Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben jullie ook dat de bandenspanning in de app niet overeenkomt met wat de auto laat zien?
Bandenspanning in de app is die van de laatste vaststelling die doorgestuurd is. Aangezien je moet rijden om een vaststelling te krijgen, is dit wellicht gemeten met warme banden (tenzij je rit slechts 1 km zou geweest zijn). Als je dat vergelijkt met de spanning bij vertrek van een volgende rit (of eigenlijk wanneer die na ongeveer 1 km verschijnt), dan zal er een verschil van ongeveer 0,2 bar zijn omdat de banden dan nog koud zijn. Verwarmen van een gas (lucht) = normaal gelijk aan uitzetten, wat dus niet kan vanwege de band, dus de druk verhoogt.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Bandenspanning in de app is die van de laatste vaststelling die doorgestuurd is. Aangezien je moet rijden om een vaststelling te krijgen, is dit wellicht gemeten met warme banden (tenzij je rit slechts 1 km zou geweest zijn). Als je dat vergelijkt met de spanning bij vertrek van een volgende rit (of eigenlijk wanneer die na ongeveer 1 km verschijnt), dan zal er een verschil van ongeveer 0,2 bar zijn omdat de banden dan nog koud zijn. Verwarmen van een gas (lucht) = normaal gelijk aan uitzetten, wat dus niet kan vanwege de band, dus de druk verhoogt.
Heb de banden net opgepompt en 1 km gereden. In de auto zie ik rondom 2,9 bar. In de app 2,9 links 2,8 rechts. Beide info 2 minuten geleden zowel app als in auto.
 
Super, bedankt voor je reactie. De auto had ik trouwens ook al 15 minuten vooraf voorverwarmd. Ik neem aan dat de accu's dan ook worden opgewarmd?

Je batterypack wordt dan ook opgewarmd.
Voordeel is dat dat gebeurt met stroom van je laadpunt en niet terwijl je rijdt uit je batterypack. Scheelt dus in je bereik.
Maar het is vooral erg comfortabel en ontdooit/ontwasemt de auto op de dagen dat dat nodig is.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Nauwelijks tot niet

Voorverwarmen maakte bij mijn auto volgens mij wel verschil, ik startte het meestal een half uurtje voor vertrek.
Het is al weer wat tijd geleden dat ik het voor het laatst heb gedaan en de post van @nico180 doet mij toch wel wat twijfelen.
@rsnhakan : gewoon uitproberen deze winter, dan weet je hoe goed het werkt bij je Model Y.
 
  • Informative
Reactions: DM231191
Na een tijdje rijden merk je dat je toch wel veel meer vermogen beschikbaar hebt. Leuk om te zien en uit te proberen!

Verder zijn mijn bluetooth problemen verleden tijd. Heeft zichzelf opgelost!

Vandaag werd ik bijna aanvlogen door een roofvogel. Scheelde echt een haartje. Gelijk dashcam footage opgeslagen.
 
Hebben jullie ook dat de bandenspanning in de app niet overeenkomt met wat de auto laat zien?
1663624577892.png


De app komt in ieder geval overeen met de waardes in TeslaMate.

Ik denk ook wel dat het klopt. Het is zeker een maand geleden dat ik m'n banden op de juiste spanning heb gezet en nu afgelopen dagen is de temperatuur flink gekelderd waardoor de koude bandenspanning flink is afgenomen. Zal morgen kijken wat de auto rapporteerd na een paar honder meter rijden.
 
  • Like
Reactions: DM231191
View attachment 854400

De app komt in ieder geval overeen met de waardes in TeslaMate.

Ik denk ook wel dat het klopt. Het is zeker een maand geleden dat ik m'n banden op de juiste spanning heb gezet en nu afgelopen dagen is de temperatuur flink gekelderd waardoor de koude bandenspanning flink is afgenomen. Zal morgen kijken wat de auto rapporteerd na een paar honder meter rijden.
huh, die graph heb ik nog nooit gezien. In welk dashboard zit die? Bij mij zie ik hem niet.
 
Gisteren mijn MYP opgehaald en de eerste ervaring zijn super. Echter stoot ik op twee issues die ik maar niet opgelost krijg en op het internet vind ik niet meteen een sluitend antwoord dus daarom stel ik de vragen hier nogmaals:

Issue 1:
Wanneer ik mijn vriendin uitnodig als extra bestuurder via de app, krijgt zij de foutmelding: “Fout bij toevoegen van voertuig, incompatibiliteit van account gedetecteerd, we bieden hiervoor binnenkort ondersteuning”

Issue 2:
Wanneer ik wil inloggen met Spotify zegt hij dat inloggen momenteel niet mogelijk is, ook hier heb ik al verschillende combinaties gebruikt (e-mail, gebruikersnaam)

Iemand hier ook al mee in aanraking gekomen en is er een oplossing voor?
 
Gisteren mijn MYP opgehaald en de eerste ervaring zijn super. Echter stoot ik op twee issues die ik maar niet opgelost krijg en op het internet vind ik niet meteen een sluitend antwoord dus daarom stel ik de vragen hier nogmaals:

Issue 1:
Wanneer ik mijn vriendin uitnodig als extra bestuurder via de app, krijgt zij de foutmelding: “Fout bij toevoegen van voertuig, incompatibiliteit van account gedetecteerd, we bieden hiervoor binnenkort ondersteuning”

Issue 2:
Wanneer ik wil inloggen met Spotify zegt hij dat inloggen momenteel niet mogelijk is, ook hier heb ik al verschillende combinaties gebruikt (e-mail, gebruikersnaam)

Iemand hier ook al mee in aanraking gekomen en is er een oplossing voor?
Voor wat betreft issue 2: ik heb zonder problemen kunnen inloggen. Heb je premium connectivity geactiveerd? Je moet namelijk een abonnement afsluiten, wil je de eerste maand gratis hebben. Of gebruik je de hotspot van je telefoon?
 
Voor wat betreft issue 2: ik heb zonder problemen kunnen inloggen. Heb je premium connectivity geactiveerd? Je moet namelijk een abonnement afsluiten, wil je de eerste maand gratis hebben. Of gebruik je de hotspot van je telefoon?
Premium connectivity moet ik nog activeren, maar heb Spotify proberen openen via hotspot van de telefoon en dit lukte niet. Ik zal morgen eens proberen met de connectivity geactiveerd. Thanks!
 
  • Like
Reactions: DM231191