Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Blijft de sessie zo lang actief zonder laadstroom? Hoe gaat dat met de laadpas?

Ook zonder te laden blijft de sessie aan een publieke laadpaal actief. Je kunt bijvoorbeeld ook ‘s ochtends tijdens je ontbijt de sessie heractiveren om de accu richting 100% te laden wanneer je een lange rit voor de boeg hebt.

Oh nee, wat zeg ik nu: naar 100%?! Dat is toch slecht?! :)
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Ik heb dit geprobeerd maar kreeg de publieke laadpalen niet eens aan de gang. Heb er 3 van de 8 geprobeerd. Aan 1 stond een Outlander ofzoiets te laden. Iedere keer begon mijn sessie en werd de LED ring op de paal blauw (laden) en zag ik spanning (220v), vervolgens begon rustig de stroom op te lopen richting de 24a maar dan ineens viel de stroom weg. De auto gaf een melding over de spanning die weg was en de laadpaal kreeg een oranje foutmelding LED ring. Enig idee hoe dat kan? Begon me echt af te vragen of het aan mij lag, terwijl ik normaal nooit problemen heb met publieke laadpalen.
 
Last edited:
Begon me echt af te vragen of het aan mij lag, terwijl ik normaal nooit problemen heb met publieke laadpalen.

Je geeft het antwoord zelf al: als je verder nergens problemen hebt, ligt het vermoedelijk aan de paal en niet aan jouw Tesla. Ik krijg ook wel eens een rood LED-ringetje. Als er geen andere paal in de buurt is, bel ik dan altijd even. Hetzelfde geldt voor problemen met ontkoppelen. Vaak wordt beweerd dat software updates de oorzaak zijn (door de helpdesk). De sessie kan in veel gevallen op paalnummer alsnog worden geactiveerd. Mijn ervaring tot nu toe is dat ook altijd netjes wordt opgenomen, ook in het holst van de nacht. Dan vaak zelfs onmiddellijk (waarschijnlijk zo’n stand-by student die dan ruw wakker schrikt)
 
Ik heb dit geprobeerd maar kreeg de publieke laadpalen niet eens aan de gang. Heb er 3 van de 8 geprobeerd. Aan 1 stond een Outlander ofzoiets te laden. Iedere keer begon mijn sessie en werd de LED ring groen en zag ik spanning (220v), vervolgens begon rustig de stroom op te lopen richting de 24a maar dan ineens viel de stroom weg. De auto gaf een melding over de spanning die weg was en de laadpaal kreeg een oranje foutmelding LED ring. Enig idee hoe dat kan? Begon me echt af te vragen of het aan mij lag, terwijl ik normaal nooit problemen heb met publieke laadpalen.

Probeer eens te starten op lage stroom. En dan langzaam op voeren.
 
Dat zou Lane assist moeten zijn en niet de auto lane change.
Bij auto lane change zet je tijdens een geactiveerde autosteer de richtingaanwijzer aan en dan gaat de auto naar een baan in de richt waar jij richting hebt aangegeven.

Lane assist heb ik ook aangezet maar ik voel alleen de feitelijke bobbels in de streep en geen reactie van de lane assist.
Werkt alleen op snelwegen en sommige N-wegen. Je ziet dan lijntjes (banen) naast jouw baan. Het vergt ook even wat gewenning, in het begin dacht ik dat het niet fijn werkte. Zo moet de baan echt 'leeg' zijn. Na een inhaal actie ga je zelf sneller terug dan AP dat wil. Als je dan dus te snel knippert ziet hij de ingehaalde auto nog in zijn kielzog en gaat hij niet. (Je knippert dan, zonder dat je gaat. Ik voel mij dan altijd een verloren Fransman (en dat wil niemand))
 
  • Helpful
Reactions: vdvoorde
Een dag na levering toch nog eens rond de auto gelopen of ik vreemde dingen zie. Bij de levering was niets me opgevallen maar op je gemak thuis zonder dat er een tesla medewerker in je nek staat te hijgen zie je toch meer.

Niets is onoverkomelijk maar toch wat dingen gevonden en ik vraag me af is dat bij jullie Model S ook en als het niet is zouden jullie er melding van maken of zijn de "mankementen" te klein om er iets van te zeggen?

