Charly D
Member
Ik zit intussen op de 5.500km in dezelfde tijd Met 'n gemiddelde van zo'n 290 Wh/km.
dat doe je vlot, ik zit wel op schema, rijd ongeveer 25k per jaar
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik zit intussen op de 5.500km in dezelfde tijd Met 'n gemiddelde van zo'n 290 Wh/km.
320 km hard rijden bij deze temperaturen gaat niet lukken. Met normale snelheden wel en in de warmere perioden is het een makkie.Een aantal weken geleden heb ik een proefrit gemaakt in een Model X P90D.
Ben na de proefrit direct aan het lezen geslagen en heb een reservering gedaan. Tevens nog een afspraak gemaakt voor een uitgebreidere proefrit.
Heb behoorlijk wat gelezen over bereik.
maar dit is natuurlijk wel hetgeen waar ik me de meeste zorgen om maak.
Ik rijd dagelijks ruim 160km enkele reis en heb geen mogelijkheid om op de bestemming te laden. Moet dus ook retour zonder te laden.
Zijn de ervaringen zo dat dit mogelijk is (320km) zonder laden.
Ik begrijp dat het afhankelijk is van een heleboel factoren. Maar laten we hierbij uitgaan van het rijden van de maximum snelheid en de temperatuur zoals die nu is.
320 km hard rijden bij deze temperaturen gaat niet lukken. Met normale snelheden wel en in de warmere perioden is het een makkie.
320 km hard rijden bij deze temperaturen gaat niet lukken. Met normale snelheden wel en in de warmere perioden is het een makkie.
130 km/u met een X levert een verbruik op van rond 300 wH/km. Bij 110 km/u is dat al gedaald tot rond 260 wH/km. Met 110 km/u haal je die 320 km dus wel, met 130 km/u dus niet. Wel kun je fantastisch makkelijk met de snelheid en tripplanner spelen om in ieder geval zonder tussentijds laden thuis te komen.Wat versta je hierbij dan onder hard rijden en onder normale snelheden? Is de toegestane snelheid aanhouden hard rijden?
En is er ook geen krachtstroomstekker aanwezig ? Zodra je EV gaat rijden ga je opeens op allerlei onverwachte plekken laadmogelijkheden zien.@CO2CLEAN, ja kan het zeker toelichten. De organisatie waar ik op dit moment zit heeft geen laadvoorzieningen op het terrein, het is niet midden in een bos maar gewoon in de bewoonde wereld Ik heb ook geen invloed om te zorgen dat er laadvoorzieningen komen, hoewel ik toch regelmatig EV's zie staan op het terrein.
Eindhoven is inderdaad geen probleem qua laadinfra zit op 5 tot 7 minuten van de supercharger. Voor de winter / koude maanden zou dat betekenen elke dag even laden zodat de afstand geen probleem vormt. In de zomer maanden is dat dan niet nodig maar nog steeds mogelijk als planning van die dag dat vereist.
Die SuC in Eindhoven is minder ideaal dan je wellicht denkt.
Die ligt aan de N2, de randweg om Eindhoven. Die staat met tijden propvol en kent een 80 km/h snelheidsbeperking.
Voor dagelijks gebruik in de avondspits niet te doen. Omrijden voor SuC Oosterhout is dan waarschijnlijk sneller.
(Maar de rit duurt dan nog steeds langer dan i.g.v. de snelheidheid beperken tot 110 km/h.)
Verder helpen ook in de X de instellingen range mode 'on' en luchtvering 'very low' weer een paar procent. Dat laatste zelfs verrassend veel.