Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Nergens voor nodig. In Amerika schijnt het ook te kunnen sneeuwen en daar is bedacht dat afdekken niet nodig is.

Daar ben ik inmiddels niet meer zo zeker van. Het lijkt er op dat de Model 3 is ontworpen door personen die alleen maar zonneschijn kennen. Ramen die kunnen vastvriezen, deurhendels die kunnen vastvriezen, kans op roest als gevolg van zout en pekel, omdat de lak en de preventie op corrossie niet geweldig is... Maakt al met al geen sterke indruk in de winter.

New Teslas are having problems with peeling paint and even rust
 
werkt automatisch parkeren niet altijd, het is 1x gelukt maar meestal zie ik geen p in het scherm als ik langs parkeerplaats rij, of werkt het alleen met navigatie aan? en heb nu v10 maar voorrijden werkt ook niet? uiteraard wel fsd

Auto park werkt op mijn S slecht. Te ver van de stoep en werkt meestal alleen als er andere auto's ter referentie zijn. Je moet heel rustig langs de vakken rijden zodat het systeem de vakken kan herkennen. Je ziet dan "P"'s verschijnen als de software vind dat er een plek is. Vervolgens is het stilstaan en op het scherp auto park selecteren.

Smart summon zoals in de US kun je hier vergeten. Die feature is geo-fenced en enkel in de US beschikbaar. Dat duurt nog jaren voor die feature hier wordt toegestaan.
 
Het is inderdaad omslachtig. Maar als ik 's morgens naar de auto loop ontgrendel ik hem al via de telefoon. Daarnaast hoef ik hem soms 2 weken niet aan de lader te hangen waardoor ik er ook niet elke dag last van heb (LR AWD met 25.000km per jaar). Soms vergeet ik het en duurt het wat langer.

Je hoeft geen nieuwe kabel te kopen, alleen de stekker is voldoende (€119,00):
Tesla stekker laadkabel kit 16A - evChargeking

Bedankt. Duidelijk antwoord en advies. Misschien kunnen we er met zijn allen nog een tweet aan wagen dat Tesla zo’n optie doorvoert. Iemand daaf ervaring mee? Lijkt me dat we in NL allemaal dit ‘probleem’ hebben.
 
  • Helpful
Reactions: Hans_TM3
Als iemand me belt dan gaat het goed en kan ik diegene verstaan. Als iemand via Whatsapp belt dan kan ik ook opnemen maar hoor ik de ander niet. Op mijn telefoon zie ik wel dat het geluid via de auto gaat. Ik heb hier geen instelling voor kunnen vinden. Heeft iemand een idee wat het probleem is?
 
Vanavond kort rondje door de wijk gereden om nog even zicht van mijn getinte ramen te testen. Daarna op de oprit gezet en zelf met moeders de vrouw een rondje gaan lopen. Bij terugkomst (na 20 a 30min) hoorde ik aan de voorkant van de auto een soort ventilator geluid, en zag ik dat het actuele verbruik rond de 227 kw/km lag....

Auto opnieuw afgesloten en ventilator stopte.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Vanavond kort rondje door de wijk gereden om nog even zicht van mijn getinte ramen te testen. Daarna op de oprit gezet en zelf met moeders de vrouw een rondje gaan lopen. Bij terugkomst (na 20 a 30min) hoorde ik aan de voorkant van de auto een soort ventilator geluid, en zag ik dat het actuele verbruik rond de 227 kw/km lag....

Auto opnieuw afgesloten en ventilator stopte.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Wat kan is dat de auto de ventilator (zonder AC) nog een tijdje heeft laten draaien om de airco-kanalen droog te blazen. In de VS werd/ wordt redelijk veel geklaagd over stank in de auto, wat volgens Tesla wordt veroorzaakt door overmatig gebruik van de airco met recirculatie aan. Het schijnt dat in hete gebieden sommige eigenaren continu de airco aan laten om te voorkomen dat de auto overdag te heet wordt. Dit leidt op termijn tot schimmelvorming. Om dat tegen te gaan laat Tesla de airco na het stilzetten van de auto nog een tijdje blazen.

30 minuten is echter wel erg lang. Mogelijk had je een deur of de kofferbak niet goed gesloten en bleef daarom de ventilator aan. De Model 3 is berucht als het gaat om slecht sluiten van de portieren en het kofferdeksel.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
werkt automatisch parkeren niet altijd, het is 1x gelukt maar meestal zie ik geen p in het scherm als ik langs parkeerplaats rij, of werkt het alleen met navigatie aan? en heb nu v10 maar voorrijden werkt ook niet? uiteraard wel fsd

Ik zit nog op V9. Mijn indruk is dat het alleen werkt als je met een snelheid tot 5km/h aan komt rijden. Je ziet dan het aanzicht van de auto veranderen naar een view van boven. Dan staat ie volgens mij in de modus dat hij een parkeerplaats kan gaan detecteren. Dus dan ook pas langs die potentiele plek gaan rijden.
 
Ik open nu net Spotify op mijn telefoon ... blijkt hij al sinds gisterenmiddag nog aan het spelen te zijn in de auto.
Ik dacht dat als ik uitstap en de boel op slot gaat, het afspelen ook wel zou stoppen. Bug?
Ik snap niet goed waarom, maar ik heb dat ook wel is als de auto een tijdje stil staat. Dan krijg ik op mijn telefoon ineens de melding dat de auto Spotify aan het afspelen is.

Gisteravond zag ik ook in de Wifi logboeken dat de auto een uur online is geweest rond het tijdstip dat Spotify ineens aanging. En vanmiddag weer.