Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Pff soms denk ik dat ik hier de enige ben die zijn “oudje van 3 jaar” niet inruilt voor een nieuwe.:)

Voelt ook wel gek. Mijn 3 jaar oude 70D met 135K km voelde nog als nieuw (muv door handle links achter ;)) en had ik elke dag plezier van. Had er zo nog vele jaren mee door willen rijden. Was puur een bijtellingskwestie om nog ‘even’ een nieuwe te bestellen. Ook niet erg :)
 
Gisteren toch nog twee dingetjes gevonden! Spiegel rechts kan niet ver genoeg uit naar mijn zin. En ik kwam er achter dat er helemaal geen ruitenwisservloeistof in zit. Voelt toch vreemd dat iets wat er normaal bij elke beurt ongevraagd in gaat, zelfs als je hem ervoor al vol hebt gegooid, er nu gewoon niet in zit. Het rijden is wel echt subliem. Na het weekend ben ik haar helaas even vier dagen kwijt.
 
Gisteren toch nog twee dingetjes gevonden! Spiegel rechts kan niet ver genoeg uit naar mijn zin. En ik kwam er achter dat er helemaal geen ruitenwisservloeistof in zit. Voelt toch vreemd dat iets wat er normaal bij elke beurt ongevraagd in gaat, zelfs als je hem ervoor al vol hebt gegooid, er nu gewoon niet in zit. Het rijden is wel echt subliem. Na het weekend ben ik haar helaas even vier dagen kwijt.

Ik dacht ook dat mijn ruitenwisservloeistof niet gevuld was, maar ik begreep van de garage dat je het knopje diep moet indrukken. Normaal drukken is 1 keer wissen. Diep indrukken is met vloeistof.

Als er geen ruitenwisservloeitof in zit, dan zou je een melding moeten zien op het scherm.

Ik voelde me een beetje een newbie toen de garage dit vertelde. :)
 
  • Helpful
Reactions: job-lek
Ik dacht ook dat mijn ruitenwisservloeistof niet gevuld was, maar ik begreep van de garage dat je het knopje diep moet indrukken. Normaal drukken is 1 keer wissen. Diep indrukken is met vloeistof.

Als er geen ruitenwisservloeitof in zit, dan zou je een melding moeten zien op het scherm.

Ik voelde me een beetje een newbie toen de garage dit vertelde. :)

Dit had ik 3 jaar geleden ook. Iedere keer drukken maar geen ruitenwisservloeistof. De service rep drukt een keer goed en hij deed het gewoon. Gevalletje handleiding niet lezen. Oeps.

NB ik sluit niet uit dat het wellicht niet gevuld is maar probeer eerst eens door te drukken :)
 
  • Helpful
Reactions: job-lek
Ik dacht ook dat mijn ruitenwisservloeistof niet gevuld was, maar ik begreep van de garage dat je het knopje diep moet indrukken. Normaal drukken is 1 keer wissen. Diep indrukken is met vloeistof.

Als er geen ruitenwisservloeitof in zit, dan zou je een melding moeten zien op het scherm.

Ik voelde me een beetje een newbie toen de garage dit vertelde. :)

Haha... Ik maakte dezelfde fout. Belde er voor naar Tesla. Schaamrood stond wel op mijn wangen, daarna...
 
Vanmiddag mijn nieuwe opgehaald en afscheid genomen van mijn oude. Na 50kms deed AP het.

Paar krasjes op de afdekplaat in de middenconsole en lak is 95% strak. Niet perfect maar zeer tevreden!

View attachment 338257

Nog een paar % aftrek: deel van het achterlicht werkt niet
B5DF04A6-2489-4576-B377-6922150FEE47.jpeg
 
Gisteren toch nog twee dingetjes gevonden! Spiegel rechts kan niet ver genoeg uit naar mijn zin. En ik kwam er achter dat er helemaal geen ruitenwisservloeistof in zit.
Die spiegel is volgens mij geen exemplarisch probleem, want ik ben ook gewend dat de spiegel verder naar buiten staat. Ik zet hem altijd zo dat ik mijn auto net niet meer zie en bij de Tesla kan die niet zo ver.

De ruitenwisservloeistof was bij mij ook niet afgevuld (er ging ruim 1l bij) en de vuldop zit op een onhandige plek (te ver omhoog, waardoor de klep in de weg zit). Maar je moet het knopje ook best ver indrukken om ruitenvloeistof op je raam te krijgen. Beetje indrukken is de wisser 1x laten zwaaien en doordrukken is sproeien. Het kan dus zijn dat je hem gewoon niet ver genoeg indrukt. Gelukkig niet de dealer hoeven bellen, maar ik kwam er achter na het lezen van de handleiding (prima tijdverdrijf bij de supercharger).
 
Vandaag de S100D geleverd. Ontvangst was ok, presentatie gehad en daarna werden mensen op naam naar binnen geroepen. Kenteken platen werden erop gezet en toen bleek dat mijn auto er nog niet stond. Na enige vertraging werd deze op z'n plek gezet. De auto was ook zichtbaar in de app maar anders als bij andere bestuurders kreeg ik de melding "mobile access disabled". Ik dacht wellicht omdat mijn auto vertraagd werd geplaatst. Later bleek dat een optie te zijn in de instellingen die bij andere eigenaren al wel standaard was aangezet. Delivery in de fabriek wist dit niet en zei dat als ik naar buiten reed de app het zou moeten doen wat niet het geval was. Ik belde toen naar delivery en er werd aangegeven dat in nog max 48 uur moest wachten en dat ik maar even de app moest herinstalleren ondanks dat ik zei dat de auto al in de app stond maar deze melding gaf. Medewerkers bij SeC Rotterdam wisten gelukkig wel meteen wat het was.


Maar nu de echte puntjes, helaas toch wel aardig wat.

- Veel lak problemen op de achterklep en haren in de lak, grote vlekken met kleurverschillen

- De achterbumper is waarschijnlijk opnieuw gespoten en had een andere structuur

- De deurpost rechtsachter zitten spuit fouten

- Een hele hoek op de rechterachterwielkas richting de kofferbak waar het paneel dof was van het spuiten, circa 16cm2

- Voorbumper zit niet goed op z'n plek

- Krassen op de voorruit

- Paneel bij usb aansluiting in middenconsole heeft 2 vlekken, alsof er slijtage zit

- Tesla embleem achterzijde zit een kier in

- Deukje in de linkerachterdeur

- Kras in de achterbumper van 20/25 cm

- Vlek/beschadiging in bijrijdersstoel

- Windgeruis rechterportier bij de spiegel

- Rubber rechterportier vreemde vouw bij de middenstijl

- Bij de SuC Dord stak er een stuk tape met lak uit het linkervoorwiel. Foto gemaakt en daarna met beleid los getrokken.

- Chroomstrip rechtsachter komt van de auto af

- Nog tal van kleine lak issues maar ben nu al lang blij als bovenstaande punten worden verholpen


Wat kleinere maar toch vrij irritante dingen:

- SoC van nog geen 40% bij levering, kon dus meteen gaan laden bij SuC Dord die op dat moment ook nog eens zeer druk was

- Software update met pincode moest nog geïnstalleerd worden en zat de auto al om te zeuren toen in de 1e keer instapte. Dit werd wel bij de presentatie aangegeven dat een enkeling dit zou kunnen hebben

- Veel polijstmateriaal resten over de hele auto waardoor deze erg vettig is


Ik moet zeggen gewoon een teleurstellende aflevering. Het vervelende is dat delivery niet zelf met de meeste punten komt en dat ik zelf deze moest inventariseren. Wel veel excuses maar het maakt het moment toch minder fraai en ik baalde flink ondanks dat ik me had ingesteld dat er puntjes zouden zijn maar dit was toch iets te gortig.

Bijna alle punten al aangegeven bij Sec Rotterdam maar deze avond na nog een inspectie een paar interieur dingetjes die ik morgen nog moet melden. Al een afspraak gepland ook en hopelijk krijg ik de auto dan wel in een nieuwstaat terug.

Klinkt toch dat je die beter had laten staan... in de VS gebeurd het meer en meer dat klanten een nieuwe vin eisen en krijgen.
 
Ik heb dus vorige week mijn zwarte X 75D opgehaald.

Naderhand in het daglicht kwamen de volgende dingen naar boven:

Instaplijst beschadigd,
Beide achterlichten zit nu condens in.
Er is gespoten aan de rechts achterkant.
Kit onder mijn ruit. En nog een flinke berg ook!
Knap lelijk gedaan!
De lak is ook niet netjes vind ik. Veel stof erin rondom de auto.

Ze hebben me gemaild met een vraag of ik een lijst wil maken zodat ze het oplossen.

De auto rijd heerlijk maar de aflevering valt me tegen.
Ik had hem niet afgenomen als ik het toen opgemerkt had.
Maar ze hangen speciaal licht daar. Is een handige tactiek van ze! Lekker donker....
Je moet tekenen en rij maar naar buiten.

Het ergste is dat ik dit van te voren al had gelezen maar goed.
Je zit daar lang te wachten en dan wil je snel rijden en je denkt dit overkomt mij heus niet.

