job-lek
Active Member
Ik heb zo'n vrouw die graag haar eigen föhn meeneemt en dat gaat delicaatste jaren eigenlijk altijd goed daar.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Met een SuC op 100 km, een DeC die alleen in het seizoen toegankelijk is? Je zult 's nachts naar het ziekenhuis op 50 km moeten. Spannend? Voor mij wel.
Gisteravond onverwachts weg en de auto was nog niet aan de lader in de straat. Dit doe ik meestal richting de tijd dat ik naar bed ga. Immers betaal je ook sessie kosten en wil voorkomen dat ik onnodig betaal voor korte sessies. Bij een paal laden is al stukken duurder met vaak 0.34 EUR per kWh. Dit terwijl ik thuis
Volgens de navigatie zou ik bij een roundtrip thuis aankomen met 8%. Met dat in het achterhoofd echt heel deftig gereden maar vooral op de terugweg gingen de percenten hard. Op bestemming al minder dan dan aangegeven maar toen gaf de navigatie aan dat ik met 5% thuis zou komen.
View attachment 344566
Bij de laadpaal aangekomen met 2% wat dus wel een heel stuk minder is. Dit voelde aan alsof ik met een ICE onder het laatste streepje reed. Met mijn oude opeltje stond ik zo ook eens stil terwijl de boordcomputer aangaf dat ik nog 17 kilometer kon rijden. Dat reed echt niet lekker!
Een vriend die met me mee reed gaf aan dat er onder de 0% ook nog wat zit en anders Tesla kan bellen zodat ze op afstand deze buffer vrijgeven. Is dat waar? Zo ja, dan vind ik dit geen probleem om nog eens te doen maar anders voorkom ik dit liever.
Ik betaal meer, iets van 20 cent...heb ik iets gemist?
Ik denk dat je volgende keer gewoon een Italiaanse adapter moet meenemen, én een "goede" verlengkabel (één waarvan je + en - kan omdraaien en nog steeds een aarde hebt). Zo doe ik dat alvast in Italië (en Frankrijk, en Zwitserland).
De Fivari @fivariDat had ik dus laatst nodig op een locatie in Belgie/Wallonië -> Stopcontacten met Pen aarde waardoor ik niet kon laden (+/- verkeerd om).
Heeft hier iemand goede ervaring met een degelijke (reis) adapter om dit probleem te omzeilen? Helaas wegens wegwerkzaamheden om moeten rijden via luxemburg om daar te laden aan de supercharger (ruim uur extra onderweg).
Dat had ik dus laatst nodig op een locatie in Belgie/Wallonië -> Stopcontacten met Pen aarde waardoor ik niet kon laden (+/- verkeerd om).
Heeft hier iemand goede ervaring met een degelijke (reis) adapter om dit probleem te omzeilen? Helaas wegens wegwerkzaamheden om moeten rijden via luxemburg om daar te laden aan de supercharger (ruim uur extra onderweg).
Kan ook, maar de Fivari ook al meerdere keren gebruikt omdat door spanningsverschil niet kon laden met de UMC. Verder vindt ik het makkelijk dat de meest voorkomende stekkers er bij zitten.nog veel simpeler. Neem een verlengsnoer (3X2,5) mee met een Franse stekker (male). Die stop je in dat Franse stopcontact - de andere in de UMC - en zo nodig kan je die laatste stekker omdraaien. Werkt prima - kost vrijwel niets.
Zoals ik al aangaf, op plekken waar de UMC het eigenlijk zou moeten doen werd ik meerdere malen geconfronteerd met het feit dat hij niet werkte. Zal wel met het spanningsverschil te maken hebben. Om die reden pak ik tegenwoordig standaard de Fivari maar, dan zit ik altijd goed...Kan ook, maar de Fivari ook al meerdere keren gebruikt omdat door spanningsverschil niet kon laden met de UMC. Verder vindt ik het makkelijk dat de meest voorkomende stekkers er bij zitten.
Kan ook, maar de Fivari ook al meerdere keren gebruikt omdat door spanningsverschil niet kon laden met de UMC. Verder vindt ik het makkelijk dat de meest voorkomende stekkers er bij zitten.
3x1,5mm2 is genoeg tot 16A. Pas daarboven moet je een dikkere kabel gebruiken. Wel het verlengsnoer helemaal uitrollen, hij kan een beetje warm worden.nog veel simpeler. Neem een verlengsnoer (3X2,5) mee met een Franse stekker (male).
nog veel simpeler. Neem een verlengsnoer (3X2,5) mee met een Franse stekker (male). Die stop je in dat Franse stopcontact - de andere in de UMC - en zo nodig kan je die laatste stekker omdraaien. Werkt prima - kost vrijwel niets.
Dit werkt enkel als één van de geleiders op +/- 0V staat (tov de aarde).
Maar er zijn in België op vele plaatsen nog 3*220V netten; met +/- 135V op beide geleiders.
En dan zal de Tesla-UMC nooit werken.
Ik had recent zo'n zweet- en billenknijpmomentje. Onderweg naar Noorwegen. Navi en ABRP adviseerden beide de SUC's "Emsbüren" en daarna "Lohne". Nou is woonplaats-Lohne zo'n 320 KM dus met de MS75 moet dat haalbaar zijn. We hadden geen haast en reden in een normaal tempo Emsbüren voorbij. Ter hoogte van de 1 ging het fout... We zaten gezellig te kletsen, op het laatste moment schoten we de 1 op, helaas in de verkeerde richting. Kan gebeuren, niks aan het handje, eerste afslag omkeren. Helaas was de eerste afslag 20 km verder, dus in totaal werd er 40 km aan onze trip toegevoegd