Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aftermarket Velgen Voor Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Tsportline TST bijvoorbeeld. Nu 300 dollar korting tot einde jaar.
Tesla Model 3 20

Deze (staggered versie, grijs) heb ik in VS besteld, met een weekje binnen. Alvast voor de zomer. Originele velgen gebruik ik met winterbanden.

ook te koop via Wheelclinic velgenshop

Ander alternatief via EVT Wheel for Tesla Model 3 - 19" & 20" ("Turbine" Style)
zijn iets goedkoper, maar ook wat zwaarder...

De turbine velgen van EVT wheels zien er top uit. Alleen wat was je ervaring met het importeren? Daar komt toch 21% btw bij + importheffingen? Dan worden ze ineens veel duurder.
 
De turbine velgen van EVT wheels zien er top uit. Alleen wat was je ervaring met het importeren? Daar komt toch 21% btw bij + importheffingen? Dan worden ze ineens veel duurder.

Zakelijk gekocht, BTW wordt via transporteur (FEDEX) afgedragen. Transportkosten zijn overigens wel fors (350 dollar).
Zou volgens belastingdienst 2,5% heffing op auto onderdelen zijn, maar hier (nog?) geen rekening van gekregen. Betalen met creditcard is niet de goedkoopste oplossing, maar al met al was met de korting, de aankoop ca 350,- goedkoper dan aankoop in NL. Verpakking was zeer degelijk in doos/folie/plastic ring.
 
  • Informative
Reactions: Innovativity
Lekker winterzonnetje :)
IMG_20191230_112119.jpg

IMG_20191230_112207.jpg


(MAK Nurburg 19" met Conti 850)
 
Zakelijk gekocht, BTW wordt via transporteur (FEDEX) afgedragen. Transportkosten zijn overigens wel fors (350 dollar).
Zou volgens belastingdienst 2,5% heffing op auto onderdelen zijn, maar hier (nog?) geen rekening van gekregen. Betalen met creditcard is niet de goedkoopste oplossing, maar al met al was met de korting, de aankoop ca 350,- goedkoper dan aankoop in NL. Verpakking was zeer degelijk in doos/folie/plastic ring.

Rekening van FEDEX voor invoer en BTW ontvangen. Invoer ca 53,-, BTW maar 198,-, omdat TSportline waarde op 1000 dollar had gezet. Set kost nu totaal thuisbezorgd in Euro's 1840,- incl BTW, voor een stageren set (8,5" voor, 10" achter).
Al met al een goede deal ten opzichte van aanschaf in NL.
 
Hallo,
Zocht een relevant draadje in TMC forum voor onderstaande vraag. Ben benieuwd!
Ik zoek een 18 inch alternatief voor m'n aero (winter)wielen om zomerwielen van te maken.
Ben zelf erg gecharmeerd van de oude turbine-look, maar vrees significante range-loss.
Toen liep ik tegen deze Canadese (!?) producent aan van turbine look-alikes, maar ook een interessant aero-wiel alternatief:
https://www.fastwheels.ca/productinfo.aspx?wn=ev01(+)&fn=titanium
https://www.replika.ca/categories.aspx?sbv=1
Ze zijn allemaal te koop bij CanadaWheels.ca - Your Experts in Wheels, Tires & Auto Parts
Vragen:
1. Heeft 1 van jullie ervaring met de EV01+?
2. Weet iemand de verwachte range loss van zo'n turbine look-alike vs een aero wiel?
Dank!
 
Hallo,
Zocht een relevant draadje in TMC forum voor onderstaande vraag. Ben benieuwd!
Ik zoek een 18 inch alternatief voor m'n aero (winter)wielen om zomerwielen van te maken.
Ben zelf erg gecharmeerd van de oude turbine-look, maar vrees significante range-loss.
Toen liep ik tegen deze Canadese (!?) producent aan van turbine look-alikes, maar ook een interessant aero-wiel alternatief:
https://www.fastwheels.ca/productinfo.aspx?wn=ev01(+)&fn=titanium
https://www.replika.ca/categories.aspx?sbv=1
Ze zijn allemaal te koop bij CanadaWheels.ca - Your Experts in Wheels, Tires & Auto Parts
Vragen:
1. Heeft 1 van jullie ervaring met de EV01+?
2. Weet iemand de verwachte range loss van zo'n turbine look-alike vs een aero wiel?
Dank!

In het Engelstalige forum zul je wel wat meer response krijgen. Kans is klein dat er hier de velgen hebben. Fast wheels heeft voorlopig geen dealers in Europa maar alleen Canada / US. Als range belangrijk is kan je misschien ook eens kijken naar the new Aero.
 
