Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat vraag ik me af. Mijn zoon kreeg afgelopen week een nieuwe X. Winterbanden daar bij extra besteld.
Die zijn niet in voorraad en de auto werd afgeleverd met zomerbanden. Kan nog enkele weken duren voor de winterbanden arriveren.
Als ze nieuwe auto's niet kunnen afleveren met nieuwe winterbanden lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze loaners uitrusten met winterbanden. Mogelijk zitten er wel 'all season' banden onder.
Hier wordt de nieuwe X binnen enkele dagen geleverd, bij 't vastleggen van de afspraak stelde ik bijkomend de vraag of de eind september meebestelde winterbanden er op zouden liggen, even terloops meedelend dat me dat toch redelijk logisch leek gezien de periode van levering. Antwoord was dat het even zou nagekeken worden. Dus 'k ga er van uit dat dat tegen de levering in orde is... akkoord met je redenering ivm loaners.

@iWill - op Youtube staan er heel wat 7-seater filmpjes. Deze bijvoorbeeld:
of deze:
of nog eentje (grijns):
- je vind echt massa's info en reviews over alles waar je maar vragen kan over hebben op Youtube, zeker aan te raden.

Ik ontvang de 5-persoons uitvoering van de X en heb al eens een weekje met een 7-persoons uitvoering gereden. Vanaf de middelste rij meen ik dat het allemaal gelijk is qua ruimte indien de 2 achterste zetels in de 7-persoons uitvoering neergeklapt zijn. Als ik me niet vergis zijn in beide versies tegenwoordig ook de middelste plaatsen inklapbaar trouwens. Ook op de Tesla-website zelf staan er wat verduidelijkende foto's wanneer je aan 't configureren slaat.
 
In mijn huidige BMW heb ik meer ruimte voor en achter in de breedte, meer ruimte tot het dak en meer praktische ruimte in de bak. Denk dat die aflopende daklijn daar debet aan is.
De model S is 10 cm breder dan de 5 serie touring, ik denk niet dat de deuren (meer dan) 5 cm dikker zijn in de Tesla.
De bagageruimte in de S is 745 liter, in de 5 touring 570 liter als je de achterbank overeind houdt.

Er zij meer mensen die liever in de Model X rijden en ook geen rationele argumenten hebben, dus ik vergeef het je :p

MS vs 5touring.png
 
Weet niet of deze vraag al in een topic is voor gekomen....
Ik kwam niet weg met de Tesla in de sneeuw...bleef maar slippen.
Alsof ik helemaal geen grip meer had bij het rijden.

Op winterbanden rij ik nu heel vrolijk snel weg en vertragen gaat met vloeiende bewegingen. De traction control grijpt alleen in als ik te snel en te veel accelereert.

Het is gevoel hé, Ik voel het prima aan de controle en snelheid op winterbanden.

Nu heb ik wat rally en race autergrond, maar de model S in de sneeuw is extreem stabiel is mijn mening.

Is bijna saai, zelfs de slip control uit is saai(breekt niet echt uit en gaat vlot accelereren weg)
 
  • Like
Reactions: CL600 and GIO1974
Ik zag het bericht van widodh. Als je pech onderweg krijgt, stel Italië, dan komt Tesla je halen of hoe zit dat? Krijg je dan direct een vervangende auto?
En als je naar een SeC moet. Voor mij is dat (nog, want Eindhoven komt eraan) Tilburg. Krijg je dan een vervangende auto of moet je wachten? Afstand ca. 100 km.
Tot slot, krijg je hem gepoetst en al terug?

