Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
De tweede dag een Tesla 3. Toch nieuwsgierig naar het volgende:

1. Opladen aan straat verloopt perfect. Type 2 kabel in de straatpaal gedaan en in de Tesla 3. Onder de batterijklep zie je alleen de twee onderste puntjes 'blood' liggen. Kan dit geen kwaad bij regen? Bij Fastned e.d. wordt een CCS stekker er in gestopt waar die laatste twee punten wel op zitten.

2. Ik heb een Tesla 3 long range waar standaard een LTE connectie op zit. Is het echt benodigd de Tesla 3 ook aan Wifi te koppelen, kreeg vandaag ineens de vraag op het display om de navigatie updates naar binnen te halen. De updates (navigatie maar ook de echte van Tesla) krijg ik toch ook zonder Wifi binnen? Ik kan een hotspot op mijn IPhone aanmaken, maar heb voor de rest geen Wifi 'aan straat'.

3. Spotify van Tesla gebruik ik op het moment. Alleen kan ik daar niet echt op het display in zoeken, moet ik hier de microfoon eigenlijk voor gebruiken. Wil eigenlijk niet mijn 'normale' Spotify account gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Punt-1: Kan geen kwaad. Eventueel kan je wel aftermarket beschermkapje kopen maar hoeft dus niet.
Punt-2: Updates komen bij voorkeur op Wifi, ikzelf heb al melding gekregen tijdens het rijden 'update bedchikbaar maar download wacht op Wifi'. Ik vermoed dus dat je updates veel later zal krijgen of soms noodgedwongen Wifi zal moeten connecteren om ze alsnog te ontvangen.
Punt-3: Als je naar de laatste knop gaat kan je er wel zoeken en kan je ze nadien bewaren in je afspeellijst. Met de Tesla-account wel beperkt tot één lijst.
 
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een model 3. Weet niet of de vraag hier al beantwoord is. Maar kan tot noch toe het antwoord nergens vinden. Enige antwoorden die ik vind zijn met een Tesla wall charger met knopje op de stekker. Ik heb een mennekes zonder knopje.

Wanneer ik bij de auto kom en de mennekes lader wil loskoppelen merk ik dat hij nog ‘locked’ is en krijg ik hem niet los. Ik was in de veronderstelling dat wanneer ik de auto heb geopend of met mijn telefoon in de buurt ben de laadpoort ook automatisch van het slot gaat. Echter moet ik of de auto in en op het scherm ontgrendelen. Of mijn telefoon pakken en vanuit de app de lader ontgrendelen.

Kan deze ontgrendeling niet automatisch? Zonder de auto in te hoeven. Zonder mijn telefoon te hoeven pakken? De deuren gaan namelijk wel op deze manier van het slot.

Misschien heb ik nog niet de laatste updates? Ik hoor graag jullie reacties.

Groet.
Je zal het echt vanaf het display of via de app moeten doen. Of uiteraard een andere stekker kopen waar het knopje in zit.
 
Christophe, dank voor je response en hulp! Ik ga even zoeken naar zo'n aftermarket beschermkapje, wellicht kan het van pas komen als het een keertje zal sneeuwen (wellicht kan het dan gevaar??)

Nog een laatste vraagje, ik kan in mijn auto de hotspot van mijn telefoon inschakelen. Maar betekent dat dan dat de Tesla alleen hiervan gebruik zal maken en niet meer van 'zijn' eigen internet (LTE)? Of zal die alleen dan de updates sneller downloaden via de hotspot?
 
Christophe, dank voor je response en hulp! Ik ga even zoeken naar zo'n aftermarket beschermkapje, wellicht kan het van pas komen als het een keertje zal sneeuwen (wellicht kan het dan gevaar??)

Nog een laatste vraagje, ik kan in mijn auto de hotspot van mijn telefoon inschakelen. Maar betekent dat dan dat de Tesla alleen hiervan gebruik zal maken en niet meer van 'zijn' eigen internet (LTE)? Of zal die alleen dan de updates sneller downloaden via de hotspot?

Ja, en Ja
 
En hoe kan je je pincode veranderen? Serieuze vraag, klinkt alleen zo dom :)
Weet je je pincode nog? Zo ja dan kun je het zelfs via de app veranderen. Als je het niet meer weet moet je in de auto je wachtwoord van je Tesla account invullen
3EB15E48-C4F0-4E01-8348-7FF42A0CB17B.jpeg

ABC8BAF7-E2C1-43A0-9C00-5BE4B1593557.jpeg
5DB7DAF8-4F37-41C7-B4CD-B36D13B8E1D0.jpeg
 
Je zal het echt vanaf het display of via de app moeten doen. Of uiteraard een andere stekker kopen waar het knopje in zit.
Bedankt voor je antwoord. Is dat niet vrij omslachtig? Ik neem aan dat bijna iedereen een 'standaard' Mennekes kabel zonder knopje krijgt geleverd. Als ik een nieuwe kabel moet kopen ben ik al snel tussen de 200 en 300 euro kwijt.

Heeft er dan niemand dit probleem waar ik tegenaan loop?
 
Bedankt voor je antwoord. Is dat niet vrij omslachtig? Ik neem aan dat bijna iedereen een 'standaard' Mennekes kabel zonder knopje krijgt geleverd. Als ik een nieuwe kabel moet kopen ben ik al snel tussen de 200 en 300 euro kwijt.

Heeft er dan niemand dit probleem waar ik tegenaan loop?

Dat is helaas niet anders bij de 3. Bij de S en X kun je 3 seconden op de kofferbak van de key fob drukken en gaat charge port open. Bij de 3 via de telefoon of scherm ontgrendelen
 
Bedankt voor je antwoord. Is dat niet vrij omslachtig? Ik neem aan dat bijna iedereen een 'standaard' Mennekes kabel zonder knopje krijgt geleverd. Als ik een nieuwe kabel moet kopen ben ik al snel tussen de 200 en 300 euro kwijt.

Heeft er dan niemand dit probleem waar ik tegenaan loop?
Het is inderdaad omslachtig. Maar als ik 's morgens naar de auto loop ontgrendel ik hem al via de telefoon. Daarnaast hoef ik hem soms 2 weken niet aan de lader te hangen waardoor ik er ook niet elke dag last van heb (LR AWD met 25.000km per jaar). Soms vergeet ik het en duurt het wat langer.

Je hoeft geen nieuwe kabel te kopen, alleen de stekker is voldoende (€119,00):
Tesla stekker laadkabel kit 16A - evChargeking
 
Bij de 3 via de telefoon of scherm ontgrendelen

Heeft bij mij al tot een barst in het scherm van mijn telefoon geleid. 's ochtends handen vol en dan ook de laadpoort proberen te ontgrendelen via de app die niet altijd direct reageert, pats boem, telefoon op de grond. Shiiiittt. Vanuit de huiskamer de laadpoort ontgrendelen heeft ook geen zin. Tegen de tijd dat je bij de auto bent is die weer vergrendeld.