Hallo,
Zocht een relevant draadje in TMC forum voor onderstaande vraag. Ben benieuwd!
Ik zoek een 18 inch alternatief voor m'n aero (winter)wielen om zomerwielen van te maken.
Ben zelf erg gecharmeerd van de oude turbine-look, maar vrees significante range-loss.
Toen liep ik tegen deze Canadese (!?) producent aan van turbine look-alikes, maar ook een interessant aero-wiel alternatief:
https://www.fastwheels.ca/productinfo.aspx?wn=ev01(+)&fn=titanium
https://www.replika.ca/categories.aspx?sbv=1
Ze zijn allemaal te koop bij CanadaWheels.ca - Your Experts in Wheels, Tires & Auto Parts
Vragen:
1. Heeft 1 van jullie ervaring met de EV01+?
2. Weet iemand de verwachte range loss van zo'n turbine look-alike vs een aero wiel?
Dank!

Als je het bij 18 inch houdt en gelijke breedte kwa banden dan durf ik te wedden dat je range met die turbine look-a-likes een stuk hoger zal zijn!
 
Ik heb voor de zomer ook een paar nieuwe velgen gekocht voor mijn Model 3, de originele 18" velgen worden nu als winterset gebruikt. Ik wou voor wat anders gaan dan de T-Sportlines die de meeste gebruiken zodat die van mij onder alle Model 3's die nu op de weg zijn toch nog een beetje apart is. :p Zat te twijfelen tussen 18 en 19 inch, uiteindelijk toch voor 18 inch gegaan. Velgen goedkoper, banden hiervoor altijd goedkoper en meer comfort. Misschien ziet 19 inch er wel iets beter uit maarja als dat het enige voordeel is. ;)

Het zijn de Rosenstein Delta 18" 8.5J in mat brons geworden, helemaal vanuit Amerika laten komen, net zoals de Tesla zelf. :) Blauw met brons altijd al erg mooi gevonden, vooral vanwege de Subaru WRX STI die voorheen mijn favoriete auto was. Nu dus met mijn blauwe Model 3 kon ik het niet laten om voor brons te gaan. ;) Speciaal hiervoor ook mijn avatar maar aangepast, nu ook mooi blauw met brons. :D

Was de bedoeling om al wat mooie foto's te hebben met de velgen op de auto maar het slechte weer houdt dat een beetje tegen de laatste tijd. Op de vrije dagen die ik heb regent het steeds, krijg mijn auto nog niet eens gepoetst dus mooie foto's dat zit er nog niet in. ;) Heb wel al wat foto's van alleen de velgen op de auto om even te kijken of ze wel zouden passen. Ze passen prima, denk dat ze misschien zelfs wel op een Model 3 Performance passen, zit nog erg veel ruimte tussen de remklauwen en de velgen.

Gtu37D4.jpg


HMy98sa.jpg


TTCYBMC.jpg


Paar dagen terug de banden erop laten leggen. Zijn gewoon de standaard 235/45 R18 Michelin Pilot Sport 4 banden. Hier ook nog even snel wat foto's van gemaakt. :) Maarja zoals gezegd, de auto niet echt meer kunnen poetsen dus zijn niet de mooiste foto's. :D

ORzreb3.jpg


UFy9GYa.jpg


LOvPHol.jpg


Voordat deze velgen echt erop gaan zullen er nog wat andere aanpassingen komen, zal dit binnenkort wel laten zien. ;) Sowieso even wachten tot het wat mooier weer wordt, dan kan ik eindelijk wat betere foto's maken van de velgen gewoon op de auto.
 
  • Like
Reactions: jorisee
Vandaag eindelijk eens wat beter weer en had gelukkig vrij, mijn Model 3 mooi kunnen poetsen en eindelijk de velgen maar eens erop gezet om te kijken hoe het staat. :) Vind deze velgen echt geweldig mooi uitzien, ook echt blij dat ik gewoon voor 18 inch ben gegaan. Deze velgen ogen wat groter dan ze zijn en zal zo toch nog hetzelfde comfort hebben als met de originele 18 inch Tesla velgen. ;) Voorlopig nog even terug naar de winter set maar over een paar weekjes blijven ze de komende maanden toch echt erop. :p

k4yNEFZ.jpg


XdpMxlU.jpg


m0GrdnT.jpg


1N7bnhD.jpg


Binnen een maand komen ook nog 2 andere aanpassingen waardoor de velgen en de auto in zijn geheel nog wat mooier uit zullen zien, nog even geduld hebben. :)

Ben ook aan het denken om een chrome delete te laten doen aangezien het nu wat minder goed past met het brons van de velgen maar dat gaat waarschijnlijk pas later gebeuren.
 
  • Love
Reactions: Larss