Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Dank allemaal! Weer een stapje verder.... of toch niet; veel om over na te denken, 5300 euro voor een beter geluid en een warm stoel blijf ik veel geld vinden.

Ik zal nog eens exact navragen wat de "Zelfrijdende functie" nu precies kan en mag in NL.
 
Ja maar een telefoon laad je ook helemaal op. En dan is het het beste hem bijna helemaal te laten leeglopen alvorens op te laden. Waarom bij Tesla dan anders?
Omdat Tesla dat adviseert. Je mag hem wel tot 100% laden maar doe dat alleen als je binnen een uur daarna vertrekt.
Li-Ion accu's vinden het het prettigst, voor de levensduur dan, om tussen 50 en 70% geladen te zijn.
Afhankelijk van de conditie van de accu, Tesla kan die natuurlijk op afstand in de gaten houden, kun je ook geknepen worden bij het laden aan de SuperCharger.
 
Mag ik er een wellicht domme vraag aan toevoegen? Bij Tesla zeiden ze dat als je op vakantie ging je de auto 100% kon volladen. Dus anders niet. Waarom eigenlijk??
Blader even één of twee pagina’s terug, daar is het een en ander uitgelegd. Je accu helemaal laten leeglopen is ook voor de telefoon niet goed, daarnaast zijn de meeste telefoons na drie jaar wel klaar met de accu.
 
Mag ik er een wellicht domme vraag aan toevoegen? Bij Tesla zeiden ze dat als je op vakantie ging je de auto 100% kon volladen. Dus anders niet. Waarom eigenlijk??
Zo erg is het allemaal niet, de adviezen zijn goedbedoeld, maar je kunt prima elke dag tot 100% laden, alleen wanneer de accu op leeftijd raakt dan zal ie wat %-tjes minder capaciteit hebben dan eentje die perfect behandeld is.
Zie bijv dit artikel over een taxi die niks anders doet dan tot 100% laden elke dag: Tales from a Tesla Model S at 200k miles
 
Moet zeggen dat de Audio mij niet tegenvalt in mijn auto. Ik was degene gewend in de 85's van mijn collega, maar de standaard audio is echt veel beter dan wat hij had. Er is daar wel het e.e.a. veranderd.

ik had de B&O in mijn Audi, dat was wel even iets totaal anders. Maar voor standaard audio is het niet slecht en doet het niet onder meer voor de standaard audio bij andere premium merken.

Als je je Tesla in Tilburg gaat ophalen, krijg je hem op 100% geladen mee...

90% ;)
 
Zo erg is het allemaal niet, de adviezen zijn goedbedoeld, maar je kunt prima elke dag tot 100% laden, alleen wanneer de accu op leeftijd raakt dan zal ie wat %-tjes minder capaciteit hebben dan eentje die perfect behandeld is.
Zie bijv dit artikel over een taxi die niks anders doet dan tot 100% laden elke dag: Tales from a Tesla Model S at 200k miles
Thnx. Volgende keer eerst even kijken in de manual.
 
Ik zal nog eens exact navragen wat de "Zelfrijdende functie" nu precies kan en mag in NL.

Gisteren de Tesla store uitgebreid gezien; proef gereden in een Model S en in de middag terug geweest met de vrouw en zoon en ook de X in overweging te nemen. in vergelijking met mijn huidige BMW 5-serie Toruing lever ik op een model S toch te zwaar in... Model X is dan de enige overweging. Dus aankomende week een nieuwe afspraak op daarmee proef te rijden.

Zijn er hier mensen die een X hebben in een 7-persoons uitvoering? Ik vraag me af of die 2 extra stoelen op de 3e zitrij voor volwassenen toegankelijk zijn. Tevens de vraag of ze me ruimte kosten? Ze zijn in ingeklapte toestand verzonken in de vloer, maar komt die ruimte vrij als laadruimte in het geval je een 5-persoons uitvoering neemt (dus met normale achterbank)?
 
Ik krijg morgen een vervangende Tesla voor een week. Ze gaan de afleverfouten herstellen. Staan die vervangende auto's op winterbanden?
Dat vraag ik me af. Mijn zoon kreeg afgelopen week een nieuwe X. Winterbanden daar bij extra besteld.
Die zijn niet in voorraad en de auto werd afgeleverd met zomerbanden. Kan nog enkele weken duren voor de winterbanden arriveren.
Als ze nieuwe auto's niet kunnen afleveren met nieuwe winterbanden lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze loaners uitrusten met winterbanden. Mogelijk zitten er wel 'all season' banden onder.
 
Ik zag het bericht van widodh. Als je pech onderweg krijgt, stel Italië, dan komt Tesla je halen of hoe zit dat? Krijg je dan direct een vervangende auto?
En als je naar een SeC moet. Voor mij is dat (nog, want Eindhoven komt eraan) Tilburg. Krijg je dan een vervangende auto of moet je wachten? Afstand ca. 100 km.
Tot slot, krijg je hem gepoetst en al terug?