FairFrank
Member
Ik heb ook nog niet gehoord dat er een Tesla met LoJack gestolen is.....
Worden ze dan al met LoJacks afgeleverd?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb ook nog niet gehoord dat er een Tesla met LoJack gestolen is.....
Worden ze dan al met LoJacks afgeleverd?
... Niet Af-Tesla ..
Zonde. Want ik en anderen met mij zijn toch lichtelijk teleurgesteld tijdens de levering. Ook potentieële kopers die dit forum lezen kunnen zo weg lopen.De prioriteiten zijn anders. Eerst uitleveren, dan fixen. Het levert een maand of drie extra (flexibele) tijd op om die auto op te knappen vanuit een ander budget door een ander team.
Uiteraard levert dat behalve iets minder verschil tussen productie en uitlevering op papier dan voor Tesla onder de streep niks op, maar ja... Er zal wel iemands bonus van de hoeveelheid uitleveringen per kwartaal afhangen.
Daarbij denk ik dat de meeste auto's wel in orde worden afgeleverd, anders hadden we hier wel meer nieuwe forumleden gehad...Zonde. Want ik en anderen met mij zijn toch lichtelijk teleurgesteld tijdens de levering. Ook potentieële kopers die dit forum lezen kunnen zo weg lopen.
Maarja, achteraf komt het vast wel goed.
Net weer 100km gereden, rijd heerlijk!
Daarbij denk ik dat de meeste auto's wel in orde worden afgeleverd, anders hadden we hier wel meer nieuwe forumleden gehad...
De mijne bijv. is eind 4e kwartaal vorig jaar smetteloos afgeleverd, behalve dat ze de zomerwielen vergeten waren in de auto te doen, die ben ik een week later gaan ophalen. Op een heel licht rammeltje achter de rechter speaker na (is intussen weer weg) en een heel licht kraakje bij fors optrekken heb ik er tot nu toe nog niets aan kunnen vinden.
Laten we vooral hopen dat het bij mij een incident is en bij jou de aflevering perfect gaat en je een tip-top auto hebt.Eind deze maand hoop ik onze vijfde Tesla af te kunnen nemen, een X 100d. Na de vier eerste afleveringen - en met name de laatste twee - maak ik mij weinig illusies over de 100d.
Wat ik met name zorgelijk vind, is het gegeven dat het voor mijn gevoel steeds slechter wordt. Bij onze S p85 was alles best goed bij aflevering, enkel de ruitenwissers moesten goed worden afgesteld. Twee jaar later was de S p90d zelfs perfect bij aflevering. De X90d had een verkeerd afgestelde fwd en slecht zittend chroomwerk, maar dat kon ik nog begrijpen voor zo’n vroege X. De X p100d was redelijk dramatisch: een ingestansde (!) deuk in de achterklep, een voorste motor die na 1 dag vervangen moest worden, enz.
Als ik dan het verhaal van Wido hoor...
Dat zijn dan in ieder geval volkomen foute keuzes.De prioriteiten zijn anders. Eerst uitleveren, dan fixen. Het levert een maand of drie extra (flexibele) tijd op om die auto op te knappen vanuit een ander budget door een ander team.
Uiteraard levert dat behalve iets minder verschil tussen productie en uitlevering op papier dan voor Tesla onder de streep niks op, maar ja... Er zal wel iemands bonus van de hoeveelheid uitleveringen per kwartaal afhangen.
Het maakt niet uit wat een auto kost. Mijn kameraad had een Porsche gekocht van rond de twee ton. Nog nooit zo'n schandalige aflevering gezien. Auto stond bij aflevering nog in de werkplaats, vloermatten zater er niet in, geen uitleg (die persoon was er even niet), maar tot overmaat van ramp was de auto verkeerd op naam gezet. Daarom is hij nu op papier tweede eigenaar. De auto an-sich was wel helemaal tip-top, maar het is geen fijn begin.De Toyota was vlekkeloos. Maar een verschil was dat de A3 EUR 45.000 kostte en de Auris rond de 30.000. Deze Model S kost 125k en dat is een serieus verschil. Dit wekt bij mij wel een stukje zorgen over hoe goed dit onder controle is.
Volgens mij is het ook belangrijk om te checken of de driehoekruitjes bij de voordeuren goed afgesteld zijn. Dit geeft anders bij snelheden boven 90 km veel windgeruis. Ik weet alleen niet of je dat met het blote oog kunt zien.
Ik twijfel nog of ik in oorlogstenue de auto ga ophalen of juist maar met de instelling 'whatever, ze fixen het de komende maanden maar'. Ik denk het laatste, komt de vreugde ten goede tenslotte.
Ik moet mijn S100D einde van de maand ophalen. Ik ga er echt heen met de instelling dat er diverse visuele problemen zijn maar ook dat ik het komende jaar diverse malen naar het SeC zal moeten met een motor, batterij en/of deurhandel probleem maar ook dat ik ZEKER een keer stil kom te staan door een storing.
Alle mensen die ik gesproken heb hebben zelfs meerdere malen stil gestaan en geen enkele auto werd volgens mij tip top afgeleverd.
Dat is toch eigenlijk wel diep triest en moet zeggen haalt wel iets van het enthousiasme weg. De ENIGE reden dat ik *toch* een MS koop is dat al die mensen zeggen dat ondanks dergelijke zaken ze never nooit naar een andere auto terug willen en dat Tesla het *altijd* oplost.
Mijn lijstje, zonder roze bril en Hans is niet mijn voornaam :Ik moet mijn S100D einde van de maand ophalen. Ik ga er echt heen met de instelling dat er diverse visuele problemen zijn maar ook dat ik het komende jaar diverse malen naar het SeC zal moeten met een motor, batterij en/of deurhandel probleem maar ook dat ik ZEKER een keer stil kom te staan door een storing. Alle mensen die ik gesproken heb hebben zelfs meerdere malen stil gestaan en geen enkele auto werd volgens mij tip top afgeleverd. Dat is toch eigenlijk wel diep triest en moet zeggen haalt wel iets van het enthousiasme weg. De ENIGE reden dat ik *toch* een MS koop is dat al die mensen zeggen dat ondanks dergelijke zaken ze never nooit naar een andere auto terug willen en dat Tesla het *altijd* oplost.