Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de laadpas van New Motion. Duurt het even voordat je daar je afname en andere stats kunt terugzien? Gistermiddag voor het eerst gebruikt bij een publieke laadpaal, vanochtend weer, maar vandaag staat alles in mijn New Motion dashboard nog op 0.

Maarten
 
Ik heb sinds gisteren mijn Tesla Model S ... YEAH!!!! :)
Nu viel mij alleen iets op, waarvan ik dacht.. dat was tijdens de test-rit anders.. en wel het volgende.

De het plaatje van de Model S op het display, had volgens mij exact dezelfde configuratie als de daadwerkelijk gekochte auto. Meer specifiek, ik heb een grijze auto met lichte bekleding.
Volgens mij had de auto waarin ik proef reed ook daadwerkelijk lichte bekleding in het plaatje. Ik dacht toen nog.. wat een grappig detail.

Mijn auto, heeft lichte bekleding, maar op het plaatje is alles zwart.

Bij aflevering, heb ik ernaar gevraagd, daar zeiden ze.. klopt, maar dat kan te maken hebben met de software, even een dagje rijden en hij sync-ed en alles is ok en anders support bellen.

Ik heb zojuist support gebeld en die zeggen .. het kan niet aangepast worden, is altijd zwart.

Het is natuurlijk helemaal geen hals zaak, maar ik begin nu toch te twijfelen.. dus de vraag is.. heeft iemand van jullie lichte bekleding EN zie je dat dan ook op de afbeeldingen in de auto.. of is alles zwart.
 
Ik heb de laadpas van New Motion. Duurt het even voordat je daar je afname en andere stats kunt terugzien? Gistermiddag voor het eerst gebruikt bij een publieke laadpaal, vanochtend weer, maar vandaag staat alles in mijn New Motion dashboard nog op 0.

Maarten

Zie ook het sticky topic over publieke laadinfrastructuur: data van andere laadinfra aanbieders wordt pas na afloop van de maand aan TNM doorgegeven. Duurt dus nu even voordat je het in je dashboard ziet.
Deze zomer hebben de operators hopelijk OCPI geimplementeerd waardoor die data sneller uitgewisseld kan worden.
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
Heb je de volledige DAB band laten scannen naar zenders?
Hier in Vlaanderen heb je o.a. alle zendes van de VRT ter beschikking in DAB via één enkele draaggolf.
De zenders die je als favoriet wil moet je eerst aanklikken en per zender het hartje "aanvinken".
Hoe doe je dat!?!?

Ik zou ook veel meer zenders verwachten, maar zie in mijn scherm ook maar 16 zenders, waarvan 15 nog eens vreemde/ rare stations zijn.
 
In de handleiding van de X staat dat je van binnenuit de deuren op slot kunt doen via Controls > Lock/Unlock. Ik heb lang naar die schermpagina zitten staren, maar ik zie het er echt niet tussen staan. Is dit veranderd in een update? Werkt een tweede keer P indrukken nog wel voor het vergrendelen van de deuren (niet geprobeerd)?

Daarnaast vroeg mijn vrouw zich af of het mogelijk is om het grote scherm uit te zetten (wanneer je een tijdje in de auto zit te wachten, met keyfob). Dit gebeurt na verloop van tijd vanzelf, maar ze vond dit erg lang duren.

Dank!
 
Hoe doe je dat!?!?

Ik zou ook veel meer zenders verwachten, maar zie in mijn scherm ook maar 16 zenders, waarvan 15 nog eens vreemde/ rare stations zijn.


In de DAB stand kun je op "volgende" of "vorige" toets drukken ( skip fwd of skip back ) om de zenders te scannen. Je dient alle "draaggolven" te scannen. bvb 12C is zo'n draaggolf.
Heb ze nog geïnstalleerd in de software 7 versie, bij upgrade bleef alles behouden… .
De favoriete kanalen bevestig je dan één per één door op het "hartje" te klikken.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
In de DAB stand kun je op "volgende" of "vorige" toets drukken ( skip fwd of skip back ) om de zenders te scannen. Je dient alle "draaggolven" te scannen. bvb 12C is zo'n draaggolf.
Heb ze nog geïnstalleerd in de software 7 versie, bij upgrade bleef alles behouden… .
De favoriete kanalen bevestig je dan één per één door op het "hartje" te klikken.

Ik twijfel inmiddels aan mezelf,..lijkt zo vanzelfsprekend. Maar waarom heb ik dat nog niet gezien dan!?

Ok; opnieuw auto in met deze tip!
 
Ik twijfel inmiddels aan mezelf,..lijkt zo vanzelfsprekend. Maar waarom heb ik dat nog niet gezien dan!?

Ok; opnieuw auto in met deze tip!
Deze manier werkt idd. Ik heb een paar keer de scan uitgevoerd en het eigenlijk opgegeven en de Technical Support gebeld. Die vertelde dat hij weinig van DAB/DAB+ wist maar wel wist te vertellen dat dit relatief nieuw was en er issues met DAB/DAB+ bekend waren. Hij raadde aan "het in de gaten te houden". Een dag later, eigenwijs als ik ben, toch nog een keer gescanned en op miraculeuze wijze verschenen ineens alle bekende nationale radiozenders! Gelijk favorieten van gemaakt natuurlijk... :).
 
Vrijdag mijn nieuwe auto opgehaald maar ik kan die banden nergens vinden, ik zie am fm en dab, als ik bij dab dan verversen druk krijg ik een lijst met zenders ik mis stations als 538 etc ik zie geen banden als 11c of 12c waar ik uit kan kiezen. Kan ook niets in de manual daarover vinden
 
  • Funny
Reactions: shoot72
Vrijdag mijn nieuwe auto opgehaald maar ik kan die banden nergens vinden, ik zie am fm en dab, als ik bij dab dan verversen druk krijg ik een lijst met zenders ik mis stations als 538 etc ik zie geen banden als 11c of 12c waar ik uit kan kiezen. Kan ook niets in de manual daarover vinden
Ik heb eigenlijk maar 1 advies: vergeet alle technische bewoordingen, Technical Support bellen etc. ;-). Bij mij hielp maar 1 ding: domweg net zo vaak op de "refresh" icoon drukken tot eindelijk de juiste zenders tevoorschijn komen.
2017-03-05_18-16-25.jpg
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB