Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Even een praktische vraag betreft deuren ontgrendelen, wat doe ik verkeerd met mijn MYRW.

Ik loop naar de auto, mijn deur kan open (verbonden met de mobiele tesla-app) mijn vrouw kan via de bijrijders kant pas erin als ik of het knopje opendeur bestuurderstoel ingedrukt hou voor 2/3 seconden, of ik druk het ontgrendelknopje in van de bijrijdersstoel 🙄.
 
  • Like
Reactions: ihaveaking
Even een praktische vraag betreft deuren ontgrendelen, wat doe ik verkeerd met mijn MYRW.

Ik loop naar de auto, mijn deur kan open (verbonden met de mobiele tesla-app) mijn vrouw kan via de bijrijders kant pas erin als ik of het knopje opendeur bestuurderstoel ingedrukt hou voor 2/3 seconden, of ik druk het ontgrendelknopje in van de bijrijdersstoel 🙄.
ik zie bij Vergrendeling de optie "Bestuurder portier ontgrendelen ". Bij Info knop daarbij staat dat als die optie is ingeschakeld je op de knop binnen oo de bestuurdersdeur moet drukken om de andere deuren te openen. Deze optie dus wellicht ingeschakeld?
 
  • Like
Reactions: ihaveaking
Zo blij met jullie op dit forum, ik kan eindelijk mijn niet gevonden knalpuntjes delen;)
Dan nog maar een (kennis te kort van mijn kant) irritatiepuntje>

Ik parkeer mijn auto (staat in P stand) ik druk vrolijk op motorkap openen (voorin ligt mijn laadkabel) maar helaas... ik druk twee keer auto vergrendel ontgrendel en ja het knopje zorgt ervoor de motorkap wel ontgrendeld.... is hier een geniale oplossing voor, of ' denkt' Tesla mee en wil die voorkomen dat ik met mijn dikke duimen mijn motorkop ontgrendel?
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Zo blij met jullie op dit forum, ik kan eindelijk mijn niet gevonden knalpuntjes delen;)
Dan nog maar een (kennis te kort van mijn kant) irritatiepuntje>

Ik parkeer mijn auto (staat in P stand) ik druk vrolijk op motorkap openen (voorin ligt mijn laadkabel) maar helaas... ik druk twee keer auto vergrendel ontgrendel en ja het knopje zorgt ervoor de motorkap wel ontgrendeld.... is hier een geniale oplossing voor, of ' denkt' Tesla mee en wil die voorkomen dat ik met mijn dikke duimen mijn motorkop ontgrendel?
Kabel achterin leggen. Dan hoef je niet met knopjes in de weer om de frunk te openen. En je hoeft niet met de hand (of twee) de frunk handmatig te openen en te sluiten. :cool:
 
Kabel achterin leggen. Dan hoef je niet met knopjes in de weer om de frunk te openen. En je hoeft niet met de hand (of twee) de frunk handmatig te openen en te sluiten.
Kabel achterin leggen. Dan hoef je niet met knopjes in de weer om de frunk te openen. En je hoeft niet met de hand (of twee) de frunk handmatig te openen en te sluiten. :cool:
Mijn voorkeur uit praktisch oogpunt (achterin vaak andere spullen boodschappen ed.) is de frunk, ben wekelijks verplicht de openbare laadpaal te gebruiken, met droogweer geen probleem hem achterin te leggen, maar in het najaar en met buien leg ik die 'vieze' kabel liever niet achterin.

thx voor je reactie, (bijna) alles is te overwegen, tips meer dan welkom.
 
  • Like
Reactions: job-lek
ik zie bij Vergrendeling de optie "Bestuurder portier ontgrendelen ". Bij Info knop daarbij staat dat als die optie is ingeschakeld je op de knop binnen oo de bestuurdersdeur moet drukken om de andere deuren te openen. Deze optie dus wellicht ingeschakeld?
Jaaaaa, weer zo simpel, vanmorgen ingesteld vanmiddag naar huis aankomend bij de auto kon ik heerlijk de bijrijdersdeur openen...wat kan ik toch blij worden van kleine dingen.

Bedankt allemaal voor het meedenken en de oplossing!
 
Mijn voorkeur uit praktisch oogpunt (achterin vaak andere spullen boodschappen ed.) is de frunk, ben wekelijks verplicht de openbare laadpaal te gebruiken, met droogweer geen probleem hem achterin te leggen, maar in het najaar en met buien leg ik die 'vieze' kabel liever niet achterin.

thx voor je reactie, (bijna) alles is te overwegen, tips meer dan welkom.

Toen ik nog veel openbaar laadde maakte ik eigenlijk vrijwel alleen gebruik van een laadkabel van 2m.
Erg gemakkelijk in veel opzichten; vaak raakte hij de grond niet en bleef dus gewoon schoon.
Ook veel gemakkelijker aansluiten (uitrollen stelt niets voor) en weer op te bergen.
 
Sinds gister ochtend doen de ruitenwissers het niet goed. Ze klapperen over de ruit heen ipv in 1 vloeiende bewegeging.

Ruit en ruitenwissers schoongemaakt met ruitenreiniger. Maar mag niks baten.
Nog een keer gedaan. Geen resultaat.
Ook met een doek de ruitenwisser zelf schoongemaakt. Geen resultaat. De auto is pas 3 maanden oud. Zouden de bladen nu al op zijn?
 
Sinds gister ochtend doen de ruitenwissers het niet goed. Ze klapperen over de ruit heen ipv in 1 vloeiende bewegeging.

Ruit en ruitenwissers schoongemaakt met ruitenreiniger. Maar mag niks baten.
Nog een keer gedaan. Geen resultaat.
Ook met een doek de ruitenwisser zelf schoongemaakt. Geen resultaat. De auto is pas 3 maanden oud. Zouden de bladen nu al op zijn?
Soms is de hoek tov de ruit de oorzaak.
Bij een andere auto wel eens gehad -> arm iets draaien/torderen zodat het wisserblad haaks op de ruit komt was dan een oplossing.
In service menu kun je de ruitenwissers halverwege de ruit laten parkeren voor vervanging oid.

En anders idd nwe bladen erop. (3 mnd is bijzonder snel maar als er in deze droge periode een paar keer flink is gewist kan het snel gaan met slijtage)
 
Sinds gister ochtend doen de ruitenwissers het niet goed. Ze klapperen over de ruit heen ipv in 1 vloeiende bewegeging.

Ruit en ruitenwissers schoongemaakt met ruitenreiniger. Maar mag niks baten.
Nog een keer gedaan. Geen resultaat.
Ook met een doek de ruitenwisser zelf schoongemaakt. Geen resultaat. De auto is pas 3 maanden oud. Zouden de bladen nu al op zijn?
Wellicht een service ticket aanmaken, misschien is het nog onder garantie. Na 3 maanden is wel erg snel….
 
Bij mij werkt het dus als je de spraakherkenning in het Engels zet.
"Open frunk", wordt dan begrepen als "Open Frank", maar de frunk gaat wel open.
In het Nederlands is het me nog niet gelukt het juiste commando te vinden.
Gevonden! Met spraakherkenning in het Nederlands kan je zeggen “Open voorklep”, voor openen van de frunk. Het gekke is dat ik dacht dat eerder geprobeerd te hebben zonder resultaat.

IMG_1388.jpeg