Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Zonder voorverwarmen haal ik niet mijn max van 170 bijvoorbeeld, maar ik haal dan wel 130 en aangezien hij bleef hangen op 74 heb ik niet het idee dat het aan het voorverwarmen heeft gelegen.
De laders zijn natuurlijk afhankelijk van het vermogen van de grid waarop ze aangekoppeld zijn.
Zie de problemen aan SuC Machelen. Toen de bouw van het PWC kantoor ernaast begon, kon het net niet volgen en kreeg je nog maximum 65kW.
 
  • Informative
Reactions: Michel_AH
De M3 heeft z’n eerste APK al gehad maar soms voel je je nog een beginner: iemand idee met welk spraakcommando je de ventilatorsnelheid kan aanpassen? Iets als “ventilator 5” wordt keurig als tekst weergegeven maar daarna past hij de temperatuur aan 🤔
 
De M3 heeft z’n eerste APK al gehad maar soms voel je je nog een beginner: iemand idee met welk spraakcommando je de ventilatorsnelheid kan aanpassen? Iets als “ventilator 5” wordt keurig als tekst weergegeven maar daarna past hij de temperatuur aan 🤔
Heb je hier iets aan?

 
  • Helpful
Reactions: Maarten
Heb je hier iets aan?

Dank maar die ken ik. Wat de auto er mee doet vind ik wat lastig voorspelbaar:
IMG_3987.jpeg

IMG_3988.jpeg


IMG_3989.jpeg

IMG_3990.jpeg

IMG_3991.jpeg
 

Attachments

  • IMG_3991.jpeg
    IMG_3991.jpeg
    394 KB · Views: 46
  • IMG_3988.jpeg
    IMG_3988.jpeg
    210.8 KB · Views: 25
  • IMG_3989.jpeg
    IMG_3989.jpeg
    324 KB · Views: 26
Ik heb een 2023 Model Y RWD met 19 inch velgen uit Shanghai, hij heeft nog maar 9000km.

Deze stond toen ik hem bestelde op de website als WLTP range: 455km.

Echter, als ik hem tot 100% oplaad, dan wordt de range bovenin het scherm weergegeven als 418km.
Ik bedoel dan de range bovenin het scherm: https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/nl_us/GUID-518C51C1-E9AC-4A68-AE12-07F4FF8C881E.html
Niet in de energie app.

Ik had altijd begrepen dat de range bovenin het touchscreen altijd de WLTP range weergeeft op basis van de gerapporteerde SoC.

Dus ik zou verwachten dat deze bij 100% (bij een nieuwe wagen zonder degeneratie) dan ook 455 zou moeten weergeven.

Enig idee? Of zou ik een service aanvraag via de app doen?
 
Ik heb een 2023 Model Y RWD met 19 inch velgen uit Shanghai, hij heeft nog maar 9000km.

Deze stond toen ik hem bestelde op de website als WLTP range: 455km.

Echter, als ik hem tot 100% oplaad, dan wordt de range bovenin het scherm weergegeven als 418km.
Ik bedoel dan de range bovenin het scherm: https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/nl_us/GUID-518C51C1-E9AC-4A68-AE12-07F4FF8C881E.html
Niet in de energie app.

Ik had altijd begrepen dat de range bovenin het touchscreen altijd de WLTP range weergeeft op basis van de gerapporteerde SoC.

Dus ik zou verwachten dat deze bij 100% (bij een nieuwe wagen zonder degeneratie) dan ook 455 zou moeten weergeven.

Enig idee? Of zou ik een service aanvraag via de app doen?
die 418 is volgens mij de EPA range en die stond er ook toen ie nog nieuw was, dus niks aan de hand
 
Een echte beginnersvraag: Bij de Tesla Stock wagens moet momenteel alles afgehandeld zijn voor 1/10/23
Volgens de verkoper bij Tesla omdat op 1/10 de kortingen veranderen/vervallen. Iemand ervaring hiermee? Klopt het dat bij het nieuw kwartaal alle kortingen vervallen in het begin en geleidelijk aan terug groter worden?
Kwestie dat ik weet of ik alles in het werk moet stellen tegen eind deze week of toch wat geduld zal moeten uitoefenen. ;)
 
Een echte beginnersvraag: Bij de Tesla Stock wagens moet momenteel alles afgehandeld zijn voor 1/10/23
Volgens de verkoper bij Tesla omdat op 1/10 de kortingen veranderen/vervallen. Iemand ervaring hiermee? Klopt het dat bij het nieuw kwartaal alle kortingen vervallen in het begin en geleidelijk aan terug groter worden?
Kwestie dat ik weet of ik alles in het werk moet stellen tegen eind deze week of toch wat geduld zal moeten uitoefenen. ;)
Klinkt wel logisch als er nog kwartaal doelen gehaald moeten worden.
 
