Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Paar kleine vraagjes:

Heb een S70, hoe krijg ik traction control uit? Staat dit gewoon onder instellingen? Kon het namelijk zo even niet vinden...

Sinds enkele maanden (volgens mij ook iets van gelezen) haalt de Tesla niet meer via rechts in op de AP. Dit is in sommige situaties best wel irritant. Laatst nog bijna een ongeluk door gehad doordat de auto achter me niet had verwacht dat ik ging remmen (er reed immers niemand voor me). Soms sorteren mensen nou eenmaal heel vroeg voor. Is er een optie om dit uit te zetten?

Was vorige week een weekje naar Londen en de navigatie heeft me toch af en toe in de steek gelaten. Meer mensen last van dat de navi je over debiele routes laat rijden, traag is of soms gewoon niet eens meer een route kan berekenen (dingetje blijft draaien)? Google Maps op de tel. werkt prima hoor daar niet van, maar ik vind het erg matig, vooral omdat je ook redelijk afhankelijk bent van superchargers.
 
Tip gevraagd:hoe die afleidende waarschuwings stickers op de zonnekleppen van de MX te verwijderen zonder de stof van de zonnekleppen te beschadigen. Iemand ideeën?

IMG_5200.JPG
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Was vorige week een weekje naar Londen en de navigatie heeft me toch af en toe in de steek gelaten. Meer mensen last van dat de navi je over debiele routes laat rijden
Ik durf te zeggen: iedereen, maar het zijn toch uitzonderingen.
traag is of soms gewoon niet eens meer een route kan berekenen (dingetje blijft draaien)?
Dit kwam 'vroeger' veel voor en heb ik al zeker een jaar niet meer gehad, maar afgelopen zondag was het ineens raak.

Goed moment ook, vier puberboys mee die nog nooit in een Tesla hadden gezeten, en na 500 meter moest ik al een screen reset doen. Een rit van 120 km en niet één vraag of opmerking over de auto gehad. o_O
 
Tip gevraagd:hoe die afleidende waarschuwings stickers op de zonnekleppen van de MX te verwijderen zonder de stof van de zonnekleppen te beschadigen. Iemand ideeën?

View attachment 214769
Bijzonder zit deze sticker nu ook al achter de zonneklep aan de bestuurderszijde? Wie plaatst hier nu een kinderzitje? Vroeger zat ie alleen aaan de bijrijders kant. Bij het weghalen (nat maken en pulken) zie je het wel dat de stof een klein beetje ruwer is geworden.
 
wat ik me afvraag: werkt hier in België die autopilot en wat nog zal geactiveerd worden? er zijn toch wegen waar de webmarketing al een tijd niet meer herschilderd is? zal een tesla ooit autonoom op de Brusselse grote ring kunnen rijden vb stel het stuk E40 Luik Brussel afrit ring richting Zaventem

Die bocht neemt AP1 al goed zelf hoor. Een jaar of zo terug nam ie die dingen voluit aan 120 km/u (ook bijv. de bocht van E19 naar ring richting Zaventem) en dat was wat stuipen-op-het-lijf-jagend, maar intussen heeft AP1 geleerd zulke bochten aan een 'goede huisvader'-snelheid (genre 85 km/u) te nemen. Perfect is het niet maar wel al verbluffend goed. AP2 schijnt nog niet op dat niveau te zijn maar zal dat niveau wel over een paar maanden halen en overtreffen.
 
Ik heb even een korte vraag over DAB+. Ik merk dat de tesla maar een heel beperkt aantalstations ziet via Dab+. Hebben jullie hier ervaring mee?
Goeie vraag! Ook ik heb hetzelfde. Overigens, ik zie nergens de aanduiding DAB+, alleen DAB. Er is een verschil tussen DAB en DAB+ overigens. ( Digital Audio Broadcasting - Wikipedia ). Moten we weer aannemen dat Tesla met DAB eigenlijk DAB+ bedoelt?
Het is in de interface overigens lastig te zien of je favorieten nu "Radio" is of "TuneIn".
IMG_5304.JPG
IMG_5305.JPG
 
Goeie vraag! Ook ik heb hetzelfde. Overigens, ik zie nergens de aanduiding DAB+, alleen DAB. Er is een verschil tussen DAB en DAB+ overigens. ( Digital Audio Broadcasting - Wikipedia ). Moten we weer aannemen dat Tesla met DAB eigenlijk DAB+ bedoelt?
Het is in de interface overigens lastig te zien of je favorieten nu "Radio" is of "TuneIn".
View attachment 216400 View attachment 216401
Overigens interessant: ik keek even op de Tesla site en zag dat ze de tekst mbt Ultra High Fidelity geluidspakket gewijzigd hebben in vergelijking tot een paar maanden geleden toen ik hem bestelde, en er een verschil is tussen de NL site en de USA site:

upload_2017-2-26_10-1-36.png


upload_2017-2-26_10-3-9.png
 

Attachments

  • upload_2017-2-26_10-0-27.png
    upload_2017-2-26_10-0-27.png
    637.9 KB · Views: 40
Ik had iets aparts vorige week. Amper een uurtje op weg naar de wintersport liep ineens mijn hele instrumentarium vast. Na bijna drie-en-half jaar met mijn oldtimer model S weet hij me nog te verrassen met iets nieuws. Zonder dat ik op cruise control reed bleef mijn snelheidsmeter op 125 km/h staan (deze eenheid lukt me nog nét) terwijl ik inmiddels duidelijk langzamer reed, de ODO meter bleef staan, alles bleef bevroren. Toch niet zo prettig tijdens het rijden. Ben na een aantal kilometers maar even van de snelweg afgegaan voor een totale reset, en dat bracht gelukkig soelaas. Daarna heeft de navigatie nog een aantal keer een exotische suggestie gedaan die ik wijselijk maar genegeerd heb, om het bovenstaande nog maar eens te bevestigen. Ik erger met trouwens ook aan die op elkaar geplakte blauwe lijnen in de navigatie, mijn dochter knutselt netter. Maar goed, verder blijft het een genot op reis met deze auto.

Oh sh*t...ik zit in het verkeerde draadje. Sorry.