Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Technische keuring, chassisnummer

This site may earn commission on affiliate links.
Toen ik onlangs voor de eerste keer naar de technische keuring moest (Belgie) ging men op zoek naar het chassisnummer dat in de auto in het chassis ingeslagen is. Het chassisnummer onder de voorruit wordt blijkbaar niet als voldoende beschouwd. Nadat de keurder (zeer vriendelijke man trouwens) eerst de bekleding van mijn linker raamstijl gesloopt heeft kwam er een tweede persoon bij die blijkbaar wel wist dat dit chassisnummer aan de passagierskant zit. Het chassisnummer moest zichbaar gemaakt worden om na te kijken anders dreigde men de auto af te keuren. Resultaat bekleding aan beide raamstijlen zit los omdat de klips afgebroken zijn. Iemand hier nog ervaring mee? Trouwens alleen bij de in Fremont gebouwde auto's zit dat nummer daar.
 
Last edited:
Bij mij trok de man van de keuring het rubber wat opzij en dan kon hij met zijn zaklamp het nummer aflezen zonder de binnenbekleding te moeten slopen. Had al eens een filmpje gezien dat dit de gemakkelijkste manier is.
 
Ik moet gaan om mijn trekhaak te keuren en de arme man begon al direct: geen zichtbaar chassisnummer, geen keuring (Alken).
Hij wou niet beginnen aan de bekleding los te maken, net om de reden die jij aanhaalt: beschadigingen.
Gelukkig kwam er een tweede bij die zei van eens onder de zetel te kijken.

Uiteindelijk is mijn trekhaak toch nog afgekeurd omdat ze na 15 min zoeken met spiegeltjes “de sticker” om de balk van de trekhaak niet konden vinden.

Die sticker is een ranger dan opnieuw komen plakken en toen mocht tesla zelf naar de keuring gaan.
 
Toen ik onlangs voor de eerste keer naar de technische keuring moest (Belgie) ging men op zoek naar het chassisnummer dat in de auto in het chassis ingeslagen is. Het chassisnummer onder de voorruit wordt blijkbaar niet als voldoende beschouwd. Nadat de keurder (zeer vriendelijke man trouwens) eerst de bekleding van mijn linker raamstijl gesloopt heeft kwam er een tweede persoon bij die blijkbaar wel wist dat dit chassisnummer aan de passagierskant zit. Het chassisnummer moest zichbaar gemaakt worden om na te kijken anders dreigde men de auto af te keuren. Resultaat bekleding aan beide raamstijlen zit los omdat de klips afgebroken zijn. Iemand hier nog ervaring mee? Trouwens alleen bij de in Fremont gebouwde auto's zit dat nummer daar.
Handig om in jouw signature het type van jouw wageb te zetten. Het chassisnummer staat bij elk model ergens elders.
Bij mij trok de man van de keuring het rubber wat opzij en dan kon hij met zijn zaklamp het nummer aflezen zonder de binnenbekleding te moeten slopen. Had al eens een filmpje gezien dat dit de gemakkelijkste manier is.
Voor jouw type dus. Bij een MS is het wel lastiger. Bij een MY staat die onder een klepje onder de passagierszetel.
 
Handig om in jouw signature het type van jouw wageb te zetten. Het chassisnummer staat bij elk model ergens elders.

Voor jouw type dus. Bij een MS is het wel lastiger. Bij een MY staat die onder een klepje onder de passagierszetel.

Bij mijn Model Y (Performance, uit Berlijn), is het chassisnummer bij de rechterachterstoel, in het stoffen deel tussen stoel en deur. Moest ik hebben ivm keuring trekhaak.

Ik had de fout gemaakt om de trim te verwijderen (lastig terug te plaatsen), maar je kan het gewoon wat optillen en dan inderdaad met een zaklamp.

Ik verwijder altijd zelf de trim (of check waar het zit) de voor de keuring in Belgie, als die mannen dat moeten doen is het met veel gepuf (en kans op schade, want moet rap rap). Dat deed ik met mijn Model S ook altijd (al was dat veel makkelijker dan nu).
 
Vandaag is een chauffeur van Hi-Flow de nieuwe MY RWD MIG komen ophalen om eerste keuring trekhaak te doen. Hij stuurde eerst een filmpje door waar de sticker op de trekhaak te zien is en vroeg om te controleren of dit bij mij ook zo was. Ik heb dit bevestigd en een uurtje later stond hij hier. Na 40 minuten werd de wagen terug keurig en gekeurd terug geleverd.

Soms loopt het zoals het hoort :cool: Nu donderdag de fietsen er op en richting Frankrijk. Hopelijk verloopt de eerste trip ook probleemloos.