  • Like
Reactions: ERvee
Een echte beginnersvraag: Bij de Tesla Stock wagens moet momenteel alles afgehandeld zijn voor 1/10/23
Volgens de verkoper bij Tesla omdat op 1/10 de kortingen veranderen/vervallen. Iemand ervaring hiermee? Klopt het dat bij het nieuw kwartaal alle kortingen vervallen in het begin en geleidelijk aan terug groter worden?
Kwestie dat ik weet of ik alles in het werk moet stellen tegen eind deze week of toch wat geduld zal moeten uitoefenen. ;)
Is in het verledzn inderdaad altijd zo geweest dat ze vervallen.
Dat ze geleidelijk aan weer toenemen niet. Meestal komt zr naar het einde toe 1 actie, tot het einde van het kwartaal. Maar ook weer niet altijd. Soms is een actie niet eens nodig om de doelstellingen te halen.
 
Hallo,

Ik overweeg een tweedehands Model S 75D van 2018 aan te kopen.
Er zijn verschillende mogelijkheden, ik zie echter veel verschillen in vermogen (320pk - 525pk). Wat is het verschil tussen deze versies?
Een andere batterij of motor minder of meer? Ik heb al zitten zoeken maar vind geen verduidelijking.

Ik ben niet op zoek naar het snelste van het snelste, maar wil correct vergelijken.

Alvast bedankt voor jullie input.

Mvg
 
Hallo,

Ik overweeg een tweedehands Model S 75D van 2018 aan te kopen.
Er zijn verschillende mogelijkheden, ik zie echter veel verschillen in vermogen (320pk - 525pk). Wat is het verschil tussen deze versies?
Een andere batterij of motor minder of meer? Ik heb al zitten zoeken maar vind geen verduidelijking.

Ik ben niet op zoek naar het snelste van het snelste, maar wil correct vergelijken.

Alvast bedankt voor jullie input.

Mvg
De MS75D heeft 2 motoren. Ik vermoed 525pk. De 320PK is alleen de achterste motor denk ik. Ik denk niet dat er in 2018 een MS75 bestond (zonder ‘D’, enkel achterst motor). Vroeger misschien wel nog.
 
Hallo, ik ben een nieuwe eigenaar van een TMY 2023 (tweedehands) en ben erg enthousiast om lid te worden van de club. Is er een laadpas of abonnement waarmee je toegang krijgt tot goedkopere laadtarieven op verschillende locaties? Ik heb gemerkt dat de Octopus-pas goede prijzen lijkt te bieden, maar het lijkt niet te werken voor Nederlandse inwoners.
 
Hallo, ik ben een nieuwe eigenaar van een TMY 2023 (tweedehands) en ben erg enthousiast om lid te worden van de club. Is er een laadpas of abonnement waarmee je toegang krijgt tot goedkopere laadtarieven op verschillende locaties? Ik heb gemerkt dat de Octopus-pas goede prijzen lijkt te bieden, maar het lijkt niet te werken voor Nederlandse inwoners.
Gewoon inpluggen op superchargers. In sommige buitenlanden kan een pas handig zijn. Dat is bijna altijd duurder, behalve bij acties, maar die zijn ALTIJD tijdelijk. Geen zin uit te zoeken…
 
  • Like
Reactions: job-lek and Maarten
Hallo, ik ben een nieuwe eigenaar van een TMY 2023 (tweedehands) en ben erg enthousiast om lid te worden van de club. Is er een laadpas of abonnement waarmee je toegang krijgt tot goedkopere laadtarieven op verschillende locaties? Ik heb gemerkt dat de Octopus-pas goede prijzen lijkt te bieden, maar het lijkt niet te werken voor Nederlandse inwoners.

In veel gevallen loont het om uit te zoeken wie de aanbieder van de desbetreffende landpaal is en hun eigen laadpas te gebruiken.
Als je een laadpas gebruikt (bijvoorbeeld die van anwb) waarmee je overal kan opladen dan betaal je vaak een duurder tarief.
Voorbeeld; laadpaal die ik gebruik bij ons in de wijk is van Vattenfall waar ik met een Vattenfall pas voor 31 cent per kw oplaad. Als ik een andere pas gebruik, die van Shell bijvoorbeeld, dan moet ik 55 cent per kw opladen. Verschillen zijn vaak echt groot.
 
  • Like
Reactions: EddYct