Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Die lijst op tesla.com is lang niet compleet.
Heb nog wat zitten proberen met spraakopdrachten. En het is nu al een paar keer gebeurt dat de auto eerst zegt dat de opdracht niet herkend wordt, maar het wel correct uitvoert, om vervolgens de foutmelding niet meer gegeven. Het lijkt alsof de auto leert?

Het is ook eigenaardig dat de foutmelding bij een niet werkende opdracht soms is dat de opdracht niet herkend wordt, en soms is het dat deze opdracht nog niet wordt ondersteund.
 
Ik heb er zelf ook geen problemen mee. Zo vaak hoef ik de frunk niet te openen. Maar ik zag wel in mijn Y, dat als je gelijk na het stoppen op het scherm klikt om de voorklep te openen, er soms niks gebeurt.
Ga morgenochtend twee testjes doen, de spraak en deze! Thx
Het spraakcommando…. Perfect! Aangekomen op werk, met een matige ochtendstem wist de MY software raad! Vanmiddag naar huis de andere suggestie proberen.

@Ordep Thx voor spraakcommando OPEN VOORKLEP
 

Attachments

  • IMG_2012.png
    IMG_2012.png
    1.9 MB · Views: 67
  • Like
Reactions: job-lek and Ordep
Mijn voorkeur uit praktisch oogpunt (achterin vaak andere spullen boodschappen ed.) is de frunk, ben wekelijks verplicht de openbare laadpaal te gebruiken, met droogweer geen probleem hem achterin te leggen, maar in het najaar en met buien leg ik die 'vieze' kabel liever niet achterin.

Ik heb 6 jaar bijna nooit openbaar geladen, behalve aan de SuC. Toen lag mijn kabel ook vooraan.
Sedert een half jaar een opdracht waar ik 1 keer per week op locatie laad. Ik heb de kabel nu in de kelder van de koffer liggen.
Is wel in een parkeergarage. Hij wordt niet vies.

De frunkopener durft ook wel eens kapot gaan. En daar sta je dan.
 
Ik heb 6 jaar bijna nooit openbaar geladen, behalve aan de SuC. Toen lag mijn kabel ook vooraan.
Sedert een half jaar een opdracht waar ik 1 keer per week op locatie laad. Ik heb de kabel nu in de kelder van de koffer liggen.
Is wel in een parkeergarage. Hij wordt niet vies.

De frunkopener durft ook wel eens kapot gaan. En daar sta je dan.
En met een 9V batterij opent men je frunk zó. Dus ik zou dure spullen niet in je frunk laten liggen.
 
Misschien kunt u het volgende eens proberen:
Rijden zoals altijd en als u bent aangekomen op de bestemming niet naar P gaan (doen wij sowieso nooit) maar de bestuurdersdeur openen en dan op voorbak open duwen op het scherm.
Als de auto nog op slot is, kan je volgens mij de frunk niet openen.

Vandaar als je de portier opent het wel mogelijk is of eerst de auto ontgrendelen door op het slotje te klikken en dan op de frunk. Dit laatste werkt bij mij altijd.
 
Last edited:
Sinds gister ochtend doen de ruitenwissers het niet goed. Ze klapperen over de ruit heen ipv in 1 vloeiende bewegeging.

