Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
@Jkr85, @HWS en @Martijn S Dank voor het welkom! Goed om te horen dat ook in jullie ogen Den Haag wel te doen moet zijn met publieke laadpalen en wellicht Fastned. Ook bedankt voor de tip om de gemeente in te lichten over de aanstaande auto! Wie weet willen ze wel een paal dichtbij de deur plaatsen.

Wat betreft de trein optie voor Woon/Werk verkeer. Ik werk niet op Schiphol maar net aan de andere kant van de tunnel. Schiphol was meer om te duiden dat ondanks dat ik in Amsterdam werk, the SuC in Amsterdam niet op de route ligt. Hierdoor duurt het OV per enkele reis ongeveer 45 minuten langer dan de auto. Dat is voor mij nog iets teveel van het goede.
 
Ik vroeg mij af of het handig is om een flink lange schucko verlengkabel (bijvoorbeeld 25 meter) voor de zekerheid in de wagen te leggen voor de situatie (ik denk vooral tijdens vakantie) dat er echt even geen andere laadmogelijkheid voorhanden is?
Ik heb dat steeds in de auto liggen. Wel in twee delen, eentje van 10 meter en eentje van 15 meter. Dat is iets handiger dan altijd de volle 25 meter op en af te moeten rollen.
 
  • Like
Reactions: Tampert
Ik vroeg mij af of het handig is om een flink lange schucko verlengkabel (bijvoorbeeld 25 meter) voor de zekerheid in de wagen te leggen voor de situatie (ik denk vooral tijdens vakantie) dat er echt even geen andere laadmogelijkheid voorhanden is?
Ligt er bij mij standaard in. Laatste keer nodig was twee jaar geleden in Italie. Maar beter mee verlegen, dan om verlegen..
 
  • Love
Reactions: Jelger
Als het gaat om vakanties; de meest gebruikte aanschaf in mijn geval is een verloop van CEE rood naar CEE blauw.
Adapter CEE 16A Blauw Male naar CEE 16A Rood Female
Dit heb ik er ook in liggen. Met een rode CEE 16A verlengkabel. Voor het geval dat ik op afstand een gave aansluiting kan gebruiken. Die is ook nog best soepel moet ik zeggen.
Voordeel van deze contraptie is dat de meegeleverde UMC dan ook echt op 16A kan laden wat niet lukt als je de Schuko op de UMC gebruikt.
 
Ik ga het hier vragen want ik heb geen flauw idee waar het te vinden, hoewel ik denk dat het aan de interne lader ligt. Gisteravond zat ik op 6% lading over en zou de meest nabije supercharger niet halen. Ik heb toen bij een Renault garage met een Type 2 plug kunnen laden, met volgens ChargeMap een vermogen van 11kW, en op het scherm verscheen dat ik 58km/u aan het laden was aan 24A.

Nadat ik 3 kwartier daar gekampeerd had en genoeg marge had om een supercharger te bereiken, heb ik halverwege nog even in een Type 2 laadpunt waar 43kW vermogen zou uitkomen. Ook daar kon ik maar 24A laden en zat ik als ik me goed herinner ook aan een 58km/u.

Wilt dat zeggen dat laden op Type 2 AC dan sowieso gelimiteerd is tot 58 km/u en dat het dus niet loont om volgende keer om te rijden naar een 43kW Type 2 laadpunt? Volgens de Tesla info zou ik met een Tesla wall connector met 22 kW aan 32A 108km/u moeten halen... Ik begrijp het even niet.

Ik dacht dat ik een ChaDeMo adapter niet ging nodig hebben maar begin nu toch te twijfelen... Er zijn genoeg ChaDeMo plaatsen waar ik terecht kan waar nog geen superchargers zijn.
 
@wooter Als je op 24A laadt dan heb je kennelijk de upgraded charger. 24A * 230V * 3fases = 16.5kW. Dit zou wel overeen moeten komen met 70 a 80 km/uur.
Die lader bij Renault leverde dus meer dan op Chargemap staat. Het kan zijn dat diegene die dat laadpunt op de site heeft gezet niet sneller dan 11kW kon laden en dus niet beter wist.
De 43kW AC laders zijn 3fase laders op 3x64A, ik meen dat alleen de oudere Renault Zoe's deze konden gebruiken. De nieuwe Tesla lader kan maximaal 3x24A gebruiken. De volle 3x32A die de WallConnector kan leveren kan alleen met de oudere duochargers.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: FrankNL and wooter