Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Advies bij model 3 wrapping i.c.m de parkeersensoren (foto's)

This site may earn commission on affiliate links.
G'day

Vorige week mijn tesla model 3 LR een complete wrap laten geven. Ben erg blij en een prachtig resultaat echter de witte ringen in de parkeersensoren storen mij enorm. Iedereen die mijn auto ziet vraagt logischerwijs wanneer dit wordt afgemaakt en dat is natuurlijk niet de bedoeling als je je auto compleet laat aanpakken. Auto is 3M Matte Charcoal Metallic

Begrijp van de wrapper dat hij vroeger de rubbers los bij Tesla bestelde echter dat dit nu niet meer kan. Hij moet nu een complete parkeersensor incl. rubber bestellen.
Ik ben samen met hem aan het kijken voor een oplossing maar alvast even de vraag:

  • Hoe heeft jullie wrapper dit opgelost?
  • Zijn de rubbers ergens anders dan bij Tesla te verkrijgen?
  • Andere merken die dezelfde soort rubbers gebruiken?
  • Misschien een onderdeel/part nummer om ze in het buitenland te bestellen?

IMG-20191208-WA0000.jpg


20191208_094148_resized.jpg


20191208_094204_resized.jpg
 
Bij mij op de X over de sensoren heen gewrapped. Maar eens in de 6-9 maanden moeten er weer nieuwe "stickertjes" in dezelfde kleur als de wrap overheen als je te vaak door de wasstraat heen rijd. Het rubber is namelijk flexibel en daar houd de wrap niet van. Dat laat dus een beetje los...

Maar je hebt helemaal gelijk over het "witte" randje nu, dat is echt lelijk...hierboven is al geroepen een grijze stift?
 
Bij mij op de X over de sensoren heen gewrapped. Maar eens in de 6-9 maanden moeten er weer nieuwe "stickertjes" in dezelfde kleur als de wrap overheen als je te vaak door de wasstraat heen rijd. Het rubber is namelijk flexibel en daar houd de wrap niet van. Dat laat dus een beetje los...

Maar je hebt helemaal gelijk over het "witte" randje nu, dat is echt lelijk...hierboven is al geroepen een grijze stift?

Probeer of ik die originele rubbers niet ergens kan bestellen? Misschien zijn ze wel universeel? Grijze moeten voldoen.
Probeer nu ook de partnummers te achterhalen om ze eventueel in de UK of USA te bestellen. Ik neem aan dat mijn wrapper alles heeft geprobeerd om ze hier in NL te krijgen. Anders gaat het stiften worden ben ik bang.

Mocht ik een mooie oplossing vinden zal ik het posten. Begreep dat ik niet de enige ben met dit probleem :(
 
Bedankt. Ik ben aan het uitzoeken of die witte ring losgemaakt kan worden van de sensor? Ik zie nml dat er op ali goedkope sensoren bestaan met een zwarte ring. Die zou ik dan over willen zetten.



US $6.87 26% OFF|1100297 00 A 110029700A Ultrasone Assist PDC Sensor Parking Sensor Voor TESLA S-in Parkeersensoren van Auto´s & Motoren op AliExpress

Heeft er iemand die een sensor los heeft liggen en daar eens naar wil kijken? Ik heb geen idee nml. Zoeken op partnummer geeft ook meerdere mogelijkheden

UTB8s44WIyDEXKJk43Oqq6Az3XXaD.jpg
 
Last edited:
De sensoren van een zwarte of zilvere auto passen mooier bij jouw wrap. Al bij Tesla gevraagd of je deze kan kopen en of ze bereid zijn voor jou om de sensoren te vervangen?

View attachment 486711
Geloof dat de sensoren €95 per stuk zijn. heb er 12 nodig dus gaat een duur geintje worden.
Ik heb op aliexpress wel sensoren gevonden voor €6. Als ik daar alleen de ring van kan gebruiken zou het mooi zijn. Ik weet alleen niet hoe de sensoren er nu exact uitzien.......

Ringen zijn niet los te bestellen. Alternatief gaat rubber verf worden, kijken of dat blijft zitten.
 
Heb even voor je gekeken in de EPC, voor de model 3 zijn indd geen losse rubbertjes leverbaar.

p/n model 3 PDC sensor zwart 1127503-14-C

Echter ik heb even verder gegoogled en wat blijkt de model X gebruikt precies dezelfde PDC sensoren maar hiervan zijn wel losse rubbertjes verkrijgbaar in diverse kleuren:

Untitled.png


Deze part nr's zijn orgineel Tesla dus als je deze op geeft kunnen ze die gewoon bestellen.

