Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

achteruitrijcamera versus verlichting

This site may earn commission on affiliate links.
Goed idee.....
Ik heb reflecteren voor in de achterbumper met LED's (lichten op in 2 sterktes). Deze geven veel licht naar achteren.
Ik heb ze zelf geschakeld op licht en remlicht, maar ze zijn natuurlijk ook te koppelen aan het achteruitrijlicht......
Tevens weet ik niet of deze reflectoren in de achterbumper van de pre-facelift en facelift gelijk zijn.
Ander nadeel, voor de installatie moet de achterfacia (lees bumper) verwijderd worden.
Zou een meer helder achteruitrijlicht helpen (kan dat sowieso)? Ik denk dat wit licht meer helpt dan gekleurd, het probleem zit misschien juist ook in oververzadiging.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Oplossing 1: Gebruik Autopark.
Oplossing 2: Pylon op scherm aantikken dat op je camera scherm verschijnt (als je langzaam rijdt) .

Oplossing 1 doet het zeer vaak niet. Enkel nuttig voor reguliere parkeerplaatsen maar niet als je achteruit rijd in de polder.

Geen idee wat je met oplossing 2 bedoeld.

Ik heb het niet eens over het camera beeld. Ook in je spiegels zie je gewoon amper wat. Wat ik nu vaak doe is knipperlicht of de alarm lichten aan zetten.
 
Goed idee.....
Ik heb reflecteren voor in de achterbumper met LED's (lichten op in 2 sterktes). Deze geven veel licht naar achteren.
Ik heb ze zelf geschakeld op licht en remlicht, maar ze zijn natuurlijk ook te koppelen aan het achteruitrijlicht......
Tevens weet ik niet of deze reflectoren in de achterbumper van de pre-facelift en facelift gelijk zijn.
Ander nadeel, voor de installatie moet de achterfacia (lees bumper) verwijderd worden.

View attachment 370750

Als dit met met witte (sterke)Leds uitgevoerd kan worden is dat een mooie oplossing!
 
Ik rijd met S raven Sep 19.
In deze donkere winterdagen heb ik onvoldoende (bijna geen) zicht bij het achteruitrijden en dat is dus een riskante onderneming geworden.
Overdag heb ik perfect beeld met deze high definition rear camera.
Ervaren jullie dit ook? Zijn er oplossingen voor?
Zou het kunnen dat het achteruitrijlicht onvoldoende functioneert?
Met mijn vorige S 2016 heb ik dit probleem niet gehad
 
Hier ook met S van dec 2017 's ochtends in donker slecht zicht bij achteruitrijden. Vreemde is dat als ik op de snelweg rij en dan de achtercamera aanzet er prima licht is. Camera is prima, denk ik.

NB ik heb doekje in de trunkk liggen en als ik wegrij stop ik rugtas in trunk en maak altijd even de lens droog. Maar dat helpt niet tegen 'te donker'.
 
Ik rijd met S raven Sep 19.
In deze donkere winterdagen heb ik onvoldoende (bijna geen) zicht bij het achteruitrijden en dat is dus een riskante onderneming geworden.
Overdag heb ik perfect beeld met deze high definition rear camera.
Ervaren jullie dit ook? Zijn er oplossingen voor?
Zou het kunnen dat het achteruitrijlicht onvoldoende functioneert?
Met mijn vorige S 2016 heb ik dit probleem niet gehad

De lage resolutie camera was licht gevoeliger. Het zicht was dan alleen weer bedroevend door de lage resolutie.

Het heeft overigens ook met de software te maken. Ik heb met een aantal versie van de software gereden waarbij het zicht redelijk was.
Echter sinds 2019.32 en nu .36 is het weer een drama en is het beeld weer zo goed als zwart in het donker.
 
Ervaren jullie dit ook? Zijn er oplossingen voor?

1. Creep mode
2. Knipperlicht aan
3. Mistlicht aan
4. Alarmlicht aan
5. Helderheid op 100%

Creep mode aanzetten zodat je rem lichten branden maar ik heb een hekel aan creep mode :). Als het echt te donker is, knipperlicht links/rechts aan of zelfs het alarmlicht en zet je mistlamp aan. Natuurlijk helpt het ook om de helderheid van je scherm op 100% te zetten.

Heb al diverse malen de feedback ingestuurd om naast het achteruitrijlicht gewoon ook het mistlicht in te schakelen. Ook het verzoek ingediend om indien de camera donker beeld geeft automatisch de helderheid tijdelijk op 100% te zetten indien de auto in Reverse staat.