Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Alarm irritatie (Model X)

This site may earn commission on affiliate links.
De laatste dagen gaat het alarm van mijn model X elke paar dagen zonder aanwijsbare reden af. Net weer, niets aan de hand. auto staat op de oprit, mogelijk is er iemand voor langs gelopen (stoep is op een meter afstand).
Geen storm, geen regen. Sentry mode staat uit.

Dit is knap hinderlijk voor de buurt. Knipperlichten, lampen en gepiep.

Iemand suggesties?
 
De laatste dagen gaat het alarm van mijn model X elke paar dagen zonder aanwijsbare reden af. Net weer, niets aan de hand. auto staat op de oprit, mogelijk is er iemand voor langs gelopen (stoep is op een meter afstand).
Geen storm, geen regen. Sentry mode staat uit.

Dit is knap hinderlijk voor de buurt. Knipperlichten, lampen en gepiep.

Iemand suggesties?
De vlieg eruit laten!
 
De laatste dagen gaat het alarm van mijn model X elke paar dagen zonder aanwijsbare reden af. Net weer, niets aan de hand. auto staat op de oprit, mogelijk is er iemand voor langs gelopen (stoep is op een meter afstand).
Geen storm, geen regen. Sentry mode staat uit.

Dit is knap hinderlijk voor de buurt. Knipperlichten, lampen en gepiep.

Iemand suggesties?

Bij mij lopen wel 100 mensen per dag voor de auto (woon aan de rand van een stukje bos) en nog nooit alarm afgegaan. Ik moet de auto echt flink wat duwen wil ik het alarm af laten gaan. Denk dat je beter met tesla kunt bellen, als sentry uitstaat is het wel vreemd.
 
ik heb 16.3 qua software maar ik zal een resetten,

zou een vliegje of 1 mug echt de oorzaak kunnen zijn? opmerkelijk.

qua alarm melding op de app. die kwam bij mij gisteren ook pas ruim 1 minute na het alarm getost was.
 
ik heb 16.3 qua software maar ik zal een resetten,

zou een vliegje of 1 mug echt de oorzaak kunnen zijn? opmerkelijk.

qua alarm melding op de app. die kwam bij mij gisteren ook pas ruim 1 minute na het alarm getost was.
Ik zit op 16.3 en met 20 muggen in de auto geen alarm gehad. Denk zelf dus niet dat dat het is. Probeer ook een harde reset
 
Ik kreeg gisteren melding op telefoon dat auto alarm was af gegaan, naar de auto gerend aangezien ik dacht met een inbreker te maken te hebben. Niks aan de hand, bij nader onderzoek kwam ik er wel achter dat er een vlieg door de auto heen vloog. Nu heb ik een MS maar ik denk dat het alarm niet zoveel verschilt t.o.v. een MX. Alarm kan blijkbaar dus wel door een vlieg worden geactiveerd....
 
Gister wel 20 grote muggen in de auto achtergelaten (was de xmas show aan het filmen op een dijk, dus je raadt het al...) en geen alarm melding gehad, sentry staat altijd aan hier. Vanmorgen wel alle muggen dood aangetroffen in de auto :D
Lekker die dode beesten in je ventilatietoosters. Is dat de lucht die ik meestal ook ruik in de loaners van Tesla?
 
Ik kreeg gisteren melding op telefoon dat auto alarm was af gegaan, naar de auto gerend aangezien ik dacht met een inbreker te maken te hebben. Niks aan de hand, bij nader onderzoek kwam ik er wel achter dat er een vlieg door de auto heen vloog. Nu heb ik een MS maar ik denk dat het alarm niet zoveel verschilt t.o.v. een MX. Alarm kan blijkbaar dus wel door een vlieg worden geactiveerd....
Bij mij dus niet, vreemd toch. Of reageert het enkel op vliegen en niet muggen?
 
Ook gehad. Deep reset gedaan met Tesla aan de lijn.
Uitschakelen via scherm. 5 min blijven zitten, niets activeren (ook geen deur open/dicht doen, vertelde een hele vrolijke Amerikaan) en alles opgelost.
‘Those sensors are spoiled being mounted in a great car like this, they just want some action every now and then’
 
Hier ook inderdaad al een aantal keren een alarmmelding gehad door een vlieg in het interieur, enorm irritant.
Op een gegeven moment ben ik zo hopeloos geworden om gewoon nu even het interieuralarm uit te zetten (dit kan je los instellen van het normale security alarm).
 
Ik heb zojuist voor de 2e keer een vals alarm gehad. Het toeval wil dat ik een poosje geleden met Teslafi aan het experimenteren was toen het gebeurde. Ik had wat problemen dat mijn auto ‘s ochtends langzaam opstartte (voertuig start op, druk het rempedaal in als deze melding verdwijnt, of iets van die strekking) dus tesla account wachtwoord gewijzigd om teslafi te blokkeren. Eigenlijk verder niet meer bij nagedacht. Vandaag teslafi weer aangemeld en zojuist dus weer een vals alarm. Hebben jullie ook teslafi of is dit toeval?