Link van de site:

Parking Sensors Autopilot 2.0 - TESLALAB

Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Heb even voor je gekeken in de EPC, voor de model 3 zijn indd geen losse rubbertjes leverbaar.

p/n model 3 PDC sensor zwart 1127503-14-C

Echter ik heb even verder gegoogled en wat blijkt de model X gebruikt precies dezelfde PDC sensoren maar hiervan zijn wel losse rubbertjes verkrijgbaar in diverse kleuren:

View attachment 486800

Deze part nr's zijn orgineel Tesla dus als je deze op geeft kunnen ze die gewoon bestellen.

Link van de site:

Parking Sensors Autopilot 2.0 - TESLALAB

Hoop dat je er wat aan hebt.
Thanks voor de info. Echt top,

Als ik zoek op partnummer van die decoupling retainers komt er erg weinig uit. Partnummers zijn hetzelfde van de PDC sensoren echter de plaatjes weer verschillend. Geen idee of die decoupling retainers te maken hebben met de manier van bevestigen?

ik heb over zitten zoeken maar kom er niet echt uit. heb nu maar een PDC sensor van ali besteld, kijken hoe die eruit zit en of ik iets over kan zetten.

Had de hoop dat ik niet de enige was die die een keer had uitgezocht had

Tesla zegt tegen mijn wrapper dat de ringen van een S en X niet passen op een model 3.
 
Hm, die eerste site klopt niet helemaal maar de sensors zijn wel hetzelfde voor zover ik kan zien, S 3 X gebruiken allemaal dezelfde sensors volgens Originele Tesla parts catalogus. Zie attachments

Probeer dit nummer eens als ring: 1014395-00-A

Je kan desnoods 1 ringetje bij Tesla bestellen, kost je hoogstens een paar euro. Gewoon het part nr opgeven in de mail.

Ik bestel mijn onderdelen altijd probleemloos via de mail:

[email protected]0m

'denhaag' even vervangen door het dichtstbijzijnde SeC
 

Attachments

  • m3.png
    m3.png
    102.6 KB · Views: 74
  • ms.png
    ms.png
    122 KB · Views: 80
  • ms2.png
    ms2.png
    111.8 KB · Views: 87
  • mx.png
    mx.png
    93.8 KB · Views: 74
  • Informative
Reactions: DucaTinus
Hm, die eerste site klopt niet helemaal maar de sensors zijn wel hetzelfde voor zover ik kan zien, S 3 X gebruiken allemaal dezelfde sensors volgens Originele Tesla parts catalogus. Zie attachments

Probeer dit nummer eens als ring: 1014395-00-A

Je kan desnoods 1 ringetje bij Tesla bestellen, kost je hoogstens een paar euro. Gewoon het part nr opgeven in de mail.

Ik bestel mijn onderdelen altijd probleemloos via de mail:

[email protected]0m

'denhaag' even vervangen door het dichtstbijzijnde SeC
Ga ik doen....dank voor de info!
 
Ga nog even met de wrap-artist in overleg hoe we dit gaan oplossen.
Dat ik witte ringen bleef zien was niet van te voren aangegeven, hadden we misschien vooraf een andere oplossing kunnen?
Opnieuw monteren en demonteren van de bumpers gaat 4 a 5 uur kosten begreep ik.
Nu even overleggen hoe we dat gaan doen met de kosten? Wrappen/tinten/de-chromen etc is een compleet pakket wat aardig in de papieren loopt. ;)

Tesla mail gestuurd met vraag of de ringen passen.

hou jullie op de hoogte
 
Hm, die eerste site klopt niet helemaal maar de sensors zijn wel hetzelfde voor zover ik kan zien, S 3 X gebruiken allemaal dezelfde sensors volgens Originele Tesla parts catalogus. Zie attachments

Probeer dit nummer eens als ring: 1014395-00-A

Je kan desnoods 1 ringetje bij Tesla bestellen, kost je hoogstens een paar euro. Gewoon het part nr opgeven in de mail.

Ik bestel mijn onderdelen altijd probleemloos via de mail:

[email protected]0m

'denhaag' even vervangen door het dichtstbijzijnde SeC
Ringetje kost €4,40 ex bij tesla. Wacht even hoe die sensoren van Aliexpress eruit zien. Dan kan ik kijken of eea over te zetten is.
Wordt vervolgd
 
  • Informative
Reactions: Gtech