Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt. Energieinstellingen zijn er niet meer en contact met app is soms een drama. Join the club!
Denk dat het aan de lokale internetverbinding ligt op de plek waar de auto staat. Op mijn regelmatige p-plekken heb ik altijd contact. Ook toen de auto enkele dagen bij de wrapper en later bij de detaillering was kon ik prima volgen wat ze aan het doen waren. (Deuren, trunk, frunk, open / dicht, bij de wrapper ging ‘ie ‘s nachts zelfs aan de lader)
 
Denk dat het aan de lokale internetverbinding ligt op de plek waar de auto staat. Op mijn regelmatige p-plekken heb ik altijd contact. Ook toen de auto enkele dagen bij de wrapper en later bij de detaillering was kon ik prima volgen wat ze aan het doen waren. (Deuren, trunk, frunk, open / dicht, bij de wrapper ging ‘ie ‘s nachts zelfs aan de lader)
Zou kunnen. Voor mij lijkt het een random iets te zijn. De ene keer geen probleem, de andere keer een ramp.
 
Gisteren weer eens langs de super charger geweest, ik stap uit doe de slang erin rook een sigaretje en de auto gaat op slot.
Leuk maar mijn keyfob lag nog in mijn auto te samen met mn telefoon en alle andere spullen. Never meer open te krijgen. Dank aan de Telsa rijder die naast mij stond ik mocht zijn telefoon lenen om Tesla te bellen, na 30 minuten in de wacht te staan hebben zij de auto op afstand open gemaakt. Belachelijk dat dit kan, mij n Outlander was nooit op slot te krijgen met de key nog in de auto, de keyfob lag gewoon in het bakje bij de 12v aansluiting. Ook denk ik dat een wachttijd van 30+ minuten wel wat veel is.
Gauw weer een Mitsubishi bestellen! o_O
 
  • Like
  • Funny
Reactions: J-Peters and Edi99
Gisteren weer eens langs de super charger geweest, ik stap uit doe de slang erin rook een sigaretje en de auto gaat op slot.
Leuk maar mijn keyfob lag nog in mijn auto te samen met mn telefoon en alle andere spullen. Never meer open te krijgen. Dank aan de Telsa rijder die naast mij stond ik mocht zijn telefoon lenen om Tesla te bellen, na 30 minuten in de wacht te staan hebben zij de auto op afstand open gemaakt. Belachelijk dat dit kan, mij n Outlander was nooit op slot te krijgen met de key nog in de auto, de keyfob lag gewoon in het bakje bij de 12v aansluiting. Ook denk ik dat een wachttijd van 30+ minuten wel wat veel is.

ach, is gewoon een kwestie van instellen. Kwam er vanmiddag toen ik al binnen zat achter dat ik de sleutel op het parkeerterrein in de auto (op de rechtervoorstoel) had laten liggen. Met telefoon auto gesloten. Eigenlijk belachelijk dat dit kan... -;)
 
Frunk is is speciaal ontworpen voor het vervoeren van riekende goederen die je niet in je auto wilt hebben. Door het ontbreken van een ICE-motor wordt de Frunk niet verwarmd. Ben op 7 jan 2017 met een laag ijzel in Eindhoven aangekomen... AP stopt er dan overigens ook mee. Vandaar dat je de optie hebt om je ruitewisservloeistof te verwarmen.

IMG_5507.jpg
IMG_5505.jpg
 
  • Informative
Reactions: Miro
Nog een vraagje, ik zit sinds dat ik de auto heb mogen ontvangen afgelopen donderdag op software versie 2018.14.2. Nu geloof ik dat er ondertussen al een paar nieuwe updates zijn uitgekomen. Werken de updates zo dat je altijd naar de laatste versie gaat? Of ga je simpelweg naar de volgende versie per update net zo lang totdat je bij bent...

Ik had namelijk wel een update verwacht ondertussen. ;)

Daarnaast merk ik dat ik elke dag wel een keer moet rebooten om weer LTE internet te krijgen. Anders zegt hij wel dat er verbinding is, maar komt er niets binnen. Ik heb het gevoel dat het met het switchen tussen WiFi en LTE te maken heeft. Wellicht heeft dat ook te maken met het gebrek aan updates...
 
Nog een vraagje, ik zit sinds dat ik de auto heb mogen ontvangen afgelopen donderdag op software versie 2018.14.2. Nu geloof ik dat er ondertussen al een paar nieuwe updates zijn uitgekomen. Werken de updates zo dat je altijd naar de laatste versie gaat? Of ga je simpelweg naar de volgende versie per update net zo lang totdat je bij bent...

Ik had namelijk wel een update verwacht ondertussen. ;)

Daarnaast merk ik dat ik elke dag wel een keer moet rebooten om weer LTE internet te krijgen. Anders zegt hij wel dat er verbinding is, maar komt er niets binnen. Ik heb het gevoel dat het met het switchen tussen WiFi en LTE te maken heeft. Wellicht heeft dat ook te maken met het gebrek aan updates...

