Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Om nog even terug te komen op de glassex, ik kreeg witte waas / problemen met ruitenwisser toen ik mijn autoruiten nog met glassex schoonmaakte. Nu gewoon met water, beetje schoonmaakazijn en goed droogwrijven, totaal geen probleem meer, plus veel beter zicht bij regen.
Je kan ook bij cardetailer-websites glas-cleaner kopen van een bekend merk, is ook beter maar water met schoonmaakazijn (of zelfs puur schoonmaakazijn) is echt centenwerk (zijn vast nog meer Klazien uut Zalk tips voor).

Ik heb in huis ook 2 tafels met glazen tafelbladen, maak die altijd met glassex schoon maar ook daar zie je witte waas op komen na xx keer schoonmaken....
 
  • Like
Reactions: slk-A4 and Cely
En als je daar toch bent...
Milka Sensations (brosse koekjes met Nutella-achtige vulling) zijn daar een kwart voordeliger dan elders.
shopping.jpg
 
Vandaag de Tesla opgehaald en lig nu nog met een glimlach in bed! Wat een power en een prachtige auto!!!

ik zit nu wel met een vraag over het updaten van de auto. Ik kreeg een melding dat ik langs een service center moet om mijn auto te updaten. Ik heb toch zelf net via de app op ‘software updaten’ gedrukt. Mijn vragen zijn nu:

- is het mogelijk om zelf de update uit te voeren of moet ik langs een service center zoals vermeld?
- kan de update ook zonder wifi worden geïnstalleerd (long range versie)?
- wat is momenteel de laatste software versie?
 
Vandaag de Tesla opgehaald en lig nu nog met een glimlach in bed! Wat een power en een prachtige auto!!!

ik zit nu wel met een vraag over het updaten van de auto. Ik kreeg een melding dat ik langs een service center moet om mijn auto te updaten. Ik heb toch zelf net via de app op ‘software updaten’ gedrukt. Mijn vragen zijn nu:

- is het mogelijk om zelf de update uit te voeren of moet ik langs een service center zoals vermeld?
- kan de update ook zonder wifi worden geïnstalleerd (long range versie)?
- wat is momenteel de laatste software versie?

- is het mogelijk om zelf de update uit te voeren of moet ik langs een service center zoals vermeld? Normaal gesproken gaat dat zonder service center. ALs er geen bijzonderheden bij "software" te zien zijn lijkt het me niet nodig om naar Service Center te rijden. (dan zou ik een weekje aankijken, de auto rijdt er niet minder om ;))
- kan de update ook zonder wifi worden geïnstalleerd (long range versie)? Zonder wifi komt voor maar met wifi gaat dat veel eerder gebeuren. Maak desnoods een hotspot met je mobiel als een wifi punt lastig is op te zetten
- wat is momenteel de laatste software versie? Dat zal op dit moment 2019.40.2.1 zijn. Maar verreweg de meeste zitten nog op 2019.36.x. De grote uitrol van versie 40 zal binnen 1 tot 2 weken wel plaatsvinden. Een soort van verlaat sinterklaas kado ;)
 
Hoi!,

Hier een beginners vraag.
Ik heb eindelijk toegang via de app! Joehoe!!!

nu kan ik eindelijk een service aanvraag indienen.

mijn vraag is wat kan ik als tweede eigenaar verwachten omtrent service en garantie??

de bout van de aandrijfcilinder van de stuurbekrachtigingspomp dient vervangen te worden en

de airbag dient vervangen te worden.

nu ondervind ik ook bij optrekken in chill en standaard mode dat de auto niet gelijkmatig optrekt maar ongelijk naar de wielen. Valt dit ook onder garantie van de motor gezien de tesla van 2015 is?.

welke kosten zou ik kunnen verwachten zelf op te hoesten?
 
  • Like
Reactions: pati07
Hoi!,

Hier een beginners vraag.
Ik heb eindelijk toegang via de app! Joehoe!!!

nu kan ik eindelijk een service aanvraag indienen.

mijn vraag is wat kan ik als tweede eigenaar verwachten omtrent service en garantie??

de bout van de aandrijfcilinder van de stuurbekrachtigingspomp dient vervangen te worden en

de airbag dient vervangen te worden.

nu ondervind ik ook bij optrekken in chill en standaard mode dat de auto niet gelijkmatig optrekt maar ongelijk naar de wielen. Valt dit ook onder garantie van de motor gezien de tesla van 2015 is?.

welke kosten zou ik kunnen verwachten zelf op te hoesten?
Okee, misschien zit er helemaal naast, zeg het dan maar. Maar ik vermoed dat je een auto hebt gekocht welke betrokken is geweest bij een aanrijding, toch?

In dat geval zal je nergens garantie voor hebben. Ook het feit dat je zegt dat de auto niet gelijkmatig zorgt ervoor dat alle alarmbellen gaan rinkelen in combinatie met de grote rode vlag - de airbag.

Kan je iets meer vertellen over wat je hebt gekocht? En waarvandaan die is gekomen en waarom dit niet eerder gefixt is?

