Dank @Ger356. Ik formuleer blijkbaar heel onduidelijk of er wordt slecht gelezen want ook dit draadje gaat al heel snel niet meer over de gestelde vraag.
En blijkbaar mag je dat de auto van iemand anders een bepaald gedrag niet heeft niet opmerkelijk vinden, want dat is blijkbaar hetzelfde als iemand een leugenaar noemen. Eigenaardig. Ik vind het namelijk opmerkelijk omdat het het zoveelste voorbeeld is van auto’s die anders lijken te reageren in ogenschijnlijk vergelijkbare situaties. Hetgeen bij mij weer de vraag oproept of er meer configuratieverschillen zijn dan nu aan de buitenkant is af te zien.
In mijn auto werkt de instelling afstand tot de voorligger zo dat deze afstand tamelijk bruusk wordt vastgehouden. Bij versnellen en vertragen. Vandaar mijn vergelijking met de stang waarmee de auto’s aan elkaar vast lijken te zitten. Een stang van vele tientallen meters lang weliswaar. En ik had gehoopt dat er een instelling is waarmee ik van de stang een elastiek kan maken. Een elastiek dat bij standje 1 heel strak staat en dus snel reageert omdat er ook maar weinig tijd is. En bij standje 7 heel gemoedelijk. Een beetje zoals @ramonneke het verwoordt.
Dat had ik wel comfortabel gevonden en een mooie truc om de auto wat rustiger te laten optrekken en afremmen in druk verkeer op de snelweg. En ik dacht gelezen te hebben (waarschijnlijk in het V10 draadje of anders het FSD draadje) dat een grotere afstand voor wat meer rust zorgt. Maar blijkbaar vergis ik mij.
Hij kan het wel, want op AP in de stad wacht hij na stilstand met weer optrekken tot de spreekwoordelijke dode grootmoeder voorbij is gelopen totdat hij de voorligger volgt. Maar daar gebruik ik de cruise control toch al niet zo vaak.
En overigens @basvk , zo rij ik inderdaad al. Maar ik zou nog wel iets meer tot rust willen komen met nog wat minder abrupte snelheidsveranderingen.
En blijkbaar mag je dat de auto van iemand anders een bepaald gedrag niet heeft niet opmerkelijk vinden, want dat is blijkbaar hetzelfde als iemand een leugenaar noemen. Eigenaardig. Ik vind het namelijk opmerkelijk omdat het het zoveelste voorbeeld is van auto’s die anders lijken te reageren in ogenschijnlijk vergelijkbare situaties. Hetgeen bij mij weer de vraag oproept of er meer configuratieverschillen zijn dan nu aan de buitenkant is af te zien.
In mijn auto werkt de instelling afstand tot de voorligger zo dat deze afstand tamelijk bruusk wordt vastgehouden. Bij versnellen en vertragen. Vandaar mijn vergelijking met de stang waarmee de auto’s aan elkaar vast lijken te zitten. Een stang van vele tientallen meters lang weliswaar. En ik had gehoopt dat er een instelling is waarmee ik van de stang een elastiek kan maken. Een elastiek dat bij standje 1 heel strak staat en dus snel reageert omdat er ook maar weinig tijd is. En bij standje 7 heel gemoedelijk. Een beetje zoals @ramonneke het verwoordt.
Dat had ik wel comfortabel gevonden en een mooie truc om de auto wat rustiger te laten optrekken en afremmen in druk verkeer op de snelweg. En ik dacht gelezen te hebben (waarschijnlijk in het V10 draadje of anders het FSD draadje) dat een grotere afstand voor wat meer rust zorgt. Maar blijkbaar vergis ik mij.
Hij kan het wel, want op AP in de stad wacht hij na stilstand met weer optrekken tot de spreekwoordelijke dode grootmoeder voorbij is gelopen totdat hij de voorligger volgt. Maar daar gebruik ik de cruise control toch al niet zo vaak.
En overigens @basvk , zo rij ik inderdaad al. Maar ik zou nog wel iets meer tot rust willen komen met nog wat minder abrupte snelheidsveranderingen.