Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
een bijna beginners vraagje..
Wij zijn ons aan het oriënteren op een MX100D en zie er te koop staan met bijvoorbeeld 12 maanden BOVAG garantie.

Nu heb ik de voorwaarden van die garantie zitten lezen en nu vroeg ik mij af hoe deze garantie werkt als je de reparatie door tesla zelf laat doen? Kun je dan wel terugvallen op de die bovag garantie?

als ik deze vraag ergens anders moet stellen dan krijg ik die feedback graag. ;-)
 
een bijna beginners vraagje..
Wij zijn ons aan het oriënteren op een MX100D en zie er te koop staan met bijvoorbeeld 12 maanden BOVAG garantie.

Nu heb ik de voorwaarden van die garantie zitten lezen en nu vroeg ik mij af hoe deze garantie werkt als je de reparatie door tesla zelf laat doen? Kun je dan wel terugvallen op de die bovag garantie?

als ik deze vraag ergens anders moet stellen dan krijg ik die feedback graag. ;-)

Met Bovag garantie moet je de auto laten maken bij de garage waar je 'm hebt gekocht.
Tenzij er duidelijk sprake is van overmacht en dit echt niet mogelijk is.
 
Als ze auto verkopen met 12 maanden garantie is ie meestal redelijk goed nagekeken.
Zou ik niet op rekenen. Ze hopen gewoon dat alles het nog een jaar uithoudt en willen het risico niet lopen om iets onnodig te vervangen wat de garantieperiode nog zou overleefd hebben of dat door een incident de wagen het toch geen 12 maanden uithoudt.
 
Snap t heersende beeld van autoverkopers.
Heb hier alleen prima ervaringen met een aantal zakelijk gekochte auto’s de afgelopen jaren met die 12 maanden Bovag garantie erop. Van e golf tot Jeep grand Cherokee en nog wat spul er tussen.

Ik vertel overigens wel altijd dat ik een keuring laat doen tegen het einde van de garantieperiode. Misschien help dat ;)
 
Snap t heersende beeld van autoverkopers.
Heb hier alleen prima ervaringen met een aantal zakelijk gekochte auto’s de afgelopen jaren met die 12 maanden Bovag garantie erop. Van e golf tot Jeep grand Cherokee en nog wat spul er tussen.

Ik vertel overigens wel altijd dat ik een keuring laat doen tegen het einde van de garantieperiode. Misschien help dat ;)
Misschien dat Bovag ook zijn voorwaarden stelt. Kennen we in België niet bij mijn weten.
 
Beginnersvraagje we;;icht maar ik heb laatst geladen Bij de tesla supercharger in Lille Frankrijk. Niet alleen daar maar op meerder plekken in Frankrijk. Ik zie elke laadsessie netjes terug in mijn "laad geschoedenis" Maar die sessie in Lille staat er niet tussen. Ook de betalingen zijn allemaal netjes afgeschreven van mijn bankrekening maar die van Lille niet. Komt dit vaker voor of heb ik een mazzeltje
 
Beginnersvraagje we;;icht maar ik heb laatst geladen Bij de tesla supercharger in Lille Frankrijk. Niet alleen daar maar op meerder plekken in Frankrijk. Ik zie elke laadsessie netjes terug in mijn "laad geschoedenis" Maar die sessie in Lille staat er niet tussen. Ook de betalingen zijn allemaal netjes afgeschreven van mijn bankrekening maar die van Lille niet. Komt dit vaker voor of heb ik een mazzeltje
Ik heb hetzelfde meegemaakt vorig jaar in Straatsburg.
 
Waar halen jullie je lakstift vandaan?
Tesla zelf verkoopt hem namelijk niet ☹️
Model S:
1712231964102.png


Model Y:
1712231778734.png


Dit zijn de kleurcodes voor S en Y (Link)

daarmee kan je lakstiften online bestellen bij bv:

Lakstift | De beste kwaliteit | Autolak-online.nl of
 

Attachments

  • 1712231375806.png
    1712231375806.png
    63 KB · Views: 11
Model S:
View attachment 1035411

Model Y:
View attachment 1035409

Dit zijn de kleurcodes voor S en Y (Link)

daarmee kan je lakstiften online bestellen bij bv:

Lakstift | De beste kwaliteit | Autolak-online.nl of
Dit is wel een bewaarpost 👍🏿
 
ahh kijk.. weer iets geleerd..
Wonend in Limburg ga ik dan geen auto in Almere kopen.. :oops:
Als je het over leasebijtelingvriendelijk hebt: prima garantie, ze hebben een eigen garantiepot met geld die de verkopers vullen en je mag je auto gewoon bij een SeC laten repareren. Ik heb ervaring met een DC-DC converter en een PTC heater, beide onder garantie vervangen en keurig betaald door leasebijtelingvriendelijk (=squab automotive). Uiteraard meld je bij hen en kan het voor bepaalde reparaties zijn dat ze een andere preferred supplier hebben, maar indien nodig zonder discussie naar SeC. Zij controleren auto’s ook goed en melden netjes alle mankementen (maar verplichten de verkoper meestal om die vooraf te laten herstellen) bij aankoop. Ik ben zowel koper als verkoper geweest via dit nette bedrijf.
 
Last edited: