Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Is dit normaal “gedrag”, vergelijkbaar met de huisdeur achter je dichttrekken met de sleutel binnen, of hoort dit niet te gebeuren? Doordat ik autopresent en autoclose heb aanstaan, open en sluit ik de auto niet bewust en dan kan je makkelijk je sleutel binnen laten liggen.

Voor de duidelijkheid - ja dat is normaal gedrag. Hangt er overigens wel vanaf waar de sleutel in de auto ligt.
Heb het zelf ook twee keer meegemaakt. De eerste keer kon ik de auto nog via de app openen, de tweede keer kreeg ik geen contact en moest ik mijn zoon vragen de sleutel te komen brengen. Gelukkig maar paar km. Op vakantie neem ik altijd dan ook de reservesleutel mee, je weet maar nooit -;)
Overigens - de app vraagt periodiek om je paswoord. Handig om dat ergens opgeslagen te hebben, tenzij je het kan onthouden.
 
Moest vanochtend gaan werken. Tuurlijk van plan mijn auto voor te verwarmen (dichtgevroren -6). Ging niet lekker: kon met de app geen verbinding met de auto krijgen (meermaals app gestart, diverse netwerkverbindingen gebruikt). Parkeersensoren en autopilot deden het ook niet. Dus in een ijskoude auto gestapt. Sensoren etc zullen wel dichtgevroren hebben gezeten, daarom geen parkeerhulp en autopilot. Echter waarom via de app geen contact met de auto te krijgen? Wie begrijpt dat en hoe kan ik dit de volgende keer oplossen?

Ik herken het. Altijd (na max een 20-tal seconden) verbinding, maar vrijdagochtend, bij -5, kon ik niet met de app verbinding krijgen om de rijp van de ruiten te smelten. Bij de auto aangekomen ging het glas van de bestuurdersdeur ook niet de 1,5 cm naar beneden. Twee herstarts van het middenscherm bracht weer leven in de auto, maar het glas bleef bij dichtslaan van het portier omhoog. Gelukkig verbrijzelde de ruit niet, maar een waarschuwing is op zijn plaats.


Update: vandaag weer geen verbinding mogelijk van app naar S. Weer was het koud vannacht. Zou er een relatie zijn?
 
Last edited:
Ik herken het. Altijd (na max een 20-tal seconden) verbinding, maar vrijdagochtend, bij -5, kon ik niet met de app verbinding krijgen om de rijp van de ruiten te smelten. Bij de auto aangekomen ging het glas van de bestuurdersdeur ook niet de 1,5 cm naar beneden. Twee herstarts van het middenscherm bracht weer leven in de auto, maar het glas bleef bij dichtslaan van het portier omhoog. Gelukkig verbrijzelde de ruit niet, maar een waarschuwing is op zijn plaats.


Update: vandaag weer geen verbinding mogelijk van app naar S. Weer was het koud vannacht. Zou er een relatie zijn?
Hier ook geen verbinding mogelijk. :(
 
Bij mij weer wel verbinding. Kan ook aan de wifi liggen. Ik heb nu sinds kort een wifi repeater in de garage en nu lukt de verbinding wel altijd direct.
Heel vervelend geen verbinding te hebben, want ik heb een brug in de garage en de kolom zit precies bij de bestuurdersdeur. Die kan dus niet open als de auto binnen staat. Ik rijd daarom altijd met summon naar binnen en naar buiten. Als je dan geen verbinding krijgt, is het wel een dingetje: achterin stappen, en met een stok op het rempedaal duwen om de tow functie te activeren en dan de auto een stuk naar achteren moeten duwen om de deur open te krijgen of telkens de wifi uit te moeten zetten. Dat is de 1 keer gebeurd (kreeg toen zelfs geen verbinding met de 3G) en sinds ik die wifi repeater heb, werkt het allemaal veel sneller en beter en altijd verbinding (afkloppen...)
 
Klein vraagje in verband met pechverhelping:

Mijn verzekeraar verpatst me elke keer extra "Pechverhelping" bij mijn verzekeringen. Begrijp ik het correct dat Tesla zijn eigen pechverhelping heeft? Hoe snel reageert die normaal? Krijg je steeds een vervangwagen?
 
Klein vraagje in verband met pechverhelping:

Mijn verzekeraar verpatst me elke keer extra "Pechverhelping" bij mijn verzekeringen. Begrijp ik het correct dat Tesla zijn eigen pechverhelping heeft? Hoe snel reageert die normaal? Krijg je steeds een vervangwagen?
Ik heb er indertijd toch ook pechverhelping bij genomen. Kleine lettertjes vd garantie zouden ergens vermelden dat dat enkel binnen 50km van een SeC geldt. Vergeet niet dat je geen reservewiel hebt.
Nu ik ook nog buiten garantie ben is het zeker nuttig.
Gelukkig nog niet nodig gehad.
 
Teslawaze toont idd de windsnelheid en windrichting.
Wat interessante info is.
ergens in de opties/settings in te stellen.

overigens in the UK ook weerradar erboven op.

Vertaling naar range moet je zelf doen.

Not any longer -;) - mooie ontwikkeling. We zijn het allemaal bijna als normaal gaan ervaren dat je 2, 3 of 5 jaar oude Tesla profiteert van dit soort ontwikkelingen en zonder kosten er gebruik van kan maken. Welk ander automerk doet dat ook zo - gewoon als beleid?

Tesla is now using more sophisticated algorithm with temperature to better predict range
 
Not any longer -;) - mooie ontwikkeling. We zijn het allemaal bijna als normaal gaan ervaren dat je 2, 3 of 5 jaar oude Tesla profiteert van dit soort ontwikkelingen en zonder kosten er gebruik van kan maken. Welk ander automerk doet dat ook zo - gewoon als beleid?

