Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Haha, wat dacht je hiervan? Ik mag hem vrijdagochtend ophalen. Rij met gezin direct door naar Hof van Saksen (232 km) waar we het weekend verblijven, maar moet (mag?!) in de middag nog even een lezing geven in Doorn (165km) om dan weer naar Hof van Saksen te rijden (165km), en maandag rijden we weer terug naar Brabant (232 km). Dat zijn zo'n 550km binnen 10 uur na aflevering en een kleine 800 km in de drie dagen na aflevering. Daarna zal de autopilot wel gecalibreerd zijn lijkt mij ;)
Ik hoop voor je dat er DEC beschikbaar is voor jet bij het Hof van Saksen, ben er zelf afgelopen voorjaar geweest en moesten toen met ongeveer 20 tesla's 4 palen delen.... er stonden 3 Tesla's 4 dagen aan de paal zonder te verplaatsen dus was het bellen/appen om ergens tussen door even een paar uur te laden..
 
Ik ben vorige week zaterdag (8-9) geweest om mijn auto af te halen in Tilburg. Spannend moment o_O

Het is toch maar even afwachten wat voor exemplaar je krijgt. Had een behoorlijke checklist gemaakt, maar gelukkig viel het allemaal mee. Alleen het handvat van de linker achter portier bleek niet te werken (komt niet naar buiten). Jammer dat dit niet van te voren bemerkt is, maar je merkt dat de druk nu ligt op het zoveel mogelijk uitleveren van auto's. Er is een aantekening van gemaakt en er wordt een afspraak gemaakt met het service punt.

In mijn 'tijdafhaalslot' werden tevens 12 andere auto's afgeleverd. Ik begreep van de delivery specialist dat er vanaf deze week 100 auto's per dag afgeleverd worden. Een rondleiding door de fabriek zit er dan ook niet meer bij en de auto staat ook niet meer onder een doek. Verder erg tevreden met de auto!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DriverMS
Ik moet mijn S100D einde van de maand ophalen. Ik ga er echt heen met de instelling dat er diverse visuele problemen zijn maar ook dat ik het komende jaar diverse malen naar het SeC zal moeten met een motor, batterij en/of deurhandel probleem maar ook dat ik ZEKER een keer stil kom te staan door een storing.

Alle mensen die ik gesproken heb hebben zelfs meerdere malen stil gestaan en geen enkele auto werd volgens mij tip top afgeleverd.

Dat is toch eigenlijk wel diep triest en moet zeggen haalt wel iets van het enthousiasme weg. De ENIGE reden dat ik *toch* een MS koop is dat al die mensen zeggen dat ondanks dergelijke zaken ze never nooit naar een andere auto terug willen en dat Tesla het *altijd* oplost.
Troost: mijn Tesla was bij aflevering (15-05-18) tip top in orde. En ik ben zeer kritisch!
 
  • Like
Reactions: Steven
Destination Charger. Is een TWC (Tesla Wall Connector) die bv bij een hotel, restaurant of iets dergelijks hangt. Deze worden op verzoek van bedrijf door Tesla kosteloos geplaatst met de bedoeling dat klanten hier gratis kunnen laden met hun Tesla. De DEC’s staan ook in de Teska Navi

Ok, dank. Die zijn er zag ik. Maar zijn die ook al weer gratis? Ik leer iedere dag weer bij, ik dacht dat alleen SuCs gratis waren. Was pasgeleden bjj HFSLG in Bosch en Duin, daar stonden er twee. Dat is dus ook gratis?! Ongelooflijk zeg...dat maakt range anxiety nog minder waarschijnlijk. Ik ben een newbie, can you tell? ;)

IMG_1518.JPG
 
Ok, dank. Die zijn er zag ik. Maar zijn die ook al weer gratis? Ik leer iedere dag weer bij, ik dacht dat alleen SuCs gratis waren. Was pasgeleden bjj HFSLG in Bosch en Duin, daar stonden er twee. Dat is dus ook gratis?! Ongelooflijk zeg...dat maakt range anxiety nog minder waarschijnlijk. Ik ben een newbie, can you tell? ;)

Hangt af van de aanbieder ( hotel of restaurant ) in kwestie. Meestal is het gratis als je een geregistreerde gast bent, maar sommigen vragen een kleine bijdrage, een uitzonderlijk geval vraagt exuberante prijzen. Best vooraf navragen bij uitbater in kwestie is de boodschap. ;)
 
Mijn auto (aflevering 13 augustus) staat sinds afgelopen vrijdag bij het Service Centrum. Zojuist even gebeld om te vragen naar de status, want de monteur was er vrijdag niet helemaal zeker van dat de auto vandaag klaar zou zijn.