Ruit en ruitenwissers schoongemaakt met ruitenreiniger. Maar mag niks baten.
Nog een keer gedaan. Geen resultaat.
Ook met een doek de ruitenwisser zelf schoongemaakt. Geen resultaat. De auto is pas 3 maanden oud. Zouden de bladen nu al op zijn?
Blijkbaar heeft het met een coating op de voorruit te maken. Een rainx zoals de meeste die kennen. Als het begint te slijten dan gaat de ruitenwisser hoppen over de ruit. Aanstaande zaterdag word de voorruit gepolijst om het eraf te halen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Blijkbaar heeft het met een coating op de voorruit te maken. Een rainx zoals de meeste die kennen. Als het begint te slijten dan gaat de ruitenwisser hoppen over de ruit. Aanstaande zaterdag word de voorruit gepolijst om het eraf te halen.
Yep, heb ik ook met de glasscleaner van STIPT, ideaal hoe de druppels eraf vliegen maar drama met lichte neerslag en een te fanatieke ruitenwisser 😳
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Hi. I have a question. I have enhanced autopilot on my model Y and I live in Netherlands. When I use navigate on autopilot, I am never able to initiate a auto lane change by using the indicator signal. Only time the auto lane change works for me is when it is suggested by the car if a slow moving vehicle is in front. Am I doing something wrong or is this feature not available in Europe? Many thanks!
 
First, you need enough safe space. Then use the direction indicator, at last you need to indicate that you are still alive, by giving some rotation power to the steering wheel (same as you do when you get a nag).
The blue lines become dashed. If they become red, there is no safe space. If they are blue, the lane change will follow after some seconds (not directly, Europan legislation implies a waiting time).
If there would be something wrong with the view of the cameras, you’d get a notification.
 
  • Like
Reactions: mr_nederland
First, you need enough safe space. Then use the direction indicator, at last you need to indicate that you are still alive, by giving some rotation power to the steering wheel (same as you do when you get a nag).
The blue lines become dashed. If they become red, there is no safe space. If they are blue, the lane change will follow after some seconds (not directly, Europan legislation implies a waiting time).
If there would be something wrong with the view of the cameras, you’d get a notification.
Thanks Phil! This is solved. My mistake was that i was trying to initiate the lane change by pushing the stalk half way down. This morning i tried by pushing it down all the way and it worked like a charm! Too bad that i only realized this after driving for 18K kms. 😂. Anyways at last I did realize my oversight.
 
Thanks Phil! This is solved. My mistake was that i was trying to initiate the lane change by pushing the stalk half way down. This morning i tried by pushing it down all the way and it worked like a charm! Too bad that i only realized this after driving for 18K kms. 😂. Anyways at last I did realize my oversight.

I also learn sometimes little tricks after 100K / 6 years.... Great forum!
 
Dit is de procedure die ik volgde (cc uit jouw link) en wellicht inderdaad 1 onwaarheid in mijn eerdere post: de fabrieksinstellingen resetten moet wellicht toch manueel. Ik denk dat ik die al op voorhand gereset had.

Volg deze stappen om een auto uit uw Tesla-account te verwijderen:
  1. Meld u aan bij uw Tesla-account.
  2. Selecteer 'Beheren' naast de auto die u wilt overdragen of verwijderen.
  3. Scrol naar beneden en selecteer 'Auto verwijderen'.
  4. Als u de auto overdraagt aan een nieuwe koper, moet u zijn of haar gegevens indienen. Selecteer 'Deze stap overslaan' als dit niet het geval is.
  5. Dien uw verwijderingsaanvraag in.
  6. U ontvangt een e-mail met het verzoek om de verwijdering binnen 10 minuten te bevestigen. Zodra u hebt bevestigd, is de verwijdering definitief. Als u niet binnen het tijdsbestek van 10 minuten bevestigt, vervalt het verzoek om uw auto te verwijderen. U kunt het verzoek om uw auto te verwijderen op elk moment opnieuw indienen.
Opmerking: als u de auto direct hebt overgedragen aan de nieuwe eigenaar, ontvangt deze ook een bevestiging per e-mail. Als er geen Tesla-account aan zijn of haar e-mailadres is gekoppeld, ontvangt hij of zij een tweede e-mail om het instellen van zijn of haar account te voltooien.


Wat is de huidige werkwijze om een auto die verkocht is over te dragen naar de account van de nieuwe eigenaar?
Vroeger kon ik dit via de website maar bovenstaande werkwijze lukt niet meer, Ik zie nergens de optie om een auto te verwijderen uit mijn account.