Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

achteruitrijcamera versus verlichting

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb ze binnen!
Is er iemand hier op het forum of kennen we iemand die, uiteraard tegen betaling, zin heeft om ze in mijn auto te bouwen?
Ik vrees dat ik hier geen Ranger voor kan laten komen ;).
IMG_3068.JPG
 
  • Informative
Reactions: Superendo
ik heb ze binnen!
Is er iemand hier op het forum of kennen we iemand die, uiteraard tegen betaling, zin heeft om ze in mijn auto te bouwen?
Ik vrees dat ik hier geen Ranger voor kan laten komen ;).
View attachment 498889

Hou er rekening mee dat voor de keuring ze moeilijk kunnen gaan doen.

Verplicht zijn: "twee rode retroreflectoren aan de achterzijde van het voertuig;"

Verplichte lichten en retroreflectoren | RDW

Oplossing voor de keuring zou zijn 2 losse extra rode reflectoren met dubbelzijdig tape.

Succes.
 
Ik weet niet of het ligt aan de camera of aan de software of aan de HW2.5 vs HW3.0 maar ik heb 2 model 3’s, één van maart ‘19 en één van december ‘19.

1e heeft HW 2.5 en achterruitrijcamera werkt gewoon goed, duidelijk beeld en ook in donker helder genoeg. De nieuwere met HW3 geeft een hele andere kleur (onnatuurlijk) en in het donker is het beeld ook heel donker, soms bijna niks te zien.

Iemand ervaring met een HW3 en/of nieuwer model waarbij het wel goed werkt?
 
ik heb ze binnen!
Is er iemand hier op het forum of kennen we iemand die, uiteraard tegen betaling, zin heeft om ze in mijn auto te bouwen?
Ik vrees dat ik hier geen Ranger voor kan laten komen ;).
View attachment 498889

Tegen betaling niet. Wel omdat het leuk is om te doen. Zouden je nieuwe reflectoren met LEDjes die de rode reflectoren aan de achterzijde moeten vervangen?

Ik heb er geen ervaring mee. Maar vind het leuk om je er mee te helpen. Ik vermoed dat er wel enkele gaatjes moeten worden geboord. Minder als je de stroom aftapt van de nummerplaatverlichting. De vraag is wanneer die LEDjes moeten gaan branden. Afhankelijk daarvan wordt de 'behandelmethode' bepaald (d.i. waarvandaan de stroom wordt afgetapt). Als de LED-jes alleen moeten branden met de achteruitrijdrijverlichting moet er ook een gat worden geboord om van onder de bumper naar de kofferbak te komen. Dan is het belangrijk de draden te beschermen tegen scherpe metaaldelen en waterdichtheid van je kofferbak zeker te stellen. Het is in ieder geval niet echt ingewikkeld. De komende weken ben ik veel te druk, maar tegen het einde van het jaar/begin van het nieuwe jaar heb ik mogelijk tijd om je er fysiek mee te helpen. Het zou dan wel helpen als je bereid bent om van Eefde naar (omgeving van) Zeist te komen. Dan kunnen we het bij mij thuis doen. Ik kan je wellicht ook op afstand helpen. Laat maar weten.
 
Ik heb sinds begin november de HW3/MCU2 upgrade in mijj HW2.5/MCU1 en inderdaad de camera is in het donker veel slechter.
Uit andere threads heb ik begrepen dat de beeld rendering via de MCU2 loopt , bij MCU1 was het rechtstreeks op één of andere manier. Er wordt ook wel gesproken over een vertraging tov de MCU1 situatie. Dit suggereert wel dat het een software probleem of rendering limiet is, mijn camera is niet geupgrade.

Ik weet niet of het ligt aan de camera of aan de software of aan de HW2.5 vs HW3.0 maar ik heb 2 model 3’s, één van maart ‘19 en één van december ‘19.

1e heeft HW 2.5 en achterruitrijcamera werkt gewoon goed, duidelijk beeld en ook in donker helder genoeg. De nieuwere met HW3 geeft een hele andere kleur (onnatuurlijk) en in het donker is het beeld ook heel donker, soms bijna niks te zien.

Iemand ervaring met een HW3 en/of nieuwer model waarbij het wel goed werkt?
 
Tegen betaling niet. Wel omdat het leuk is om te doen. Zouden je nieuwe reflectoren met LEDjes die de rode reflectoren aan de achterzijde moeten vervangen?

Ik heb er geen ervaring mee. Maar vind het leuk om je er mee te helpen. Ik vermoed dat er wel enkele gaatjes moeten worden geboord. Minder als je de stroom aftapt van de nummerplaatverlichting. De vraag is wanneer die LEDjes moeten gaan branden. Afhankelijk daarvan wordt de 'behandelmethode' bepaald (d.i. waarvandaan de stroom wordt afgetapt). Als de LED-jes alleen moeten branden met de achteruitrijdrijverlichting moet er ook een gat worden geboord om van onder de bumper naar de kofferbak te komen. Dan is het belangrijk de draden te beschermen tegen scherpe metaaldelen en waterdichtheid van je kofferbak zeker te stellen. Het is in ieder geval niet echt ingewikkeld. De komende weken ben ik veel te druk, maar tegen het einde van het jaar/begin van het nieuwe jaar heb ik mogelijk tijd om je er fysiek mee te helpen. Het zou dan wel helpen als je bereid bent om van Eefde naar (omgeving van) Zeist te komen. Dan kunnen we het bij mij thuis doen. Ik kan je wellicht ook op afstand helpen. Laat maar weten.
Gek idee misschien maar wat zeggen jullie er van om dit process te filmen voor ander geïnteresseerden :D
 
Er bestaat wel een rode versie...maar of dat legaal is...want België is met dit...

Wat zijn de wettelijke regels omtrent autoverlichting nu precies?
Er zijn helaas veel misverstanden over de wetgeving van autoverlichting. De regels zijn als volgt:

  • - Alle naar voren gerichte lichten moeten geel of wit stralen
  • - Alle naar achter gerichte verlichting moet rood stralen
  • - Alleen het achteruitrijlicht mag geel of wit stralen
  • - Knipperlicht achterzijde moet oranje of rood zijn
  • - Extra verlichting en verlichting onder de auto is verboden als dit zonder schakelaar gemonteerd is. Deze verlichting mag alleen als deze met een schakelaar uit te zetten is.
Anders had ik dit via tesland willen kopen (of installeren)
Niet rainbow maar rood of wit als extra achteruit licht :oops:
In ieder geval zal ik mijn Hong Kong tesla wel laten installeren (hopelijk ergens in 2021...)


TapTes_rear_bumper_light.jpg
TapTes_rear_bumper_light3.jpg