Als je je auto in het SeC achter moet laten krijgt je kosteloos een vervangende auto aangeboden. Je krijgt je auto gewassen en gezogen weer terug. Heb ook wel eens een storing meegemaakt die via een over the air update opgelost kon worden. Tesla (desnoods in NL)bellen uit de auto, die kijken dan even in de auto naar wat er mis is en kunnen desnoods een update naar je toe sturen. Of - afhankelijk van de storing en je locatie adviseren even bij een SeC langs te rijden (Stuutgart, Milaan bijvoorbeeld). Heb het meegemaakt en dan bellen ze voor je op zodat men weet dat je er aan komt en desnoods op je wacht. Dan ervaar je het voordeel van één bedrijf zonder dealers en dus ook zonder grenzen. Er zijn voorbeelden van mensen die onderweg in het buitenland een vervangende auto meekregen. De service is echt ongekend - vorig jaar na een lekke band (grote bout erin) op ons vakantieadres in de middle of nowhere in Le Marche (Italië dus) Tesla NL gebeld.. Was eigenlijk alleen om advies te vragen,, vervolgens hebben ze Tesla Milaan voor me benaderd, die op haar beurt een garage in de voor mij dichtstbijzijnde stad uitzocht en een nieuwe band die kant op stuurde.. waarop vervolgens Milaan mij belde met de melding dat ze een autoambulance mijn kant op zouden sturen - op hun kosten.. Denk niet dat ze in alle gevallen nog zo werken, maar geeft wel aan hoe ze er tegenover staan.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: shthpnz and HWS
Als je je auto in het SeC achter moet laten krijgt je kosteloos een vervangende auto aangeboden. Je krijgt je auto gewassen en gezogen weer terug. Heb ook wel eens een storing meegemaakt die via een over the air update opgelost kon worden. Tesla (desnoods in NL)bellen uit de auto, die kijken dan even in de auto naar wat er mis is en kunnen desnoods een update naar je toe sturen. Of - afhankelijk van de storing en je locatie adviseren even bij een SeC langs te rijden (Stuutgart, Milaan bijvoorbeeld). Heb het meegemaakt en dan bellen ze voor je op zodat men weet dat je er aan komt en desnoods op je wacht. Dan ervaar je het voordeel van één bedrijf zonder dealers en dus ook zonder grenzen. Er zijn voorbeelden van mensen die onderweg in het buitenland een vervangende auto meekregen. De service is echt ongekend - vorig jaar na een lekke band (grote bout erin) op ons vakantieadres in de middle of nowhere in Le Marche (Italië dus) Tesla NL gebeld.. Was eigenlijk alleen om advies te vragen,, vervolgens hebben ze Tesla Milaan voor me benaderd, die op haar beurt een garage in de voor mij dichtstbijzijnde stad uitzocht en een nieuwe band die kant op stuurde.. waarop vervolgens Milaan mij belde met de melding dat ze een autoambulance mijn kant op zouden sturen - op hun kosten.. Denk niet dat ze in alle gevallen nog zo werken, maar geeft wel aan hoe ze er tegenover staan.
Dank je. Aan een Wegenwacht heb je ook niet veel natuurlijk. Amazing dit.
 
De model S is 10 cm breder dan de 5 serie touring, ik denk niet dat de deuren (meer dan) 5 cm dikker zijn in de Tesla.
De bagageruimte in de S is 745 liter, in de 5 touring 570 liter als je de achterbank overeind houdt.

Er zij meer mensen die liever in de Model X rijden en ook geen rationele argumenten hebben, dus ik vergeef het je :p

View attachment 265760

Deuren zijn waarschijnlijk niet dikker, maar die S is breed door zijn brede wielkasten waardoor de ruimte van deurstijl tot deurstijl echt smaller aandoet, waarbij de BMW veel hoekiger is en zeker achterin meer praktisch bruikbare ruimte heeft...

Maar ik vergeef het je ook! De X heeft dermate veel ruimte dat ik daar op alle fronten op vooruit ga
 
Zijn er hier mensen die een X hebben in een 7-persoons uitvoering? Ik vraag me af of die 2 extra stoelen op de 3e zitrij voor volwassenen toegankelijk zijn. Tevens de vraag of ze me ruimte kosten? Ze zijn in ingeklapte toestand verzonken in de vloer, maar komt die ruimte vrij als laadruimte in het geval je een 5-persoons uitvoering neemt (dus met normale achterbank)?

Wij hebben een 7-zitter. Ik vind de derde zitrij voor volwassenen niet bruikbaar. Technisch gezien kan je er zitten als volwassene, maar het voelt echt heel benauwd aan. Zelfs met mijn 1m65 en korte benen vind ik het echt veel te krap. Het voelt zoals een zetel met heel weinig beenruimte op een vliegtuig vind ik. En als je de tweede zitrij zoveel mogelijk naar voor zet om op de derde zoveel mogelijk beenruimte te hebben, dan heb je op de tweede zitrij weer minder plaats, zeker als de chauffeur en de bijzitter vooraan ook wat plaats nodig hebben. Maar wij hebben de eerste versie van de 7-zitter, tegenwoordig kan je de tweede zitrij niet meer verschuiven dacht ik en ik weet niet hoe de stoelen dan staan. Maar echt veel plaats zullen ze wel niet hebben kunnen bijtoveren vermoed ik. En voor zover ik weet heb je zonder de extra stoelen een stuk extra bagageruimte. Daar ben ik enorm jaloers op, dus als er ooit een andere model X komt, wordt het een 5-zitter.
 
