Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
hallo allemaal, sinds enige dagen ben ik de trotse eigenaar van een nieuwe Model S. Nu gaan mijn vragen over de WiFi en updates.

- de auto is verbonden met WiFi maar haalt niet de nieuwe kaart update binnen voor de navigatie.
- moet de auto aan de stekker staan om de updates binnen te halen?

Wellicht vragen die voor andere heel makkelijk te beantwoorden zijn?!
 
nee het gaat om het medium waarop er wordt geschreven, ...
En in welke zin is 'het medium' in een USB stick dan anders dan 'het medium' van een SD kaart? Ik denk niet dat je niet zomaar kunt stellen dat het één per definitie beter is dan het ander. Er zijn vast hele goede USB sticks en ook hele slechte SD kaarten.

..., daarom worden in (video) camara's en losse dashcams geen sticks gebruikt.
Heeft dat er niet mee te maken dat de meeste camera's en dashcams geen geschikt USB slot hebben? En dat dat mss wel iets met de vorm / afmetingen te maken heeft? Een SD slot is in veel gevallen veel praktischer en in sommige andere gevallen weer veel beperkter.
 
En in welke zin is 'het medium' in een USB stick dan anders dan 'het medium' van een SD kaart? Ik denk niet dat je niet zomaar kunt stellen dat het één per definitie beter is dan het ander. Er zijn vast hele goede USB sticks en ook hele slechte SD kaarten.

Heeft dat er niet mee te maken dat de meeste camera's en dashcams geen geschikt USB slot hebben? En dat dat mss wel iets met de vorm / afmetingen te maken heeft? Een SD slot is in veel gevallen veel praktischer en in sommige andere gevallen weer veel beperkter.
Vooral als je RAW- of HDR-foto’s en 4K-video’s wilt schieten en opnemen is een hoge verwerkingssnelheid van belang. Hier geldt de algemene stelregel: hoe hoger de kwaliteit van de video’s is die je wilt vastleggen, des te verstandiger je er aan doet om een hogere snelheidsklasse te nemen. Je wilt immers voorkomen dat je kaart de video niet kan vastleggen omdat de usb stick de snelheid niet kan bijhouden? Lees overigens de diverse forums ook over deze problematiek. USB sticks en usb drives gaan zeker problemen geven op termijn. Na een tijdje krijg je geheid schrijffouten. Maar ik zou zeggen als je me niet gelooft probeer het gerust uit.
 
  • Funny
Reactions: Superendo
USB sticks en usb drives gaan zeker problemen geven op termijn. Na een tijdje krijg je geheid schrijffouten. Maar ik zou zeggen als je me niet gelooft probeer het gerust uit.
Laat ik het zo stellen, ik kan geen enkele reden bedenken waarom een USB memory stick perse slechter zou moeten zijn dan een een SD kaart in een USB adaptertje. Hoe weet jij zeker dat in een bepaalde USB stick niet gewoon 'stiekem' een SD kaart verstopt zit?
 
Er zijn twee dingen die me opvallen aan de M3's die ik al zie rijden.

De achterlichten branden niet met de DRL mee, weet iemand of dat ingesteld kan worden. Bij mijn voorgaande auto's heb ik dit altijd ingesteld voor de veiligheid.
Ten tweede zie ik de M3's rijden met de simpele kentekenplaten, kan je voor de oplevering vragen/ regelen dat je "luxe" kentekenplaten krijgt?
 
Laatste dag van de maand haal ik 1x het pasje er langs om hem uit en aan te doen. Dan wordt het bij TNM als 1 lange laadsessie gezien.

Dit doe ik ook, maar is riskant kwam ik achter. Ik heb een keer gehad dat de laadpaal in een error modus viel. Weet niet precies waarom, niet helemaal goed de stekker in de auto gestoken ofzo, geen idee.

Anyway, de sessie die geeindigd is met een error/fout is nooit gefactureerd door NewMotion. Nou viel die gelukkig mee, was zo'n 50 kWh. Maar als je enkele honderden kWh's per maand de auto in trekt dan telt dat natuurlijk wel aan.

Heb dit telefonisch met NewMotion besproken en zij gaven aan dat dit een bekend euvel is waar ze voorlopig niets aan gaan doen (??!?!?). Het probleem is namelijk dat de sessie die een error geeft nooit wordt afgesloten en dus voor eeuwig als actieve sessie in het systeem blijft staan. Die wordt dus nooit verrekend en valt bij NewMotion blijkbaar ook niet op.