Heb nu te horen gekregen dat de auto vandaag zeker niet klaar zal zijn. Morgen ook niet... woensdag gaan ze ook niet halen... donderdag waarschijnlijk ook niet. Ze hopen 'm nu vrijdag klaar te hebben en misschien wordt het zelfs volgende week maandag. Er zit nog minimaal een dikke 30 uur werk in, is de inschatting.

Dit kost echt een vermogen... Niet alleen in centjes, maar ook in belasting van de service organisatie van Tesla. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Een hagelnieuwe auto binnen een maand al langer dan een week binnen voor correcties en reparaties...

Maar goed, ik heb een prima auto als loaner meegekregen (S85D uit 2016), dus ik klaag niet.

Vind het overigens wel mooi dat er geen enkel bezwaar wordt geleverd tegen de punten die aangegeven worden. Tijdens het rondje om de auto heb ik geen enkele keer "Ja maar..." gehoord. Daar krijg ik dan wel weer een goed gevoel van. De wil is er om een topproduct af te leveren en om het goed te maken.

Vond het ook wel bijzonder dat men een beetje schrok van de enorme hoeveelheid punten en gebreken van de auto. Dat hebben ze nog niet eerder meegemaakt. Dit was wel een van de slechtst afgeleverde auto's die ze hebben gezien. Hoop dat ze hier een case van maken en dit gebruiken als middel om afleveringen te verbeteren. Zelfs op publieke fora is bekend wat de voornaamste klachten zijn van Tesla rijders. Dat geeft je toch een heel mooi middel om nou juist dat aan te pakken als Tesla zijnde?
 
Mijn auto (aflevering 13 augustus) staat sinds afgelopen vrijdag bij het Service Centrum. Zojuist even gebeld om te vragen naar de status, want de monteur was er vrijdag niet helemaal zeker van dat de auto vandaag klaar zou zijn.

Heb nu te horen gekregen dat de auto vandaag zeker niet klaar zal zijn. Morgen ook niet... woensdag gaan ze ook niet halen... donderdag waarschijnlijk ook niet. Ze hopen 'm nu vrijdag klaar te hebben en misschien wordt het zelfs volgende week maandag. Er zit nog minimaal een dikke 30 uur werk in, is de inschatting.

Dit kost echt een vermogen... Niet alleen in centjes, maar ook in belasting van de service organisatie van Tesla. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Een hagelnieuwe auto binnen een maand al langer dan een week binnen voor correcties en reparaties...

Maar goed, ik heb een prima auto als loaner meegekregen (S85D uit 2016), dus ik klaag niet.

Vind het overigens wel mooi dat er geen enkel bezwaar wordt geleverd tegen de punten die aangegeven worden. Tijdens het rondje om de auto heb ik geen enkele keer "Ja maar..." gehoord. Daar krijg ik dan wel weer een goed gevoel van. De wil is er om een topproduct af te leveren en om het goed te maken.

Vond het ook wel bijzonder dat men een beetje schrok van de enorme hoeveelheid punten en gebreken van de auto. Dat hebben ze nog niet eerder meegemaakt. Dit was wel een van de slechtst afgeleverde auto's die ze hebben gezien. Hoop dat ze hier een case van maken en dit gebruiken als middel om afleveringen te verbeteren. Zelfs op publieke fora is bekend wat de voornaamste klachten zijn van Tesla rijders. Dat geeft je toch een heel mooi middel om nou juist dat aan te pakken als Tesla zijnde?

Je zegt:'De wil is er om een topproduct af te leveren'. Als jij, waarschijnlijk geen autoprofessional, met een rondje om de auto al 30 uur correctiewerk vindt, moet Tesla zich echt schamen.
Er lopen in Tilburg een aantal volkomen incapabele lieden rond die liefst per direct een schop onder hun kont moeten krijgen.
Niet morgen, maar nu.
Ik snap dat het nu druk is met afleveringen, maar als Tesla zo door gaat wordt het nodeloos alleen maar drukker.
 