Tesla is now using more sophisticated algorithm with temperature to better predict range

Interessant. Jammer dat wind nog niet wordt meegenomen, want dat is vaak de grootste factor. Maar ook moeilijk te voorspellen omdat door bebossing, bebouwing, geluidsschermen etc. de wind lokaal best anders kan zijn dan in een weerbericht.
Wellicht dat het in de toekomst mogelijk wordt om de voorspelling van het gebruik te doen op basis van voorgangers wanneer er voldoende Tesla’s rondrijden...
 
  • Like
Reactions: S-19910
Alles afgezocht, maar kan het niet vinden: Voor hele korte ritjes (2-5 km) is stoelverwarming meer dan genoeg. Zonde om daar de hele auto voor te verwarmen. Als je er bent, begint hij pas net lekker warm te worden en te blazen. Als ik de verwarming uit zet, doet hij niets en beslaat alles.
Bij mijn phev kon ik, door de temperatuur op 15,5 te zetten, de blower wel flink laten blazen om condensatie te voorkomen, maar zonder dat de verwarming aan ging. Kan dat bij mijn MS 2018 ook op een of andere manier?
 
Alles afgezocht, maar kan het niet vinden: Voor hele korte ritjes (2-5 km) is stoelverwarming meer dan genoeg. Zonde om daar de hele auto voor te verwarmen. Als je er bent, begint hij pas net lekker warm te worden en te blazen. Als ik de verwarming uit zet, doet hij niets en beslaat alles.
Bij mijn phev kon ik, door de temperatuur op 15,5 te zetten, de blower wel flink laten blazen om condensatie te voorkomen, maar zonder dat de verwarming aan ging. Kan dat bij mijn MS 2018 ook op een of andere manier?

Ja, gewoon temp laag zetten, luchtstroom op de voorruit en de ventilator hoog zetten.
Wel AC en recirculatie ook uit zetten en je hebt denk ik wat je vraagt.

Zelf maak ik mij daar niet druk om voor die 1-2x in de week dat ik een dergelijke rit maak maar als dat je standaard ritjes zijn dan kan het wellicht veel uitmaken. Toch zal hij ook op 15C nog aardig gaan verwarmen als het buiten vriest en is het de vraag of je feitelijk veel bespaart tov 19C of 20C. Immers zal de auto in die 2-5 km toch nog niet op temperatuur zijn ook niet op de 15C.
 
Not any longer -;) - mooie ontwikkeling. We zijn het allemaal bijna als normaal gaan ervaren dat je 2, 3 of 5 jaar oude Tesla profiteert van dit soort ontwikkelingen en zonder kosten er gebruik van kan maken. Welk ander automerk doet dat ook zo - gewoon als beleid?

Iedere telefoonmerk doet dat, een printer krijgt updates en zelfs mijn Mitsubsidie PREV heeft een update gekregen. Maar de innovatie kracht van Tesla is zeker Miles ahead tov van de andere automerken. Het is sowieso van de zotte dat je een auto koopt van 50K en dan 300,= moet betalen als je de kaarten van de nav wil updaten. Dus nee, in de technowereld vind ik dit beleid gewoon en ja in de automobiel wereld zijn ze daar nog helemaal niet achter :)
 
  • Like
Reactions: slk-A4 and Hbrink
Even een beginnersvraag over vampire drain. Ik ga binnenkort een week naar de VS en laat de Tesla buiten staan op een parking bij Schiphol. Worst case scenario: temperatuur 7 dagen en nachten tussen -7 en -1 graden. Zit ik goed als ik in zo'n situatie uitga van zo'n 3% drain per etmaal? Ik heb een nieuwe (sep 18) Model S 75d. Ik wil hem tot SoC 90% opladen in Badhoevedorp voordat ik hem wegzet, ik neem aan dat ik dan toch geen problemen moet hebben na een week om minimaal Badhoevedorp te halen?

En inderdaad, ik ben wat neurotisch.
 
Last edited:
Even een beginnersvraag over vampire drain. Ik ga binnenkort een week naar de VS en laat de Tesla buiten staan op een pakring bij Schiphol. Worst case scenario: temperatuur 7 dagen en nachten tussen -7 en -1 graden. Zit ik goed als ik in zo'n situatie uitga van zo'n 3% drain per etmaal? Ik heb een nieuwe (sep 18) Model S 75d. Ik wil hem tot SoC 90% opladen in Badhoevedorp voordat ik hem wegzet, ik neem aan dat ik dan toch geen problemen moet hebben na een week om minimaal Badhoevedorp te halen?

En ixnderdaad, ik ben wat neurotisch.
Welnee, no problem. Ik zou always connected e.d. uitzetten, verder geen probleem:)
 
Even een beginnersvraag over vampire drain. Ik ga binnenkort een week naar de VS en laat de Tesla buiten staan op een parking bij Schiphol. Worst case scenario: temperatuur 7 dagen en nachten tussen -7 en -1 graden. Zit ik goed als ik in zo'n situatie uitga van zo'n 3% drain per etmaal? Ik heb een nieuwe (sep 18) Model S 75d. Ik wil hem tot SoC 90% opladen in Badhoevedorp voordat ik hem wegzet, ik neem aan dat ik dan toch geen problemen moet hebben na een week om minimaal Badhoevedorp te halen?

En inderdaad, ik ben wat neurotisch.

Je kunt wel een kwartaal wegblijven en dan nog Badhoevedorp halen.
 
  • Funny
Reactions: zkpq