job-lek
Active Member
Dat is een bijzondere diesel dan!Vast, maar mijn laatste diesel had omgerekend een accu van 700 kWh!
Reed jij 3000 km op een tank?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is een bijzondere diesel dan!Vast, maar mijn laatste diesel had omgerekend een accu van 700 kWh!
dat is een tank van 70 l.Dat is een bijzondere diesel dan!
Reed jij 3000 km op een tank?
bij TeslaWaze kan je (een schatting van) de windsnelheid zien, en de richting.Gisteren ook ritten gehad met een hoog verbruik tegen de 300 Wh/km. Op een rit van SuC Achern naar Suc Pfalzfeld (228 km) had ik nog 6 km over. Bij vertrek geladen tot 317 km. Voor de laatste etappe van 200 km eveneens een buitensporig verbruik. Waarschijnlijk het gevolg van veel wind en regen, want de snelheid lag rond 120 km/u. De AP slingerde behoorlijk over de rijbaan.
Ik denk dat het meevalt. Ik kwam afgelopen september in een monsterfile in Denemarken terecht (Grote operatie politie in Denemarken), eta van 15:30 bleek uiteindelijk 22:30 te zijn Strakke SUC-planning dus het was spannend of het oorspronkelijke reisplan haalbaar zou zijn. (antwoord bleek: ja) Ik heb mij enorm verbaasd over de geringe soc-afname, ging echt om slechts enkele procenten! Toegegeven, verwarming was niet nodig maar de stroomverbruikers die dan overblijven hadden geen enorme invloed...Met een tank van 50l kan je dan prima 5u in de file staan en daarna een behoorlijk stuk rijden.
Als je met een tesla over een stuk van 30km 3u doet (op een besneeuwde weg onder 0) ben je denk ik min 150km lichter en wellicht meer. Alleen de verwarming zal al 20km per uur kosten.
Punt is ook dat je van te voren niet weet of het bij 3u blijft. Maar nogmaals, ik heb te weinig ervaring met de huidige wegcondities in Oostenrijk. Het is wel een situatie die mijn vriendin, met een tesla wil vermijden.
Ik denk niet dat ik 60 km range kwijt ben door de verwarming maar ik zal de eerstvolgende keer dat het vriest de proef op de som nemen en de verwarming drie uur laten draaien terwijl de auto op de oprit staat. Dan heb je de meest negatieve situatie omdat de accu niet is opgewarmd door een lange rit.Als je met een tesla over een stuk van 30km 3u doet (op een besneeuwde weg onder 0) ben je denk ik min 150km lichter en wellicht meer. Alleen de verwarming zal al 20km per uur kosten.
Ik lees in dit draadje regelmatig dat je niet boven de 90% moet laden. Wat is daarvan de reden?
Deze avond eigenaardige situatie.
Met km over bij de suc aangekomen, en laten laden. Terug bij de wagen, geeft ie 409 km aan, met nog een deel van batterij open. (Foto)
Dat terwijl bij ontvangst van de wagen totaal vol 420 km verscheen, en dat over 3 jaar tijd was gedaald tot een 400 km...
Afgekoppeld, 21 km gereden, en het aantal km' s is met 55 km gedaald, veel meer dan anders...
Toch es een berichtje sturen naar het servicecenter.
View attachment 366370
Ik denk niet dat ik 60 km range kwijt ben door de verwarming maar ik zal de eerstvolgende keer dat het vriest de proef op de som nemen en de verwarming drie uur laten draaien terwijl de auto op de oprit staat. Dan heb je de meest negatieve situatie omdat de accu niet is opgewarmd door een lange rit.
Wordt vervolgd.
Ik heb net dezelfde vraag gekregen van tesla. Met de update zou het kunnen dat er een setting is veranderd. Ik kijk het vanavond naStond hij niet toevallig ingesteld op rated range ipv typical range? Dan krijg je heel andere cijfers dan normaal.
Hmm...ik heb ooit een monsterfile in de sneeuw gehad (A208).
Eerste stuk was 6,4 kilometer in 1,5 uur: 1.051 wH/km
Tweede deel was 0,4 kilometer in 1 uur: 4.944 wH/km
Oftewel bijna 9 kwh verloren in bijna 7 kilometer en 2 uur tijd.
View attachment 367073
Hmm...ik heb ooit een monsterfile in de sneeuw gehad (A208).
Eerste stuk was 6,4 kilometer in 1,5 uur: 1.051 wH/km
Tweede deel was 0,4 kilometer in 1 uur: 4.944 wH/km
Oftewel bijna 9 kwh verloren in bijna 7 kilometer en 2 uur tijd.
View attachment 367073
Klopt, mijn ervaring is dat de paar verbruikers bij stilstaan die enorme batterij die onder de auto hangt niet zomaar leegtrekt...Ik begreep dat de verwarming maximaal 6kW is dus zou je in 2 u maximaal 12kWu kunnen verbruiken plus wat kleinere verbruikers.
Die paar km zullen het verbruik niet zijn geweest.
Dit was met de X 100D.En was dat met de X of daarvoor met een S? Het is dan ongeveer 20 km per uur inclusief de gereden 7 km.
Zo kan je dan toch wel redelijk wat uren in de file staan voordat de batterij leeg is
Ik begreep dat de verwarming maximaal 6kW is dus zou je in 2 u maximaal 12kWh kunnen verbruiken