  • Like
Reactions: Petje1977 and iWill
Dat vraag ik me af. Mijn zoon kreeg afgelopen week een nieuwe X. Winterbanden daar bij extra besteld.
Die zijn niet in voorraad en de auto werd afgeleverd met zomerbanden. Kan nog enkele weken duren voor de winterbanden arriveren.
Als ze nieuwe auto's niet kunnen afleveren met nieuwe winterbanden lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze loaners uitrusten met winterbanden. Mogelijk zitten er wel 'all season' banden onder.
Denk dat ik de nieuwe auto fijn zou laten staan op een dag als deze wanneer ze 'm uitleveren op zomerbanden...
 
Ik zag het bericht van widodh. Als je pech onderweg krijgt, stel Italië, dan komt Tesla je halen of hoe zit dat? Krijg je dan direct een vervangende auto?
En als je naar een SeC moet. Voor mij is dat (nog, want Eindhoven komt eraan) Tilburg. Krijg je dan een vervangende auto of moet je wachten? Afstand ca. 100 km.
Tot slot, krijg je hem gepoetst en al terug?
Enkele jaren geleden ook pech gehad in Zuid Duitsland op weg naar de wintersport. Doordat het callcenter in NL zit, kun je verhaal gewoon in het Nederlands doen, toch makkelijker om een technisch probleem uit te leggen. Binnen 2 uur met gelijkwaardig (Mercedes E combi) vervangend vervoer onderweg en op de terugweg auto weer kunnen oppikken. Herstel en transport naar en van SeC München netjes door Tesla geregeld. Prima service.
 
Enkele jaren geleden ook pech gehad in Zuid Duitsland op weg naar de wintersport. Doordat het callcenter in NL zit, kun je verhaal gewoon in het Nederlands doen, toch makkelijker om een technisch probleem uit te leggen. Binnen 2 uur met gelijkwaardig (Mercedes E combi) vervangend vervoer onderweg en op de terugweg auto weer kunnen oppikken. Herstel en transport naar en van SeC München netjes door Tesla geregeld. Prima service.

Okay. Heb alle servicenummers van Nederland, Duitsland, Zwitserland en Italië al in de telefoon gezet maar dat was dus niet nodig...
 
  • Informative
Reactions: Superendo
Gisteren de Tesla store uitgebreid gezien; proef gereden in een Model S en in de middag terug geweest met de vrouw en zoon en ook de X in overweging te nemen. in vergelijking met mijn huidige BMW 5-serie Toruing lever ik op een model S toch te zwaar in... Model X is dan de enige overweging. Dus aankomende week een nieuwe afspraak op daarmee proef te rijden.

Zijn er hier mensen die een X hebben in een 7-persoons uitvoering? Ik vraag me af of die 2 extra stoelen op de 3e zitrij voor volwassenen toegankelijk zijn. Tevens de vraag of ze me ruimte kosten? Ze zijn in ingeklapte toestand verzonken in de vloer, maar komt die ruimte vrij als laadruimte in het geval je een 5-persoons uitvoering neemt (dus met normale achterbank)?
Grappig hoe beleving kan verschillen. Enkele keren een 5-serie als vervangende auto gehad, maar blij als ik mijn S terug kreeg. Ondanks dat ik toch 5-serie altijd een mooie auto heb gevonden. Die zou ik hebben gereden als ik geen Tesla had gekocht. In een 5-serie zit je naar mijn mening toch behoorlijk ingesloten door de brede middentunnel en de diepere zit. Ook mijn kids op de achterbank zitten liever achterin een S, maar nu we ook een X hebben..... tja..

Als je een 5-persoons X neemt, heb je de extra ruimte beschikbaar als laadruimte. Hierin ligt wel een plaat, zodat je een vlakke vloer heb, maar deze kan eruit. Daarmee heb je ongeveer 20-25 cm meer laadruimte (hoogte).
 
  • Like
Reactions: iWill
Tesla gebeld en zoals verwacht staan alle auto's op "zomerbanden". Ik heb gevraagd mijn afspraak naar woensdag te verzetten. Ik kan wel rijden, maar het inleveren van een Tesla op gloednieuwe winterbanden en ophalen van een vervangende auto met gewone banden die 20k hebben gereden, is wat tegennatuurlijk in dit weer ;)
 
Ik zag het bericht van widodh. Als je pech onderweg krijgt, stel Italië, dan komt Tesla je halen of hoe zit dat? Krijg je dan direct een vervangende auto?
En als je naar een SeC moet. Voor mij is dat (nog, want Eindhoven komt eraan) Tilburg. Krijg je dan een vervangende auto of moet je wachten? Afstand ca. 100 km.
Tot slot, krijg je hem gepoetst en al terug?

SeC in Eindhoven? Wanneer en waar?

Dat zou voor mij ook een stuk praktischer zijn.