Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Na het opladen krijg ik de stekker niet los (zowel niet aan thuisoplader, Supercharger als Fastned). Zo beeindig ik het laden:

1. Ik houd de laadpas voor de lader, licht op lader gaat uit
2. Auto ontgrendelen met keycard (want app op telefoon werkt nog niet)
3. Stekker proberen te verwijderen, wat dus niet lukt (Tesla logo bij klepje is uit)
(4. Noodontgrendeling in kofferbak gebruiken)

Ben benieuwd wat ik fout doe. Wie kan mij verder helpen?
 
Na het opladen krijg ik de stekker niet los (zowel niet aan thuisoplader, Supercharger als Fastned). Zo beeindig ik het laden:

1. Ik houd de laadpas voor de lader, licht op lader gaat uit
2. Auto ontgrendelen met keycard (want app op telefoon werkt nog niet)
3. Stekker proberen te verwijderen, wat dus niet lukt (Tesla logo bij klepje is uit)
(4. Noodontgrendeling in kofferbak gebruiken)

Ben benieuwd wat ik fout doe. Wie kan mij verder helpen?

Eerst een portier open doen dan de laadkabel aan de laadpaal loskoppelen.

Een beginnersvraag van mij dan: wat is de noodontgrendeling in de kofferbak?
 
Eerst een portier open doen dan de laadkabel aan de laadpaal loskoppelen.

Een beginnersvraag van mij dan: wat is de noodontgrendeling in de kofferbak?
In de kofferbak zit links een haakje waarmee je de laadkabel in geval van nood los kan halen. Als hij dus vast zit. Wel zorgen dat er geen stroom meer loopt (laadsessie moet gestopt zijn)
 
niet per se een vraagje maar eerder een ervaring; toen ik vd week mijn auto aan het schoonmaken was en eventjes wegliep, gingen de dueren ineens op slot! Dit terwijl mijn sleutel nog in de auto lag. Vertwijfeld probeerde ik de auto open te krijgen, maar dat lukt niet. Gelukkig herinnerde ik me net op tijd dat ik ook met de app de deur kan openen.

Ik snap overigens nog steeds niet dat de auto op slot ging met de sleutels nog in de auto zelf.. anyway wel een leermomentje voor mij om de sleutel niet in de auto te laten liggen terwijl ik buiten de auto ben.
 
niet per se een vraagje maar eerder een ervaring; toen ik vd week mijn auto aan het schoonmaken was en eventjes wegliep, gingen de dueren ineens op slot! Dit terwijl mijn sleutel nog in de auto lag. Vertwijfeld probeerde ik de auto open te krijgen, maar dat lukt niet. Gelukkig herinnerde ik me net op tijd dat ik ook met de app de deur kan openen.

Ik snap overigens nog steeds niet dat de auto op slot ging met de sleutels nog in de auto zelf.. anyway wel een leermomentje voor mij om de sleutel niet in de auto te laten liggen terwijl ik buiten de auto ben.

De auto signaleert dat je telefoon Bluetooth verbinding weg valt en doet dan automatisch de deur op slot.
Op zich logisch.
Stel je voor dat hij niet op slot gaat terwijl jij je auto ergens hebt geparkeerd met het pasje nog in de armsteun. Kan je zomaar je auto kwijt zijn. Dat is de andere kant. ;)
 
  • Informative
Reactions: DamascuS75D
Ik heb het een keer meegemaakt met de S bij de SuC. Stap uit met telefoon en sleutels nog in de middenconsole om de kabel uit te halen, waait de deur door de flinke wind dicht, auto gaat automatisch op slot en ik sta buiten opgesloten. Gelukkig stond ik bij Tesla ZO te laden en ze konden de auto binnen 2 min openen via computer. Ze wisten overigens niet hoe het kon gebeuren, was voor hun ook voor het eerst. Sindsdien neem ik altijd mijn sleutels of telefoon mee als ik uitstap.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
De auto signaleert dat je telefoon Bluetooth verbinding weg valt en doet dan automatisch de deur op slot.
Op zich logisch.
Stel je voor dat hij niet op slot gaat terwijl jij je auto ergens hebt geparkeerd met het pasje nog in de armsteun. Kan je zomaar je auto kwijt zijn. Dat is de andere kant. ;)

Gebeurd ook gewoon als je telefoon nog in de auto ligt hoor. Hoeft de BT verbinding niet voor weg te vallen. Althans, niet met de S/X.
 
Gebeurd ook gewoon als je telefoon nog in de auto ligt hoor. Hoeft de BT verbinding niet voor weg te vallen. Althans, niet met de S/X.

Dat zou kunnen dat dat gebeurT, dat heb ik nog nooit getest.
Bij de 3 gebeurde het mij omdat ik hem in de frunk had gelegd en ik dacht dat de motorkap het signaal tegenhield.

Maar als het klopt wat je zegt, op basis waarvan besluit de auto dan op slot te gaan als de telefoon nog in de auto ligt?
Als ik nog even in de auto blijf zitten na het parkeren met mijn telefoon in mijn zak, heb ik het nog nooit meegemaakt dat hij op slot ging.
Na het uitstappen en weglopen doet hij dat wel.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Zolang je in de auto zit zal het niet gebeuren. De auto verlaten en wachten met je mobiel en sleutels in de auto en hij gaat gewoon op slot. Is me al 2x overkomen. Gelukkig is er altijd wel iemand in de buurt die even de Tesla app kan downloaden.
 
Zolang je in de auto zit zal het niet gebeuren. De auto verlaten en wachten met je mobiel en sleutels in de auto en hij gaat gewoon op slot. Is me al 2x overkomen. Gelukkig is er altijd wel iemand in de buurt die even de Tesla app kan downloaden.

Dus, op basis waarvan doet hij de auto dan wel of niet op slot?
Wel/geen gewicht detectie op minimaal 1 van de 5 zitplaatsen?
 
Als ik nog even in de auto blijf zitten na het parkeren met mijn telefoon in mijn zak, heb ik het nog nooit meegemaakt dat hij op slot ging.
Na het uitstappen en weglopen doet hij dat wel.

Sensor in de stoel, gordel en of deur open geweest is.

Ik heb bv. soms de gordel van de passagiersstoel vast als ik daar bv. een doos op heb staan om te voorkomen dat continue dat biepje af gaat. als ik die vergeet blijft MCU scherm aan staan en gaat de auto niet op slot.
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar