Dag allemaal, via mijn werkgever rijd ik binnekort een Y. We gebruiken voor het laden de infastructuur van Shell Recharge. Shell geeft aan dat ze Tesla's oplaadpunten niet ondersteunen aangezien RFID laden daar niet mogelijk is.
Nu vroeg ik me af de navigatie van Tesla (in car) enigszins bruikbaar is zonder Superchargers én of ik die superchargers ook kan afzetten omdat ik er toch niet mag laden.
Het lijkt me fantastisch om de navigatie opties van Tesla te gebruiken (met laadstation advies) maar alleen als er genoeg alternatieven zijn natuurlijk. ENige tips?
Er is geen enkele laadpas provider die met Tesla laadpunten werkt (denk ik).
Wat ik gedaan heb, is een SEPA mandaat op de bedrijfsrekening toegevoegd in mijn tesla account voor het laden en de facturatie gegevens op die van mijn bedrijf gezet. Zo kan ik gewoon gaan snelladen bij Tesla Superchargers op kosten van het bedrijf.
Ik heb dan de afspraak met fleet dat ik per supercharge sessie de factuur download uit de app en doorstuur naar hun, zodat ze dit in de boekhouding in orde kunnen brengen.
Aangezien tijdens mijn normale pendel tijd nooit moet superchargen, valt die goed mee. Enkel bij vakanties en verre verplaatsingen moet ik me dan bezig houden met facturen doorsturen.
Tesla App -> Profile -> Account -> Charging -> Manage Payment
Daar kan je billing address en payment method instellen.
Voor die facturen:
Tesla App -> Profile -> Account -> Charging -> History
Per super charging sessie kan je hier een factuur downloaden.
Als je een argument nodig hebt voor je Fleet te overtuigen:
Laden bij een supercharger van Tesla (mét een Tesla)
kost slechts de helft ten opzichte van een snellader van een ander netwerk.
Mijn laatste supercharge sessie was 0.41 euro per kWh aan Corda Campus Hasselt.
Terwijl de snelladers van Smappee en E-flux die erlangs staan respectievelijk 0.73 en 0.99 euro per kWh zijn. (én beiden een starttarief, én een tarief per uur hebben).