Je zegt:'De wil is er om een topproduct af te leveren'. Als jij, waarschijnlijk geen autoprofessional, met een rondje om de auto al 30 uur correctiewerk vindt, moet Tesla zich echt schamen.
Er lopen in Tilburg een aantal volkomen incapabele lieden rond die liefst per direct een schop onder hun kont moeten krijgen.
Niet morgen, maar nu.
Ik snap dat het nu druk is met afleveringen, maar als Tesla zo door gaat wordt het nodeloos alleen maar drukker.

Ik ben inderdaad geen autoprofessional, wel een autoliefhebber. Dat maakt wel dat ik extra kritisch ben, en in de regel ben ik scherp op non-conformiteiten waardoor ik dit soort zaken snel opmerk.

Ben het ook helemaal met je eens dat dit soort werk onnodig zou moeten zijn en een hoge belasting vormt waardoor ze het alleen maar drukker krijgen (en uiteindelijk ooit zullen vastlopen). Of het ontslaan van mensen een oplossing is weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat management juist bij grote drukte vanuit een soort angst gaat handelen met de redenering dat ieder handje helpt, ook al is het niet zo'n hele goeie. De bekende valkuil dus.

Daardoor blijft het probleem bestaan en wordt er niets opgelost. Ik hoop echt dat ze eruit komen want het product is echt waanzinnig als het goed werkt. Ben ondertussen ook wel heel benieuwd hoe mijn auto straks zal zijn als ik 'm weer terug krijg. Is alles dan echt opgelost of zijn er dan weer nieuwe problemen waar ik dan weer achteraan kan?

We gaan het zien.
 
Nou, mijn aflevering was ook niet vlekkeloos, afgelopen donderdag. Bij de aflevering constateerde de medewerker zelf al een afgebroken stuk achterlicht, precies bij het laadpunt. Deze wordt besteld. Zelf constateerde ik een aantal druipers in de lak. Deze dienen te worden en geschuurd en de desbetreffende delen te worden gespoten.
Ook trof ik lijmresten aan op het dashboard, en losse stiknaden. Wordt allemaal geregeld door sec Den Haag.

Als klap op de vuurplijl zag ik afgelopen zaterdag ( 2 dagen na levering dus ) een scheur van 30 cm lopende vanaf de dakstijl door mijn glazen dak. Vanmorgen weer langs sec Den Haag hiervoor, het complete glazen dak moet vervangen worden. Hiervoor met de hemelbekleding los etc, ben benieuwd. Al met al geen prettige eerste kennismaking.

Bij de X van mijn collega ( zelfde dag afgeleverd ) diverse software storingen, lakschade en een soort trekhaak deuk op zijn kentekenplaat voor. Deze deuk is wel ter plaatste gerepareerd. De rest volgt nog.
 
Last edited:
Nou, mijn aflevering was ook niet vlekkeloos, afgelopen donderdag. Bij de aflevering constateerde de medewerker zelf al een afgebroken stuk achterlicht, precies bij het laadpunt. Deze wordt besteld. Zelf constateerde ik een aantal druipers in de lak. Deze dienen te worden en geschuurd en de desbetreffende delen te worden gespoten.

Ook trof ik lijmresten aan op het dashboard, en losse stiknaden. Wordt allemaal geregeld door sec Den Haag. Als klap op de vuurplijl zag ik afgelopen zaterdag ( 2 dagen na levering dus ) een scheur van 30 cm lopende vanaf de dakstijl door mijn glazen dak. Vanmorgen weer langs sec Den Haag hiervoor, het complete glazen dak moet vervangen worden. Hiervoor met de hemelbekleding los etc, ben benieuwd. Al met al geen prettige eerste kennismaking.

Bij de X van mijn collega ( zelfde dag afgeleverd ) diverse software storingen, lakschade en een soort trekhaak deuk op zijn kentekenplaat voor. Deze deuk is wel ter plaatste gerepareerd. De rest volgt nog.

Dat zijn welhaast nog grovere defecten dan wat er gemiddeld voorkomt aan defecten op dit forum. Ik vind het wel heftig als een auto direct al overgespoten moet worden. Heftig hoor...
 
Je zegt:'De wil is er om een topproduct af te leveren'. Als jij, waarschijnlijk geen autoprofessional, met een rondje om de auto al 30 uur correctiewerk vindt, moet Tesla zich echt schamen.
Er lopen in Tilburg een aantal volkomen incapabele lieden rond die liefst per direct een schop onder hun kont moeten krijgen.
Niet morgen, maar nu.
Ik snap dat het nu druk is met afleveringen, maar als Tesla zo door gaat wordt het nodeloos alleen maar drukker.

