Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je daar nu pas last van ? Ben al eens tegen een muur aangereden met 133 per uur -;). Het "bevriezen" ontstaat als het systeem veel te veel tegelijk te verwerken heeft.. Is op zich niets aan de hand - je kunt ook gewoon rijdend een reset doen. De algemene verwachting is dat de nieuwe Linux kernel het probleem voor onze "oudjes" gaat oplossen..
 
Ik krijg mijn model S niet met mijn huis WiFi geconnect. Hij ziet hem wel en heb echt het goede password. Kan het iets met de instellingen van huiswifi te maken hebben want ik zie weinig instellingsmogelijkheden in de auto
Reinier, even zoeken op het forum. Daar is wel en draadje over te vinden.
Heeft waarschijnlijk te maken met welke wifi je gebruikt, 802.11 b/g/n of de laatste versie 802.11 ac. Die laatste zal denk ik niet ondersteund worden, in ieder geval niet op mijn classic.
 
Die bocht neemt AP1 al goed zelf hoor. Een jaar of zo terug nam ie die dingen voluit aan 120 km/u (ook bijv. de bocht van E19 naar ring richting Zaventem) en dat was wat stuipen-op-het-lijf-jagend, maar intussen heeft AP1 geleerd zulke bochten aan een 'goede huisvader'-snelheid (genre 85 km/u) te nemen. Perfect is het niet maar wel al verbluffend goed. AP2 schijnt nog niet op dat niveau te zijn maar zal dat niveau wel over een paar maanden halen en overtreffen.
doet ie dat adhv de live camerabeelden vooraan of weet ie hoe de richting van het baanvak loopt adhv zijn gps navigon kaarten?
 
Ik heb even een korte vraag over DAB+. Ik merk dat de tesla maar een heel beperkt aantalstations ziet via Dab+. Hebben jullie hier ervaring mee?

Heb je de volledige DAB band laten scannen naar zenders?
Hier in Vlaanderen heb je o.a. alle zendes van de VRT ter beschikking in DAB via één enkele draaggolf.
De zenders die je als favoriet wil moet je eerst aanklikken en per zender het hartje "aanvinken".
 
Inderdaad, X.
Vorige softwareversies gaven meteen inzicht in alle zenders in een bepaalde band (draaggolf noem jij het, 12C bijvoorbeeld).
Tegenwoordig wordt telkens maar een beperkt gedeelte van alle aanwezige banden gescand. Herhaaldelijk scannen tot je de gewenste zender hebt gevonden werkt wel, maar is in mijn ogen veel minder gebruiksvriendelijk. Ik wijt dit aan het feit dat er geen DAB+ is in Californië, waar de software wordt gemaakt en getest.
 
Hij leert door te merken wat de bestuurders doen. Als de meeste met zo'n 85 km/u door die bocht gaan zal de Tesla dat (bij voldoende data) overnemen.

Ik heb de indruk dat AP sedert een paar maanden ook naar GPS kijkt. In mijn buurt zijn een aantal snelweg-afritten die kaarsrecht zijn maar op een "T" eindigen, en daar remt ie af lang voor ie de "T" zou kunnen zien. Ik betwijfel of dat alleen met mimetisme van andere gebruikers te maken heeft. Er zijn plekken in mijn buurt waar ie alleen met mimetisme zou kunnen bijleren en na anderhalf jaar nog geen iota verbeterd is (bochten waar er plots geen zijlijnen meer zijn bijv., wat een GPS ook niet ziet natuurlijk), dus GPS-info inzake een nakende "T" of scherpe bocht heeft ie vandaag misschien toch mee geïncorporeerd in zijn gedachtengang.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Hoe krijg je die ronde teller op je scherm?

20170301_083233.png
 
Bij elke DeC staat de zin : only for patrons. Ik hoop toch niet dat deze plaasten zo flauw zijn een niet patron met Tesla te weigeren:( Iemand ervaring !?
Al een paar keer gehad dat ik niet zo welkom was of alleen tegen betaling. Afgelopen week gevraagd hoe het zit met DeC. Als er 1 hangt bij bv een hotel zal deze meestal in de garage staan en mogen ze het laadpaal beperken tot alleen gasten van het hotel. Als er meerdere DeC aanwezig zijn is dit meestal Publiek. In beide gevallen mag er geen geld gevraagd worden.