Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Volkomen waar maar past niet op een tegeltje.

O jawel.:

upload_2016-9-30_14-36-17.png


Of:
upload_2016-9-30_14-36-34.png


Ze missen wel het venijn van de mooie volzinnen boven, dus ze kunnen beslist beter. Wie?
 

Attachments

  • upload_2016-9-30_14-35-14.png
    upload_2016-9-30_14-35-14.png
    167.8 KB · Views: 56
Ik wist het niet, en voor anderen in mijn geval: de voorgestelde Californische regelgeving komt erop neer dat de term AutoPilot (of gelijkaardige uitdrukkingen) alleen mag gebruikt worden bij minimum "niveau 3" -autonomie, dus niet niveau 2. Overdreven? Misschien. Idioot ? Nee. Zou wel eens een paar mensenlevens kunnen schelen (doorgaans van idioten die niet verder dan een titel kunnen lezen weliswaar, maar Tesla's worden niet alleen gekocht door mensen die een vliegbrevet hebben, en trouwens over de toekomstige doden niets dan goeds).

Het verhaal van de dame die cruise control opzet in haar nieuwe mobilhome en dan naar achteren gaat voor een lekker kopje koffie is een urban legend, maar dat van de Chinees die onlangs een "zelf-pilotenende" Tesla kocht en ermee crashte is dat niet.

Dit is de tekst:

§227.90. Statements About Autonomous Technology
(a) No vehicle shall be advertised as an autonomous vehicle unless it meets all of the following requirements: (1) The vehicle meets the definition of an autonomous vehicle specified in (...) section 227.02(d) of this Article. (...)
(b) Terms such as “self-driving”, “automated”, “auto-pilot”, or other statements made that are likely to induce a reasonably prudent person to believe a vehicle is autonomous, as defined, constitute an advertisement that the vehicle is autonomous for the purposes of this section (...)


met verwijzing naar §227.02 (d): “Autonomous vehicle” means any vehicle equipped with technology that has the capability of operating or driving the vehicle without the active physical control or monitoring of a natural person, whether or not the technology is engaged, excluding vehicles equipped with one or more systems that enhance safety or provide driver assistance but are not capable of driving or operating the vehicle without the active physical control or monitoring of a natural person. For the purposes of this article an “autonomous vehicle” meets the definition of Levels 3, 4, or 5 of the Society of Automotive Engineers’ Taxonomy and Definitions for Terms Related to On-Road Motor Vehicle Automated Driving Systems.
 
Maar wacht even, het probleem is al lang opgelost, dank zij Porsche.

We hebben al de insane mode en de ludicrous mode en voortaan noemen de de A.... P..... gewoon Obscene mode.

Porsche to build its own fast-charging network: 150 kW and Tesla capable?

ik zat vorige maand toen ik naar SFo vloog voor een conferentie naast een ingenieur van Porsche die ging test rijden met een nog ongreleasde auto. Porsche is schijnbaar erg bezig met EV en is partnerships aan het afsluiten ze hebben duidelijk het Super Charger netwerk en de auto onderschat, nu niet meer lijkt me
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Vandaag voor de eerste keer moeten ingrijpen (noodrem) als AP opstaat.
Ik gebruik AP altijd op hetzelfde traject en nog nooit last gehad dat hij te laat (of niet) remt. Hij hield altijd keurig afstand tot zijn voorganger, ondanks dat de AP/TACC op afstand 1 staat.

Vandaag (met V 8.0) vertraagde het verkeer snel en gingen alle toeters en bellen van de AEB af zodat ik snel kon/moest ingrijpen en remmen.
Zonder mijn tussenkomst had AP op mijn voorligger gegaan welke al zachtjes uitweek omdat hij mij zag aankomen met snelheid...

Als ik Teslalog consulteer zie ik dat ik van 114km/h naar 12km/h afremde. (zie graph waar het blauw bolletje op de SOC staat)

-> Is dit iets wat ik aan Tesla zou moeten rapporteren of valt dit eerder onder de uitzonderlijke situaties waarvoor de alarmen zijn gemaakt? (en de reden waarom je je handen aan het stuur moet houden)

upload_2016-10-11_13-17-50.png
 
Vandaag voor de eerste keer moeten ingrijpen (noodrem) als AP opstaat.
Ik gebruik AP altijd op hetzelfde traject en nog nooit last gehad dat hij te laat (of niet) remt. Hij hield altijd keurig afstand tot zijn voorganger, ondanks dat de AP/TACC op afstand 1 staat.

