Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Wellicht een domme vraag ;-). Mijn TWC staat aan de voorkant bij mij huis met veel parkeervakken op 7 meter. Kan elke tesla mijn stroom tappen? Hoe kan ik de TWC uitzetten, zonder daar in de meterkast voor hoeven zijn.. Mijn hele huis is HomeKit en Philips Hue icm met een 3 tal Koogeek stekkers zodat alles vanaf mijn telefoon aan of uit kan (al dan niet automatisch dmw sensoren).
 
Tja, je zult toch iets moeten hebben tussen de EV-lekstroomschakelaar en de TWC die je vanop afstand kan bedienen. In mijn geval: gewoon de zekering afzetten. Of er steeds mijn Tesla in pluggen ;-). Het zou me verwonderen dat je Homekit die kan afschakelen (zoals die momenteel geïnstalleerd is).
 
Klopt. Iedereen die een Type 2 ("Mennekens") stekker kan gebruiken kan gaan laden.

Dat hangt ervan af hoe de meest rechtse switch in de lader staat....
Je kunt de Tesla-lader instellen voor:
  • alleen Tesla's (maar dan wel alle Tesla's)
  • OF alle elektrische auto's met type 2 stekker
In het laatste geval wordt de kans alweer wat kleiner dat er iemand anders aan je snoer gaat lurken ;)
 
  • Informative
Reactions: DutchTM3
Dat hangt ervan af hoe de meest rechtse switch in de lader staat....
Je kunt de Tesla-lader instellen voor:
  • alleen Tesla's (maar dan wel alle Tesla's)
  • OF alle elektrische auto's met type 2 stekker
In het laatste geval wordt de kans alweer wat kleiner dat er iemand anders aan je snoer gaat lurken ;)


Dip switch 2 op "legacy" in plaats van "normal"? De handleiding zegt in elk geval van die op "normal" te laten..."DIP switch 2 should always be in the UP position (on)".
 
  • Disagree
Reactions: Arthur80
Niet echt. de DIP switch regelt of de TWC zich strikt aan het laadprotocol houdt, en met name aan de pauze die de wagen hoort te respecteren tussen het contact maken met de CP pin en het communiceren via de CC pin om de maximale stroom te bepalen. In de minder coulante stand zijn er naar verluidt ook niet Tesla’s die werken, en nog andere waar je met knopjes langer induwen ook kunt laden.

In de minder coulante stand heb je minder risico om niet-wagens te laten verbruiken met behulp van verloopstekkers — die gaan heus geen 10 seconden wachten om via CC te communiceren (tot iemand een verloopstekker met een knopje ontwikkelt ;-) ).
 
Last edited:
Vraagje voordat ik EVbox erover ga bellen, mss doe ik zelf iets fout... Enig idee wat hier gebeurt?

Ik heb een EVbox op de oprit en om te laden oo de lagestroomtarief zet ik in de auto de scheduled charging vanaf 21u. De eerste paar keren ging het perfect. Om 21u stip begon de auto te laden. Ik heb nu meerdere keren meegemaakt dat het echter niet goed gaat. In de app blijf ene melding "check your power source". Daarom laad ik dus vaker meteen, zet even op pauze en als ik er aan denkt om 21u weer aan. Omslachtig.

Andere mensen zo'n ervaring? Ik weet niet of het van me, mijn tesla of de laadpunt komt...
 
Wellicht een domme vraag ;-). Mijn TWC staat aan de voorkant bij mij huis met veel parkeervakken op 7 meter. Kan elke tesla mijn stroom tappen? Hoe kan ik de TWC uitzetten, zonder daar in de meterkast voor hoeven zijn.. Mijn hele huis is HomeKit en Philips Hue icm met een 3 tal Koogeek stekkers zodat alles vanaf mijn telefoon aan of uit kan (al dan niet automatisch dmw sensoren).

Tja, hoe groot is die kans nu werkelijk? Mijn TWC met 7m kabel hangt aan de voorgevel, naast een publieke parkeerplek en staat 24/7 aan. Nog nooit iemand ongevraagd aan de kabel gezeten.

Als ik zou willen, kan ik de TWC op afstand aan- of uitschakelen via de load-balancing app (maxem).
 
Vraagje voordat ik EVbox erover ga bellen, mss doe ik zelf iets fout... Enig idee wat hier gebeurt?

Ik heb een EVbox op de oprit en om te laden oo de lagestroomtarief zet ik in de auto de scheduled charging vanaf 21u. De eerste paar keren ging het perfect. Om 21u stip begon de auto te laden. Ik heb nu meerdere keren meegemaakt dat het echter niet goed gaat. In de app blijf ene melding "check your power source". Daarom laad ik dus vaker meteen, zet even op pauze en als ik er aan denkt om 21u weer aan. Omslachtig.

Andere mensen zo'n ervaring? Ik weet niet of het van me, mijn tesla of de laadpunt komt...
Wij hebben een paal van The New Motion en in de auto 23:00 ingesteld en dat werkt perfect.
 
Tja, hoe groot is die kans nu werkelijk? Mijn TWC met 7m kabel hangt aan de voorgevel, naast een publieke parkeerplek en staat 24/7 aan. Nog nooit iemand ongevraagd aan de kabel gezeten.

Als ik zou willen, kan ik de TWC op afstand aan- of uitschakelen via de load-balancing app (maxem).
Top, elders had ik al andere voordelen van dat apparaat gezien, dus die gaat om mijn lijstje erbij!
 
Vraagje voordat ik EVbox erover ga bellen, mss doe ik zelf iets fout... Enig idee wat hier gebeurt?

Ik heb een EVbox op de oprit en om te laden oo de lagestroomtarief zet ik in de auto de scheduled charging vanaf 21u. De eerste paar keren ging het perfect. Om 21u stip begon de auto te laden. Ik heb nu meerdere keren meegemaakt dat het echter niet goed gaat. In de app blijf ene melding "check your power source". Daarom laad ik dus vaker meteen, zet even op pauze en als ik er aan denkt om 21u weer aan. Omslachtig.

Andere mensen zo'n ervaring? Ik weet niet of het van me, mijn tesla of de laadpunt komt...
Waarschijnlijk heb je dan de laadkabel niet goed ingeplugd. Heb ik ook vaker.