Dus ik kan iedereen aanraden om een gemodificeerde Type-2 stekker te nemen waarbij je de CP/PP pin kan uitschakelen om zo een error te triggeren en zo gratis publiek kunt laden bij NewMotion palen. Dan fixen ze dit vast snel.
 
Ten tweede zie ik de M3's rijden met de simpele kentekenplaten, kan je voor de oplevering vragen/ regelen dat je "luxe" kentekenplaten krijgt?

Nope. Ik heb een 'luxe-platen-fetish', maar kreeg het er bij sales en delivery niet doorheen. Gewoon 'no way' dat Tesla luxe platen op een Model 3 monteert. Ik vind het triest, maar het is wat het is. Misschien doe ik het achteraf. Krijg je dan een nummerplaat met een '1' erbij - weet iemand dat?
 
Nope. Ik heb een 'luxe-platen-fetish', maar kreeg het er bij sales en delivery niet doorheen. Gewoon 'no way' dat Tesla luxe platen op een Model 3 monteert. Ik vind het triest, maar het is wat het is. Misschien doe ik het achteraf. Krijg je dan een nummerplaat met een '1' erbij - weet iemand dat?
Volgens mij niet, heb ooit met mijn S een touche gehad waarbij voorste plaat kapot was, plaat in auto gelegd en na schade herstelling zat er een nieuwe op zonder 1.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Nope. Ik heb een 'luxe-platen-fetish', maar kreeg het er bij sales en delivery niet doorheen. Gewoon 'no way' dat Tesla luxe platen op een Model 3 monteert. Ik vind het triest, maar het is wat het is. Misschien doe ik het achteraf. Krijg je dan een nummerplaat met een '1' erbij - weet iemand dat?
Als je de (restanten van de) oude platen inlevert, krijg je niet dat vermaledijde duplicaatnummer op je nieuwe set.
 
Nope. Ik heb een 'luxe-platen-fetish', maar kreeg het er bij sales en delivery niet doorheen. Gewoon 'no way' dat Tesla luxe platen op een Model 3 monteert. Ik vind het triest, maar het is wat het is. Misschien doe ik het achteraf. Krijg je dan een nummerplaat met een '1' erbij - weet iemand dat?
Die 1 krijg je alleen als je kentekenbewijs kwijt / gestolen is ..
 
  • Disagree
Reactions: pvh and PaulusdB
1*hiEQsKl9eCqT_ltZ1n8Wbg.png


YES! :D

Thx, guys
 
Nee. Ook bij niet inleveren van de 'oude' platen krijg je een nieuwe duplicaatcode op het kentekenbewijs en de nieuwe platen, die elk getal van 01 t/m 19 kan zijn:
Duplicaatcode op kentekenbewijs en kentekenplaat | RDW

Zoals te lezen in je link:
bij “Omwisseling”: de duplicaatcode van de in te nemen kentekenplaat

Oftewel, als op je huidige geen nummer staat, en die lever je in, dan krijg je op je nieuwe plaat ook geen nummer.
 
Dit doe ik ook, maar is riskant kwam ik achter. Ik heb een keer gehad dat de laadpaal in een error modus viel. Weet niet precies waarom, niet helemaal goed de stekker in de auto gestoken ofzo, geen idee.

Anyway, de sessie die geeindigd is met een error/fout is nooit gefactureerd door NewMotion. Nou viel die gelukkig mee, was zo'n 50 kWh. Maar als je enkele honderden kWh's per maand de auto in trekt dan telt dat natuurlijk wel aan.

Heb dit telefonisch met NewMotion besproken en zij gaven aan dat dit een bekend euvel is waar ze voorlopig niets aan gaan doen (??!?!?). Het probleem is namelijk dat de sessie die een error geeft nooit wordt afgesloten en dus voor eeuwig als actieve sessie in het systeem blijft staan. Die wordt dus nooit verrekend en valt bij NewMotion blijkbaar ook niet op.

Dus ik kan iedereen aanraden om een gemodificeerde Type-2 stekker te nemen waarbij je de CP/PP pin kan uitschakelen om zo een error te triggeren en zo gratis publiek kunt laden bij NewMotion palen. Dan fixen ze dit vast snel.
Ik zit deze maand t.n.t. op 430kWh (heb een eigen elektrameter ervoor zitten). Deze week spanningsuitval gehad in de hele wijk. Ik ben zelf benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Ik heb bewijs hoeveel kWh er per uur naar de paal gaat dus ik kan zo aantonen hoeveel het geweest moet zijn.