Het verhaal over updates is het grote MM (Musk Mystery). Het is tot op heden gewoon wachten tot je geselecteerd wordt en er een melding verschijnt :)

TeslaFi.com Firmware Tracker

Op bovenstaande site kan je een indicatie krijgen van de huidige stand van zaken. Let wel: het is natuurlijk niet representatief, het zijn vaak de wat meer technisch aangelegde mensen die een dergelijke applicatie installeren. Ik vermoed dat er veel mensen zijn die nooit ook maar iets installeren, tenzij het SEC dat voor ze doet.

Overigens is er sprake van dat er ooit een optie komt om updates zelf aan te vragen....Maar wanneer?
 
  • Informative
Reactions: MarcelMaas
Nog een vraagje, ik zit sinds dat ik de auto heb mogen ontvangen afgelopen donderdag op software versie 2018.14.2. Nu geloof ik dat er ondertussen al een paar nieuwe updates zijn uitgekomen. Werken de updates zo dat je altijd naar de laatste versie gaat? Of ga je simpelweg naar de volgende versie per update net zo lang totdat je bij bent...

Ik had namelijk wel een update verwacht ondertussen. ;)

Daarnaast merk ik dat ik elke dag wel een keer moet rebooten om weer LTE internet te krijgen. Anders zegt hij wel dat er verbinding is, maar komt er niets binnen. Ik heb het gevoel dat het met het switchen tussen WiFi en LTE te maken heeft. Wellicht heeft dat ook te maken met het gebrek aan updates...

Ik had hetzelfde probleem en heb de WiFi verbinding op mijn kantoor verwijderd en nu werkt LTE zonder problemen. Thuis staat de auto ook op de WiFi verbonden maar hier heb ik geen problemen met LTE. Mischien ligt het aan de draadloze router.
 
Mijn Tesla is een paar dagen oud en ik weet nu al dat de collision braking werkt! :eek:

Ik reed op een 80km weg op de adaptive cruise control in stand 4 (geen autosteer). Steekt er plots uit het niets een auto over vlak voor mijn voorganger langs. Nog voor mijn voorganger remde (voor hem was het echt kantje boord) ging mijn Tesla al vol in de ankers. Schrikken! Eerst van de remactie van mijn auto en pas daarna van de verkeerssituatie.

Heb er wel een beetje vervelend gevoel aan over gehouden. Weet eigenlijk niet waarom. Ik denk dat de auto het goed deed, toch? Maar ikzelf was veel trager en mijn voorganger ook. Misschien even wennen aan het feit dat de auto dit toch beter kan. Of is het het gevoel dat de beslissing van de auto wat 1-dimensionaal lijkt. Met deze reactiesnelheid lijkt een menselijke achteroprijder kansloos, toch?

Opluchting overheerst, er is immers niks gebeurd. En (nog meer) bewondering voor de technologie in mijn Tesla. Veel veilige km's ahead!
 
Nog een vraagje, ik zit sinds dat ik de auto heb mogen ontvangen afgelopen donderdag op software versie 2018.14.2. Nu geloof ik dat er ondertussen al een paar nieuwe updates zijn uitgekomen. Werken de updates zo dat je altijd naar de laatste versie gaat? Of ga je simpelweg naar de volgende versie per update net zo lang totdat je bij bent...

Ik had namelijk wel een update verwacht ondertussen. ;)

Dat is gek! We hebben de auto toch echt op exact hetzelfde moment gekregen. De mijne heeft echter versie 2018.21.9. En bij mijn weten heb ik geen updates gehad sindsdien.
 
Mijn Tesla is een paar dagen oud en ik weet nu al dat de collision braking werkt! :eek:

Ik reed op een 80km weg op de adaptive cruise control in stand 4 (geen autosteer). Steekt er plots uit het niets een auto over vlak voor mijn voorganger langs. Nog voor mijn voorganger remde (voor hem was het echt kantje boord) ging mijn Tesla al vol in de ankers. Schrikken! Eerst van de remactie van mijn auto en pas daarna van de verkeerssituatie.

Heb er wel een beetje vervelend gevoel aan over gehouden. Weet eigenlijk niet waarom. Ik denk dat de auto het goed deed, toch? Maar ikzelf was veel trager en mijn voorganger ook. Misschien even wennen aan het feit dat de auto dit toch beter kan. Of is het het gevoel dat de beslissing van de auto wat 1-dimensionaal lijkt. Met deze reactiesnelheid lijkt een menselijke achteroprijder kansloos, toch?

Opluchting overheerst, er is immers niks gebeurd. En (nog meer) bewondering voor de technologie in mijn Tesla. Veel veilige km's ahead!
Bestuurders horen een zodanige afstand tot hun voorganger te bewaren dat zij kunnen remmen binnen de afstand dat de weg vrij en te overzien is. Een achterligger moet dus altijd op tijd kunnen remmen, hoe hard jij ook remt. Achterliggers die bovenop een hard remmende voorligger rijden worden daarvoor altijd veroordeeld. Alleen ingeval het hard remmen opzettelijk gebeurt om achterliggers 'te corrigeren', wordt door de rechter weleens anders geoordeeld.