Maar goed, ik ben benieuwd hoe ze dit oplossen. Een auto van 114.000euro met schade afleveren.
Dit gebeurt niet bij een Mercedes A-klasse of VW Polo. Zoja word het vermeld en kan je kiezen voor coulance.

Dit is nogal jammer bij Tesla.
Mijn college heeft gewoon een zakker in zijn lak zitten aan de binnenkant van zijn deur.
Ook nogeens een totaal andere kleur!

Dus voor de volgende mensen die dit lezen!
Neem lekker de tijd bij de aflevering en bekijk alles goed.
Pak je zaklamp van je telefoon en bestudeer hem als een gerepareerde schadeauto!
 

Attachments

  • IMG_1912.jpg
    IMG_1912.jpg
    72 KB · Views: 54
  • IMG_1960.jpg
    IMG_1960.jpg
    102.3 KB · Views: 56
  • IMG_1928.jpg
    IMG_1928.jpg
    61.3 KB · Views: 50
  • IMG_1929.jpg
    IMG_1929.jpg
    56.9 KB · Views: 42
  • IMG_1927.jpg
    IMG_1927.jpg
    64.1 KB · Views: 50
  • IMG_1930.jpg
    IMG_1930.jpg
    55.6 KB · Views: 53
  • Informative
Reactions: job-lek
Ik heb dus vorige week mijn zwarte X 75D opgehaald.

Naderhand in het daglicht kwamen de volgende dingen naar boven:

Instaplijst beschadigd,
Beide achterlichten zit nu condens in.
Er is gespoten aan de rechts achterkant.
Kit onder mijn ruit. En nog een flinke berg ook!
Knap lelijk gedaan!
De lak is ook niet netjes vind ik. Veel stof erin rondom de auto.

Ze hebben me gemaild met een vraag of ik een lijst wil maken zodat ze het oplossen.

De auto rijd heerlijk maar de aflevering valt me tegen.
Ik had hem niet afgenomen als ik het toen opgemerkt had.
Maar ze hangen speciaal licht daar. Is een handige tactiek van ze! Lekker donker....
Je moet tekenen en rij maar naar buiten.

Het ergste is dat ik dit van te voren al had gelezen maar goed.
Je zit daar lang te wachten en dan wil je snel rijden en je denkt dit overkomt mij heus niet.

Maar goed, ik ben benieuwd hoe ze dit oplossen. Een auto van 114.000euro met schade afleveren.
Dit gebeurt niet bij een Mercedes A-klasse of VW Polo. Zoja word het vermeld en kan je kiezen voor coulance.

Dit is nogal jammer bij Tesla.
Mijn college heeft gewoon een zakker in zijn lak zitten aan de binnenkant van zijn deur.
Ook nogeens een totaal andere kleur!

Dus voor de volgende mensen die dit lezen!
Neem lekker de tijd bij de aflevering en bekijk alles goed.
Pak je zaklamp van je telefoon en bestudeer hem als een gerepareerde schadeauto!


Kom er maar in @Edi99 om deze aflevering ook te neutraliseren ;-)

PS: Sorry, kon het niet laten ;-)
 
  • Like
Reactions: svbladel
En de achterdeuren sluiten niet mooi. Hopelijk lossen ze alles op.
Ik denk dat ik dit even laat voor wat het is. (de kit haal ik zelfd wel weg)
Misschien is het verstandiger dit pas volgend jaar bij een beurt te laten repareren.
Dan is de drukte ook weg

Krijg je uberhaupt wel een vervangende wagen?
 
Kom er maar in @Edi99 om deze aflevering ook te neutraliseren ;-)

PS: Sorry, kon het niet laten ;-)

Dan doe ik dat wel ;). Deze ochtend om 9:30 mijn auto opgehaald (MX100D).
Gekozen voor geen uitleg, om het binnen 30 minuten af te handelen, het is nl. mijn 2de MX.
Jammer genoeg stond 1 zijde kort naast de wand waardoor aan de bestuurderszijde er te weinig licht was om de lak goed te beoordelen.

De meeste knelpunten ken ik dus die gecontroleerd.
Uitlijning van panelen, rubbers en deuren gewoon goed.
montage van de chrome lijsten en camera's verlichting zoals het hoort.

Na 32km was de AP gekalibreerd. (niet gestopt om deze in te schakelen)

Lak, was aan een kant lastig te beoordelen. Dus dat zojuist maar buiten gedaan. Tesla zal daar naar Europese normen niet snel 100% scoren, maar ik kom tot 91% hier en daar een swirl en wat dofheid, na detailing wordt dat 96%.

interieur zo juist gecontroleerd, stoelen werken, geen krassen op panelen/stoelen en dash. Alle matten zijn aanwezig.

Als dit afleverniveau de standaard is dan is dat prima!