Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aftermarket Velgen Voor Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft er iemand ervaring met aftermarket velgen voor de model 3, ter vervanging van de Aero's?

Mijn LR RWD met 19" gaat niet door. Daarvoor heb ik van LM/Tesla een aanbod gekregen voor een AWD zwart/zwart/aero
De zwarte lak kan ik wel mee leven, maar de aero wielen vind ik echt misstaan.

Zelf denk ik nu aan 19" MAK Polaris GMMF. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten? Wellicht bij bandenkeuze?
 
Heeft er iemand ervaring met aftermarket velgen voor de model 3, ter vervanging van de Aero's?

Mijn LR RWD met 19" gaat niet door. Daarvoor heb ik van LM/Tesla een aanbod gekregen voor een AWD zwart/zwart/aero
De zwarte lak kan ik wel mee leven, maar de aero wielen vind ik echt misstaan.

Zelf denk ik nu aan 19" MAK Polaris GMMF. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten? Wellicht bij bandenkeuze?

Ik heb hetzelfde gehad, door over te stappen naar aero velgen kon ik ineens mijn auto ophalen. Via mijn leasmaatschappij ben ik naar Hoogendoorn in Mijdrecht gegaan (ik heb geen aandelen) en zij hebben een velg waarop ze je "oude" velgen en banden inruilen. Het is een Monaco velg, 19'. Is er ook in grijs, mat zwart en glanzend zwart.
 

Attachments

  • IMG_6035.JPG
    IMG_6035.JPG
    621 KB · Views: 1,031
Heeft er iemand ervaring met aftermarket velgen voor de model 3, ter vervanging van de Aero's?

Mijn LR RWD met 19" gaat niet door. Daarvoor heb ik van LM/Tesla een aanbod gekregen voor een AWD zwart/zwart/aero
De zwarte lak kan ik wel mee leven, maar de aero wielen vind ik echt misstaan.

Zelf denk ik nu aan 19" MAK Polaris GMMF. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten? Wellicht bij bandenkeuze?

Ik heb een 20 inch set aftermarket als zomerbanden en de 18 inch aero's hou ik erbij als winterbanden met de wieldoppen eraf.
In principe kan je gewoon elke velg eronder stoppen als je velg maar de juiste steek (5x114.3) en (ongeveer dezelfde) ET waarde (+35/+40) heeft.
Passend naafgat (64.1mm) zou mooi zijn maar dat is op te lossen met naafringen.

Qua banden ben je natuurlijk nog veel flexibeler, elke merk band kan eronder het verschil zit hem in de kwaliteit en de prijs.
 
Deze week de standaard aero's vervangen door 19" Brock B32 crystal silver velgen met Continental Silence banden i.p.v. de standaard Michelin Pilot sport.
En ja, de boel staat ook in de keramische coating, maar dat is een ander draadje.
Ik vind het een chique gezicht en de Contis zijn stiller dan de Michelins. Blij mee.

DSCN6692.JPG DSCN6693.JPG DSCN6694.JPG
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Deze week de standaard aero's vervangen door 19" Brock B32 crystal silver velgen met Continental Silence banden i.p.v. de standaard Michelin Pilot sport.
En ja, de boel staat ook in de keramische coating, maar dat is een ander draadje.
Ik vind het een chique gezicht en de Contis zijn stiller dan de Michelins. Blij mee.

View attachment 429265 View attachment 429266 View attachment 429268

Ik vind ze erg goed staan!

Auto zou alleen iets omlaag moeten ;)
 
ACC44D35-BEE9-4590-8DB4-379D137CEADD.jpeg FA5A23F1-D81E-4984-A9BF-C9D6B0B37D4B.jpeg Inmiddels mijn wagen in ontvangst mogen nemen. Erg content met de wagen en de keuze voor de velgen.

Er zitten nu Monaco centercaps in en geen dopjes op de bouten. Ik wil graag nog Tesla logo centercaps plaatsen en dopjes op de bouten, maar de donkere set voor de aeros staat niet zo mooi denk ik. Iemand nog goede suggesties?
 
View attachment 432273 View attachment 432274 Inmiddels mijn wagen in ontvangst mogen nemen. Erg content met de wagen en de keuze voor de velgen.

Er zitten nu Monaco centercaps in en geen dopjes op de bouten. Ik wil graag nog Tesla logo centercaps plaatsen en dopjes op de bouten, maar de donkere set voor de aeros staat niet zo mooi denk ik. Iemand nog goede suggesties?

Mooi contrast zo met dat zwart!
Ik zou de wielmoeren zo laten, als ik het goed zie zijn ze in dezelfde kleur als de velg, dat is het mooist imo.
Wat je kan doen met de center caps is een brushed silver wrap kopen, die eroverheen doen en daar weer een Tesla logo op zetten.
Zo ga ik het althans proberen.
 
Heeft er iemand ervaring met aftermarket velgen voor de model 3, ter vervanging van de Aero's?

Mijn LR RWD met 19" gaat niet door. Daarvoor heb ik van LM/Tesla een aanbod gekregen voor een AWD zwart/zwart/aero
De zwarte lak kan ik wel mee leven, maar de aero wielen vind ik echt misstaan.

Zelf denk ik nu aan 19" MAK Polaris GMMF. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten? Wellicht bij bandenkeuze?
Wat vind je LM er van als je 19" gaat rijden i.p.v 18"? Banden zijn vaak duurder, dus dat is voor hun over 36/48/60 maanden hoge(re) kosten. Ik heb ook een LR AWD met 18" Aero besteld, maar ik overweeg ook aanschaf van andere (18") velgen, maar dat zal de LM niet zoveel uitmaken (overleg het wel even natuurlijk).