Deuk aan de binnenkant van de linkervoorscherm
IMG_20180616_214424.jpg

De bijrijdersdeur lijkt aan het einde naar buiten gebogen
IMG_20180616_214522.jpg

Vreemd plekje op de achterklep onder het achterlicht
IMG_20180616_214602__01.jpg

Er lijkt een "bultje" aan de rand van de achterklep te zitten
IMG_20180616_215151.jpg

Afstelling van de achterklep, hoogte en verschil link/rechts
IMG_20180616_215213.jpg IMG_20180616_215201.jpg

Een minuscuul zilver plekje in het carbon van de lade van het middelconsole (is echt minuscuul maar eenmaal gezien blijf je hem zien:rolleyes:)
IMG_20180616_215046.jpg

Hoogte verschil chroomlijst bijrijderskant
 

Attachments

  • IMG_20180616_221549.jpg
    IMG_20180616_221549.jpg
    161.6 KB · Views: 49
Een dag na levering toch nog eens rond de auto gelopen of ik vreemde dingen zie. Bij de levering was niets me opgevallen maar op je gemak thuis zonder dat er een tesla medewerker in je nek staat te hijgen zie je toch meer.

Niets is onoverkomelijk maar toch wat dingen gevonden en ik vraag me af is dat bij jullie Model S ook en als het niet is zouden jullie er melding van maken of zijn de "mankementen" te klein om er iets van te zeggen?

Deuk aan de binnenkant van de linkervoorscherm
View attachment 310319

De bijrijdersdeur lijkt aan het einde naar buiten gebogen
View attachment 310318

Vreemd plekje op de achterklep onder het achterlicht
View attachment 310314

Er lijkt een "bultje" aan de rand van de achterklep te zitten
View attachment 310320

Afstelling van de achterklep, hoogte en verschil link/rechts
View attachment 310315 View attachment 310316

Een minuscuul zilver plekje in het carbon van de lade van het middelconsole (is echt minuscuul maar eenmaal gezien blijf je hem zien:rolleyes:)
View attachment 310321

Hoogte verschil chroomlijst bijrijderskant

Proficiat met jou nieuwe auto.
Spijtig genoeg allemaal niet normaal imho.
Maar dit is nog een nieuwe auto en dus zou ik alles aan Tesla laten zien en herstellen.
Naar mijne ervaring gaan ze hun beste doen.
 
  • Like
Reactions: Advh
Een dag na levering toch nog eens rond de auto gelopen of ik vreemde dingen zie. Bij de levering was niets me opgevallen maar op je gemak thuis zonder dat er een tesla medewerker in je nek staat te hijgen zie je toch meer.

Niets is onoverkomelijk maar toch wat dingen gevonden en ik vraag me af is dat bij jullie Model S ook en als het niet is zouden jullie er melding van maken of zijn de "mankementen" te klein om er iets van te zeggen?

Deuk aan de binnenkant van de linkervoorscherm
View attachment 310319

De bijrijdersdeur lijkt aan het einde naar buiten gebogen
View attachment 310318

Vreemd plekje op de achterklep onder het achterlicht
View attachment 310314

Er lijkt een "bultje" aan de rand van de achterklep te zitten
View attachment 310320

Afstelling van de achterklep, hoogte en verschil link/rechts
View attachment 310315 View attachment 310316

Een minuscuul zilver plekje in het carbon van de lade van het middelconsole (is echt minuscuul maar eenmaal gezien blijf je hem zien:rolleyes:)
View attachment 310321

Hoogte verschil chroomlijst bijrijderskant
Het is jouw auto en jouw tijd die je er in steekt. Uiteindelijk lost het SeC alles wat je maar wilt naar volle tevredenheid op, zolang je aanhoudt.
Veel wijsheid.
 
  • Like
Reactions: Advh
Een dag na levering toch nog eens rond de auto gelopen of ik vreemde dingen zie. Bij de levering was niets me opgevallen maar op je gemak thuis zonder dat er een tesla medewerker in je nek staat te hijgen zie je toch meer.

Niets is onoverkomelijk maar toch wat dingen gevonden en ik vraag me af is dat bij jullie Model S ook en als het niet is zouden jullie er melding van maken of zijn de "mankementen" te klein om er iets van te zeggen?

Deuk aan de binnenkant van de linkervoorscherm
View attachment 310319

De bijrijdersdeur lijkt aan het einde naar buiten gebogen
View attachment 310318

Vreemd plekje op de achterklep onder het achterlicht
View attachment 310314

Er lijkt een "bultje" aan de rand van de achterklep te zitten
View attachment 310320

Afstelling van de achterklep, hoogte en verschil link/rechts
View attachment 310315 View attachment 310316

Een minuscuul zilver plekje in het carbon van de lade van het middelconsole (is echt minuscuul maar eenmaal gezien blijf je hem zien:rolleyes:)
View attachment 310321