Anyway, zoals ik het nu inschat (en nogmaals, ik kan er naast zitten), zal je alles zelf op moeten hoesten als het te fixen is.
 
Hoi!,

Hier een beginners vraag.
Ik heb eindelijk toegang via de app! Joehoe!!!
nu kan ik eindelijk een service aanvraag indienen.
mijn vraag is wat kan ik als tweede eigenaar verwachten omtrent service en garantie??
Hetzelfde als iedereen, alleen moet je betalen, want de garantie is verlopen.
Hoi!,
de bout van de aandrijfcilinder van de stuurbekrachtigingspomp dient vervangen te worden en
de airbag dient vervangen te worden.
Volgens mij zijn dit beide recall acties en dat geberut op kosten van Tesla. Normaal gesproken roepen zij je op en kun je daar geen afspraak voor maken. Overigens maken ze geen enkele haast met deze recalls.
Hoi!,
nu ondervind ik ook bij optrekken in chill en standaard mode dat de auto niet gelijkmatig optrekt maar ongelijk naar de wielen. Valt dit ook onder garantie van de motor gezien de tesla van 2015 is?.
De drivetrain heeft nog garantie, maar of dit probleem daar onder valt kan natuurlijk weer een discussie opleveren. Ik zou claimen dat dit garantie moet zijn. Overigens heb ik die klacht van ongelijke kracht naar de wielen nog nooit gehoord. Ongelijk rechts/links kan niet want dat is een vast cardan zonder sper. Hoe concludeer je dat hij de kracht ongelijk verdeelt?
 
Net 1 dag mijn tesla en op de snelweg vandaag ging de auto vol op de rem tijdens autopilot, maar dan ook echt hard! Ik kreeg een melding van ‘vehicle on hold uitgeschakeld’. Nadat ik thuis was aangekomen, gereboot en toen was de melding gelukkig weg. Is dit nou echt slecht voor de remmen en hoe kan ik dit voorkomen de volgende keer? Dat het niet goed voor de banden is snap ik wel...

Daarnaast nog een vraagje. Bij het instappen kwam ik met mijn schoen tegen de deurpost aan met als gevolg kleine krasjes. Ging niet weg met water, maar hebben jullie een ander advies om die lichte krasjes van het kunststof af te krijgen bij de deurpost?
 
Okee, misschien zit er helemaal naast, zeg het dan maar. Maar ik vermoed dat je een auto hebt gekocht welke betrokken is geweest bij een aanrijding, toch?

In dat geval zal je nergens garantie voor hebben. Ook het feit dat je zegt dat de auto niet gelijkmatig zorgt ervoor dat alle alarmbellen gaan rinkelen in combinatie met de grote rode vlag - de airbag.

Kan je iets meer vertellen over wat je hebt gekocht? En waarvandaan die is gekomen en waarom dit niet eerder gefixt is?

Anyway, zoals ik het nu inschat (en nogmaals, ik kan er naast zitten), zal je alles zelf op moeten hoesten als het te fixen is.

het betreft om recalls! Je kan dit terugvinden bij de RDW!!

wat ik bedoel is als ik het gaspedaal diepen trap in beide standen dan trekt de auto naar links een beetje en als ik het gaspedaal los laat trekt hij de andere kant op. Je merkt echt dat de achterwielen niet gelijk op gaan. Ga zo een proberen zonder tractie controle kijken hoe hij dan reageert en nee geen schade of ongeluk gehad.
 
het betreft om recalls! Je kan dit terugvinden bij de RDW!!

wat ik bedoel is als ik het gaspedaal diepen trap in beide standen dan trekt de auto naar links een beetje en als ik het gaspedaal los laat trekt hij de andere kant op. Je merkt echt dat de achterwielen niet gelijk op gaan. Ga zo een proberen zonder tractie controle kijken hoe hij dan reageert en nee geen schade of ongeluk gehad.
Ja hoe kan ik weten dat het om een recall gaat! :) dat zei je er niet bij...
Dat de auto naar links trekt bij snel optrekken kan liggen aan de uitlijning, even laten checken.
 
wat ik bedoel is als ik het gaspedaal diepen trap in beide standen dan trekt de auto naar links een beetje en als ik het gaspedaal los laat trekt hij de andere kant op. Je merkt echt dat de achterwielen niet gelijk op gaan. Ga zo een proberen zonder tractie controle kijken hoe hij dan reageert en nee geen schade of ongeluk gehad.
Als een achterwielaangedreven auto trekt in het stuur, denk ik eerder aan ruimte in de voorwielophanging. Daarvoor zou ik niet naar Tesla gaan, maar naar een bandenbedrijf of een normale garage liefst een met wat ervaring met Model S. Weet niet waar je woont, maar in Hoofddorp zit bijv. T-service Hoofddorp.
 
Ruimte/speling in de ophangen zou je toch wel moeten en kunnen voelen tijdens het rijden en ik voel en hoor altijd alles als ik auto rij ongeacht welke auto.

er zit geen speling tijdens heftig stuurbewegingen en tijdens uitrollen blijft hij recht. Remmen blijven ook niet hangen want de schijven zijn koud als ik parkeer.
Nou ja ik zie het allemaal wel.

vind het vanuit tesla gezien een minder goede zaak om recalls uit te stellen. Stel je voor dat die bout afbreekt en dat ik niet een keer al gebeurd en je rijd iemand dood of je zelf in de kreukels!! Ik wil het niet op mijn geweten willen hebben.
 
Net 1 dag mijn tesla en op de snelweg vandaag ging de auto vol op de rem tijdens autopilot, maar dan ook echt hard! Ik kreeg een melding van ‘vehicle on hold uitgeschakeld’. Nadat ik thuis was aangekomen, gereboot en toen was de melding gelukkig weg. Is dit nou echt slecht voor de remmen en hoe kan ik dit voorkomen de volgende keer? Dat het niet goed voor de banden is snap ik wel...

Daarnaast nog een vraagje. Bij het instappen kwam ik met mijn schoen tegen de deurpost aan met als gevolg kleine krasjes. Ging niet weg met water, maar hebben jullie een ander advies om die lichte krasjes van het kunststof af te krijgen bij de deurpost?

'Vehicle on hold uitgeschakeld' klinkt mij alsof je de noodrem hebt geactiveerd ('Park' inhouden). Ik heb die melding nog nooit gezien in ieder geval.

Die dorpels.. tsja, je kunt ze bestellen voor 2 tientjes ofzo. Het is een gebruiksvoorwerp, daar komen krasjes en putjes in.. In mijn vorige auto (een Audi) heb ik ooit een keer interieurdelen laten vrevangen, toen zag hij er een stuk frisser uit. Ik ga dat bij de Tesla ook doen zodra het mij allemaal te lelijk begint te worden. Maar ik zou me over wat krasjes in die dorpel niet druk maken, daar krijg je er nog genoeg van.
 
Net 1 dag mijn tesla en op de snelweg vandaag ging de auto vol op de rem tijdens autopilot, maar dan ook echt hard! Ik kreeg een melding van ‘vehicle on hold uitgeschakeld’. Nadat ik thuis was aangekomen, gereboot en toen was de melding gelukkig weg. Is dit nou echt slecht voor de remmen en hoe kan ik dit voorkomen de volgende keer? Dat het niet goed voor de banden is snap ik wel...

Daarnaast nog een vraagje. Bij het instappen kwam ik met mijn schoen tegen de deurpost aan met als gevolg kleine krasjes. Ging niet weg met water, maar hebben jullie een ander advies om die lichte krasjes van het kunststof af te krijgen bij de deurpost?


Op alie verkopen ze folie die je over je deurpost kunt plakken ter bescherming zo hebben ze ook van alles voor de binnenkant van je deur om die te beschermen mocht je dat nodig vinden.

veel plezier met je nieuwe auto :D
 
Ik heb ook big even een vraag btw:

Ik heb mijn telefoon als sleutel ingesteld voor mijn m3.

nu het volgende; ik stel de auto in op vetrekken. Als ik dus in de ochtend de auto in wil stappen is ie helemaal klaar en naar mijn mening ook wakker toch?

Als ik dan bij de auto sta gaat niet altijd de deur meteen open en soms moet ik ook de app gebruiken om alles van het slot te krijgen?

werkt het telefoonsleutel systeem gewoon traag of doe ik iets verkeerd?
 
Ik heb ook big even een vraag btw:Ik heb mijn telefoon als sleutel ingesteld voor mijn m3.

nu het volgende; ik stel de auto in op vetrekken. Als ik dus in de ochtend de auto in wil stappen is ie helemaal klaar en naar mijn mening ook wakker toch?

Als ik dan bij de auto sta gaat niet altijd de deur meteen open en soms moet ik ook de app gebruiken om alles van het slot te krijgen?
werkt het telefoonsleutel systeem gewoon traag of doe ik iets verkeerd?

Dit ligt aan je telefoon. Die heeft waarschijnlijk de Tesla-app in een of andere energiebespaarmodus gezet. Je moet even in de instellingen van de telefoon kijken naar die energiebespaar onzin en de Tesla app daar uit halen (dus Tesla app niet in bespaarmodus laten komen).

Hoe dit moet verschilt helaas per merk (bij Android) en ook nog wel een beetje per Android versie.
 
Dit ligt aan je telefoon. Die heeft waarschijnlijk de Tesla-app in een of andere energiebespaarmodus gezet. Je moet even in de instellingen van de telefoon kijken naar die energiebespaar onzin en de Tesla app daar uit halen (dus Tesla app niet in bespaarmodus laten komen).

Hoe dit moet verschilt helaas per merk (bij Android) en ook nog wel een beetje per Android versie.


Bedankt voor je reactie. Ik heb een Iphone XS. Heb bij de instellingen gekeken naar kan niets vinden wat daar op wijst. Niet bij instellingen batterij en ook niet bij de Tesla app. :confused:
 
Enige dat ik kan bedenken, sluit de Tesla app nooit af (force quit) laat die maar rustig op de achtergrond draaien. En zet je Bluetooth niet uit :)
Nog nooit een probleem gehad op iPhone X hier.

Ah en steek je gsm in je voorzak. De range is dichter dan je zou verwachten :)