Ik denk dat het begint in de VS. Eigenlijk is het alleen de bedoeling dat men in Tilburg de Drivetrain en de Accu's eronder hoeft te schroeven en dat in de tussentijd dat de auto in de fabriek staat dat de EU software op de auto komt.

Uiteraard moeten ze ook de fouten uit de VS afvangen maar dat zou eigenlijk betekenen als ik naar mijn eigen auto kijk dat ze het volledige interieur en de body panels moeten demonteren en opnieuw monteren. Dit is dan ook te bezopen voor woorden. Een auto had nooit zo de fabriek in de VS mogen verlaten. Dit staat dan nog los van technische problemen die ik heb gehad waar ook nog eens bergen aan materieel vervangen is.

Ik denk dan ook niet dat ze in Tilburg incapabel zijn maar dat als ze alles zouden tegenhouden wat er aan broddelwerk uit de VS komt dat er in de EU geen auto meer uitgeleverd wordt. Ze hebben dan ook de keuzen tussen goed werk leveren en ontslagen worden of een oogje dichtknijpen en aan het einde van de maand weer een salaris hebben.

Het SeC in Rotterdam heeft inmiddels in 3 maanden al ruim 5 weken in totaal, zonder morren, aan mijn auto gesleuteld en behoudens wat kleine dingen lijkt het nu goed te komen. Al zouden ze maar de helft effectief aan de auto gesleuteld hebben, dan nog is er meer dan 100 uur aan mijn auto gesleuteld. Als Tilburg dit bij alle auto's moet gaan doen kunnen ze sluiten.
 
Nou, mijn aflevering was ook niet vlekkeloos, afgelopen donderdag. Bij de aflevering constateerde de medewerker zelf al een afgebroken stuk achterlicht, precies bij het laadpunt. Deze wordt besteld. Zelf constateerde ik een aantal druipers in de lak. Deze dienen te worden en geschuurd en de desbetreffende delen te worden gespoten.
Ook trof ik lijmresten aan op het dashboard, en losse stiknaden. Wordt allemaal geregeld door sec Den Haag.

Als klap op de vuurplijl zag ik afgelopen zaterdag ( 2 dagen na levering dus ) een scheur van 30 cm lopende vanaf de dakstijl door mijn glazen dak. Vanmorgen weer langs sec Den Haag hiervoor, het complete glazen dak moet vervangen worden. Hiervoor met de hemelbekleding los etc, ben benieuwd. Al met al geen prettige eerste kennismaking.

Bij de X van mijn collega ( zelfde dag afgeleverd ) diverse software storingen, lakschade en een soort trekhaak deuk op zijn kentekenplaat voor. Deze deuk is wel ter plaatste gerepareerd. De rest volgt nog.
Als de lakschade door Autoschade Verweij Forepark wordt afgehandeld mag je ervan uitgaan dat je 'm perfect terugkrijgt, misschien stelt dat je gerust. Wel erg vervelend allemaal. Over twee maanden ben je het allemaal weer vergeten en elke dag blij met je S.
 
En dat is nou wat me zo opvalt aan (nagenoeg) alle Tesla rijders: het maakt niet uit hoeveel pech en ellende ze met de auto hebben, ze roepen allemaal dat ze nooit meer terug willen naar een brandstof auto.

okee, of ze op termijn Tesla trouw blijven is een tweede, maar blijkbaar doet Tesla iets toch wel heel erg goed. Ik herken het ook, want ook ik ben eigenlijk nog steeds gewoon heel erg happy met de auto, ondanks de problemen.
 
Maar zijn die ook al weer gratis? Ik leer iedere dag weer bij, ik dacht dat alleen SuCs gratis waren.

Het idee is "voor wat hoort wat". Dus bv. bij een hotel is het vaak wel verplicht dat je er overnacht of wat eet. Een eigenaar van een DeC mag geld vragen voor het laden als je verder geen gebruik maakt van de faciliteiten die de eigenaar aanbiedt.

Tesla biedt deze laders gratis aan en zet ze op de navigatie en zo is het idee dat de eigenaar meer omzet genereerd door Tesla rijders aan te trekken.

Iedereen blij :)
 
Jullie maken me zenuwachtig! Blijkt toch maar weer dat levering in de laatste maand van een kwartaal een verhoogd risico op QC issues.

Als ik straks issues heb dan zal ik dat toch echt in mijn netwerk vertellen. Dat is toch geen goede reclame?