Hoogte verschil chroomlijst bijrijderskant

Ik ben akkoord dat dit naar Europese normen niet correct is en zeker bij de Duitse ( premium ) wagens ongezien is.
Maar... ik vrees dat maar bij weinig wagens 'Made in USA' beter dan dit te vinden is. Ben zelf (ex-)petrolhead met voorliefde voor- en eigenaar van diverse Amerikaanse wagens van zowel GM ( Chevy en Pontiac ) als Chrysler Dodge en Packard origine en het moet gezegd dat de afwerkingskwaliteit zowel qua binnen als buiten altijd wel meerdere aandachtspunten konden benadrukt worden. Aflijning van panelen en naden is niet hun sterkste kant. Mijn mening over 20 jaar "Amerikanen" in huis is dat ze wel degelijk en duurzaam zijn, maar de afwerking is niet zo denderend; de Duitsers zijn daar onmiskenbaar beter in.
Het melden van die minpunten bij een SeC is natuurlijk je volste recht en des te beter als ze verbeteringen aanbrengen.
Mijn S heeft ook een paar schoonheidsfoutjes van bij fabricage, maar heb ik nooit gemeld, ik kan er gezien mijn eerdere ervaringen met US-Cars mee leven.
Niet aan ergeren maar geniet van het rijden met de beste auto ter wereld ! :)
 
Ik ben akkoord dat dit naar Europese normen niet correct is en zeker bij de Duitse ( premium ) wagens ongezien is.
Maar... ik vrees dat maar bij weinig wagens 'Made in USA' beter dan dit te vinden is. Ben zelf (ex-)petrolhead met voorliefde voor- en eigenaar van diverse Amerikaanse wagens van zowel GM ( Chevy en Pontiac ) als Chrysler Dodge en Packard origine en het moet gezegd dat de afwerkingskwaliteit zowel qua binnen als buiten altijd wel meerdere aandachtspunten konden benadrukt worden. Aflijning van panelen en naden is niet hun sterkste kant. Mijn mening over 20 jaar "Amerikanen" in huis is dat ze wel degelijk en duurzaam zijn, maar de afwerking is niet zo denderend; de Duitsers zijn daar onmiskenbaar beter in.
Het melden van die minpunten bij een SeC is natuurlijk je volste recht en des te beter als ze verbeteringen aanbrengen.
Mijn S heeft ook een paar schoonheidsfoutjes van bij fabricage, maar heb ik nooit gemeld, ik kan er gezien mijn eerdere ervaringen met US-Cars mee leven.
Niet aan ergeren maar geniet van het rijden met de beste auto ter wereld ! :)
Tnx voor je reactie, dit was mijn gevoel ook een beetje en daarom eerst hier gevraagd ipv "moeilijk" lopen doen bij SeC. Ik zal er eens goed over nadenken wat ik ermee wil.
 
Nee, dit was ooit beschikbaar maar werd verwijderd owv te veel klanten met open ramen terwijl het aan het regenen was, zonder te beseffen dat ze ongewild de ramen opende (in zak onbewust gedrukt).
Enkel dak kan maar op kleinste opening.

Nu de regensensor (camera) actief is gemaakt zouden ze deze functie wel weer aan kunnen zetten als ze deze met elkaar zouden koppelen.
 
  • Like
Reactions: Advh
Een dag na levering toch nog eens rond de auto gelopen of ik vreemde dingen zie. Bij de levering was niets me opgevallen maar op je gemak thuis zonder dat er een tesla medewerker in je nek staat te hijgen zie je toch meer.

Niets is onoverkomelijk maar toch wat dingen gevonden en ik vraag me af is dat bij jullie Model S ook en als het niet is zouden jullie er melding van maken of zijn de "mankementen" te klein om er iets van te zeggen?

Deuk aan de binnenkant van de linkervoorscherm
View attachment 310319

De bijrijdersdeur lijkt aan het einde naar buiten gebogen
View attachment 310318

Vreemd plekje op de achterklep onder het achterlicht
View attachment 310314

Er lijkt een "bultje" aan de rand van de achterklep te zitten
View attachment 310320

Afstelling van de achterklep, hoogte en verschil link/rechts
View attachment 310315 View attachment 310316

Een minuscuul zilver plekje in het carbon van de lade van het middelconsole (is echt minuscuul maar eenmaal gezien blijf je hem zien:rolleyes:)
View attachment 310321

Hoogte verschil chroomlijst bijrijderskant
Dat deukje aan de binnenrand van het linker voorscherm heb je alleen links? Bij mij zie ik ook in beide schermen een soort van knik in de binnenrand, maar dat hoort zo. Bij mij echter lastig(er) te zien ivm zwarte kleur.