Vandaag (met V 8.0) vertraagde het verkeer snel en gingen alle toeters en bellen van de AEB af zodat ik snel kon/moest ingrijpen en remmen.
Zonder mijn tussenkomst had AP op mijn voorligger gegaan welke al zachtjes uitweek omdat hij mij zag aankomen met snelheid...

Als ik Teslalog consulteer zie ik dat ik van 114km/h naar 12km/h afremde. (zie graph waar het blauw bolletje op de SOC staat)

-> Is dit iets wat ik aan Tesla zou moeten rapporteren of valt dit eerder onder de uitzonderlijke situaties waarvoor de alarmen zijn gemaakt? (en de reden waarom je je handen aan het stuur moet houden)

View attachment 198206

Ik begrijp dat je tijdens de alarmeringen de rem hebt gebruikt, dan is het zo dat AP/AEB niks doet (tenminste, zo heb ik het begrepen oa uit verschillende Youtube filmpjes). Als je had gewacht tot de auto zelf had ingegrepen, was (bij een snelheid van 114km/u) een ongeluk mogelijk niet voorkomen, maar wel de impact flink verkleind. Dit geldt voor alle merken en daarom heet het ook geen crash avoidance, maar emergency braking. Waarom bij hogere snelheden het soms niet lukt om een ongeluk te voorkomen is overigens een raadsel voor mij. Immers zou het, met het houden van voldoende afstand en het op tijd remmen, altijd goed moeten gaan (denk ik als leek op het gebied van deze technieken). Ik zou het zeker aan Tesla rapporteren, misschien hebben zij wel een verklaring.
 
Maar je voorganger stond dus al min of meer stil toen jij met 114km/uur aan kwam rijden ?
Dat klinkt niet echt alsof je in een TACC situatie aan het rijden was.
TACC doet het prima als het onderlinge snelheidsverschil niet te groot is maar met 102km/uur verschil is het terecht dat de alarmbellen afgaan lijkt me.
 
Maar je voorganger stond dus al min of meer stil toen jij met 114km/uur aan kwam rijden ? Dat klinkt niet echt alsof je in een TACC situatie aan het rijden was.
TACC doet het prima als het onderlinge snelheidsverschil niet te groot is maar met 102km/uur verschil is het terecht dat de alarmbellen afgaan lijkt me.

Het is inderdaad goed dat alle alarmbellen afgingen. Maar zoals je in het Teslalog grafiekje gedeeltelijk kan zien reed ik +- 125km/h.
De wagen voor mij had een hogere snelheid dan ik had ingesteld in TACC/AP, waardoor er dus een afstand ontstond.

De voorganger heeft dan na 10 minuten rijden hard beginnen afremmen tot bijna stilstand, maar de TACC/AP ging eerst nog de afstand dichtrijden. Pas daarna begonnen de alarmbellen. Zoals @CO2CLEAN zegt zou AEB inderdaad de impact verminderen, maar niet vermijden.
Wat ik in de vorige maanden merkte was dat AP al vroeger begon af te remmen en niet eerst de afstand verkleinde tot op de ingestelde AP/TACC afstand om daarna pas te remmen.
Je zou alleen denken dat de wagen via radar al lang de snelle benadering had gezien en dan zich al zou aanpassen.

PS: Als je zo naar het grafiekje kijkt lijkt het net alsof ik heel de tijd start-stop rij, maar geloof mij, dat is een vertekend beeld.
Ingezoomed:
upload_2016-10-11_15-41-42.png
 
Het is inderdaad goed dat alle alarmbellen afgingen. Maar zoals je in het Teslalog grafiekje gedeeltelijk kan zien reed ik +- 125km/h.
De wagen voor mij had een hogere snelheid dan ik had ingesteld in TACC/AP, waardoor er dus een afstand ontstond.

De voorganger heeft dan na 10 minuten rijden hard beginnen afremmen tot bijna stilstand, maar de TACC/AP ging eerst nog de afstand dichtrijden. Pas daarna begonnen de alarmbellen. Zoals @CO2CLEAN zegt zou AEB inderdaad de impact verminderen, maar niet vermijden.
Wat ik in de vorige maanden merkte was dat AP al vroeger begon af te remmen en niet eerst de afstand verkleinde tot op de ingestelde AP/TACC afstand om daarna pas te remmen.
Je zou alleen denken dat de wagen via radar al lang de snelle benadering had gezien en dan zich al zou aanpassen.

PS: Als je zo naar het grafiekje kijkt lijkt het net alsof ik heel de tijd start-stop rij, maar geloof mij, dat is een vertekend beeld.
Ingezoomed:
View attachment 198225

Ja eens, daarom zou ik het ook voorleggen aan Tesla. Ben benieuwd of zij een verklaring hebben.