geprojecteerd die aangeven waar je terecht komt. Volgens mij kloppen die niet met de werkelijkheid. Zie de twee foto's. Is dit af te stellen op zijn de lijnen 'kapot'?

View attachment 241578
Lijnen via de achteruitrijcam.

View attachment 241579
Zicht via de rechter spiegel (op dat zelfde moment)

Eerder vandaag kwam ik achter dit venomeen tijdens het inparkeren naast een zwarte auto. Gevolg is zwarte strepen op mijn witte ms en witte strepen op de zwarte auto. Vreemde was dat toen het te laat was de piepertjes pas begonnen te piepen. Vreemd....
Ik heb die lijnen altijd geïnterpreteerd als de plaats waar het bandenspoor terecht komt...
Ze liggen (bij mij) altijd een flink stuk binnen de lijnen van het parkeervak.
 
New Zo zie ik het ook. Je hebt je zijspiegels nog steeds nodig.

Zo zie ik het ook. Waar de banden/achterkant naar toe gaat. Bij haaks inparkeren moet ik nog steeds goed spiegel gebruiken omdat de zijkant nog steeds tegen auto of paal kan. Ook al lopen de lijnen en achterkant perfect de plek in, dat hoeft niet voor de voorkant te zijn.
 
Ik vind die lijnen, of althans hun positionering ervan, zeer lastig. Ze duiden niet de volledige breedte van de auto of de wielen aan, en dit kan zeer verwarrend zijn.
Dit heb ik tot grote spijt van mijn velgen mogen ondervinden toen mijn lieftallige beterhelft de auto even parallel parkeerde naast een hoge stoeprand :confused:
 
Ik vind die lijnen, of althans hun positionering ervan, zeer lastig. Ze duiden niet de volledige breedte van de auto of de wielen aan, en dit kan zeer verwarrend zijn.
Dit heb ik tot grote spijt van mijn velgen mogen ondervinden toen mijn lieftallige beterhelft de auto even parallel parkeerde naast een hoge stoeprand :confused:
Ja precies, ik heb het een beetje uitgetest en ze geven min of meer de binnenkant van je wielen aan. :confused:.

Ik heb zelf een dikke beschadiging op mijn bumper en metaalwerk rechts achter ook vanwege dit probleem. Schoof net even langs een zwarte wagen waar ik strak langs wilde parkeren op de camera. Gekke was toen ik er tegen aan zat begon het piepen ook pas.

Op dit punt zou Tesla wel wat in de software kunnen verfijnen en lijkt me ook niet erg moeilijk. Laat ze dan meteen als je achteruit rijd en weer vooruit gaat maar niet hard gaat rijden, de achteruitrijcamera even aan laten. Soms laat je de auto nog even naar achteren rollen terwijl je de vooruit ingeschakeld hebt.