Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Een model S is inderdaad niet mogelijk, rijd ook nog eens regelmatig met een caravan.

Wat zijn je verwachtingen met de caravan? Welke afstanden wil je overbruggen? Weet dat bij een caravan de range nog eens halveert en dat hij bij superchargen meestal ontkoppeld moet worden. Bjorn Nyland heeft veel interessante tests uitgevoerd, te vinden via YouTube. Wil je zeker niet uit een Tesla praten, sterker: ik beveel hem van harte aan. Maar goed verwachting mgt voorkomt evt. teleurstellingen.
 
Ik heb de filmpjes en tests van Björn gezien, ook zijn er nog een tweetal mensen uit Amerika hier op het forum die redelijk wat info gepost hebben over het rijden met een caravan.

Dat het bereik halveert met een caravan weet ik, maar op die momenten heb ik alle tijd van de wereld. De reis is ook onderdeel van de vakantie, op het gemakje even stoppen om bij te laden is dus niet erg. Ik stop als ik met de caravan rijd toch elke anderhalf tot twee uur. Moet er dus alleen rekening mee houden waar gestopt wordt.

De reden dat ik mijn initiële vraag stelde was om mijn verachting te meten aan de werkelijkheid.

Dank iig aan iedeeen die input geeft, blij met real life feedback.
 
Dat het bereik halveert met een caravan weet ik, maar op die momenten heb ik alle tijd van de wereld. De reis is ook onderdeel van de vakantie, op het gemakje even stoppen om bij te laden is dus niet erg. Ik stop als ik met de caravan rijd toch elke anderhalf tot twee uur. Moet er dus alleen rekening mee houden waar gestopt wordt.

Met die houding ga je zeker veel plezier aan een X beleven. Lijkt mij ook een ontspannende manier van vakantie vieren.

Er staat ook een mooie Canada roadtrip met caravan online op YouTube.
 
Dat het bereik halveert met een caravan weet ik, maar op die momenten heb ik alle tijd van de wereld. De reis is ook onderdeel van de vakantie, op het gemakje even stoppen om bij te laden is dus niet erg. Ik stop als ik met de caravan rijd toch elke anderhalf tot twee uur. Moet er dus alleen rekening mee houden waar gestopt wordt.
Met dezelfde instelling ga ik komend voorjaar proberen Catalonië te bereiken :) Heel benieuwd hoe dat gaat. Er zit in Frankrijk op sommige plekken wat meer afstand tussen de SuC's, maar we zullen zien.
 
Dag allemaal,
Ik rij sinds een paar weken een dec 2013 Tesla en lees met veel plezier alle tips en ervaringen van de meer "ervaren" Tesla rijders. Dank daarvoor!. Ik heb een beginnersvraagje over de trip computer. Als je sochtends wegrijdt begint de trip op 0 en zie je hoe lang je rijdt en hoeveel km en KW verbruik. Echter als ik onderweg stop ( bijvoorbeeld voor koffie) en daarna weer verder rij, reset deze zich weer. Is dat ook uit te zetten? dat je dus wel de volledige trip van die ochtend kan blijven volgen?
 
je het 4 trip meters.
1 die elke rit opmeet
1 die trip sinds laatste oplaadbeurt opneemt;
1 trip meter A (kan je zelf resetten)
1 trip meter B (kan je zelf resetten)

deze zijn in de settings aan of uit te vinken om al dan niet zichtbaar te maken op de display.

Dank, ik begrijp dat als je je trip onderbreekt je niet deze weer kan laten doorlopen.
 
Een vraagje over de Tesla app. Op het tabblad Location zie je als de auto rijdt een grafiekje met aan de rechter zijde het verbruik of regeneratie (groene en oranje balkje).
Wat geeft echter de blauwe balk aan de linkerzijde in deze grafiek aan?
 
De snelheid. (hetzelfde als in de auto dus..) :)

Ah, dank je. Die link had ik niet gelegd, zal wel door de schaalverdeling komen denk ik.
img0465.jpg
 
@twinlifenh
  • Elke dag moeten stoppen om ff 5 min te laden zou voor mij een breekpunt zijn.
  • Met een iets aangepaste snelheid kun je dat wellicht voorkomen.
  • Dat er zelfs geen stopcontact voorhanden zou zijn op je bestemming in Eindhoven kan ik niet geloven. Destination charging is wat je te regelen hebt en kunt. Als je bereid bent je exacte bestemming hier te delen wed ik dat er diverse forumleden opzoek gaan naar een laadoplossing op jou bestemming.
  • De 100D gaat zeker helpen. Jammer dat de meerprijs hier meer dan 2x zoveel is als in de USA.
  • Je gaat wel verschrikkelijk veel geld besparen op je daily commute.
  • En enorm relaxed aankomen met AP.
Veel plezier alvast gewenst met de voorpret hier op t forum.
 
Afgelopen weekend een lange proefrit gedaan met de 90D model X. Wat een geweldige auto!

De afstand van 320km is inderdaad zoals al gezegd net niet haalbaar. Ik kwam tot 300km zaterdag avond. Deze morgen toen het nog kouder was kwam ik nog iets lager uit. Gemiddeld verbruik op de afgelegde 500km tijdens de proefrit was 289 Wh/km. Hierbij natuurlijk wel even vermelden dat ik een aantal keren de acceleratie heb geprobeerd en heb moeten demonstreren.

Wat wellicht nog kan helpen is het gebruiken van 19" winterwielen in plaats van de standaard 20" wielen. Dit dan eventueel ook nog in combinatie met een iets lagere snelheid.

Het prijsverschil met de 100d vind ik in NL eigenlijk net te groot. Het is weer een extra 7200,00 euro.