Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hier nu ook. Check je internetverbinding . Zucht
:eek:
Jullie hebben de auto pas geleverd gekregen ? En die onbewaakt achter gelaten ? :eek:
Tijdens de wittebroodsweken word je geacht constant met de auto te rijden. En als die dan al eens stil staat (dat is dan aan een suc) : niet uit het oog verliezen.

Tja, de tijden veranderen:confused:...

:)
 
Momenteel op vakantie in Italië. Logement geboekt op een schjitterende plaats aan de voet van de Apuan Alps met prachtig zicht over de kuststreek.
De privéweg er naar toe is adembenemend. 2,4 km met een hoogteverschil van 250m (en er zitten nog een paar stukken bergaf bij). Verschillende heel steile en smalle haarspeldbochten. Sommige zijn niet in 1 keer te nemen. In 2 ervan blokkeert de wagen gewoon op het steilste stuk. Niet wegens te weinig kracht (zeker niet) maar ik voel hem gewoon uitschakelen. Ik moet hem dan achteruit laten bollen en iets schuiner hernemen (de draaicirkel is sowieso te groot).
De vering staat op 'very high'.
Eerst dacht ik dat het chassis de grond raakte. Maar dat zou ik duidelijk horen. Ik heb er ook geen schade gezien. De banden lijken ook zijdelings te verschijven (eng gevoel). Het lijkt alsof de wielen gewoon naast de banden schuiven.
Zou het kunnen zijn omdat door de stijfheid van het chassis (en de lange wielbasis) er 1 wiel van de grond getild wordt en zijn grip verliest.
Ik heb de vanavond eens de setting voor antislip op gezet. De wagen blokkeerde niet meer, maar het bandengevoel was er wel nog.
 
  • Like
Reactions: XvoorX
Heren. Vannacht met 120 km op de teller opgeladen tot 90%. Per saldo heeft mijn MS 75 nu 337 km bereik. Valt me tegen met dit weer. Of ben ik nu aan het zeiken??:D
Klopt volgens de typical rating berekening.
Maar als je met deze temperaturen lange afstanden gaat rijden zal je merken dat je effectief meer haalt, je vebruik zal 180Wh/km of zelfs lager zijn.
 
  • Informative
Reactions: MarcelS
Net thuisgekomen met de Tesla. Krijg de Wi-Fi niet aan de praat. Telefoon pakt de Wi-Fi wel, de Tesla niet. Tips???
De beste oplossing is de auto korter bij het Wifi Accespoint te plaatsen, dus gewoon binnen parkeren...
20170818_mvb_tesla_crasht_woning_bilthoven_berging_frame_877.jpg
 
Helaas. Hij pakt gewoon het toestel die het eerste wordt gezien. Wel irritant. Gebeurt me regelmatig dat de telefoon van mijn vrouw is gekoppeld terwijl ik in de auto wordt gebeld.
Ik heb ooit als experiment mijn iPad Pro gekoppeld om het geluid van Ricky Gervais over de audio van de auto te krijgen. Helemaal vergeten verder. Totdat mijn telefoon het niet meer deed in de auto. Bleek de, in trunk liggende, iPad gekoppeld te zijn...